20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europamesterskapet 2012  (Lest 58204 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Simmi

• Gjest
Sv: Europamesterskapet 2012
« Svar #300 på: 21. Juni 2012, 16:06 »
Kjenner jeg blir provosert over Thomas sine meninger om Cronaldo, når han knapt har sett La Liga i år... Det blir som om jeg skal si at Robben ikke er en ving i verdensklasse, siden han brente straffe i CL og hadde et elendig EM.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #301 på: 21. Juni 2012, 16:10 »
Kjenner jeg blir provosert over Thomas sine meninger om Cronaldo, når han knapt har sett La Liga i år... Det blir som om jeg skal si at Robben ikke er en ving i verdensklasse, siden han brente straffe i CL og hadde et elendig EM.

Tja, om du legger på påstanden om at Robben ikke scorer mer enn hvert 300. minutt mot Dortmund, så tror jeg at du er der, ja.  :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 21. Juni 2012, 17:17 »
Jeg har ikke sett bøttevis av primeria divison, men av de kampene jeg har sett i CL (utslagsspillet) og for landslaget så har han faktisk ikke imponert meg i den forstand at man ser tvert at han gjør ting som kun verdens beste spiller kan. Mens han bøtter inn mål mot alle andre lag i primeria division så skårer han kun hvert 300 minutt når spiller mot Barca.

Men tiden vil som sagt vise. Storspill mot Tyskland eller Spania kan gjøre at jeg må spise mine ord.

Messi og Ronaldo har nå scoret 6 mål hver i sine 13 El Clasico etter Ronaldo kom, altså et snitt på nesten 50 % av kampene. Du kan gjerne ha meninger, men ikke finn opp ting og fremlegg det som fakta.

Jeg sjekket på nettet og der stod det 300 minutter per mål..Tok det ikke fra løse luften.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 21. Juni 2012, 17:42 »

Real Madrid vinner ligaen med 40 poeng foran 3. plassen . Barca rett bak. Det kan tyde på at avstandsforholdet mellom de beste og antatt nest beste i Spania har blitt større.  Jeg velger å forholde meg til CL, fordi der møtes de aller beste lagene og det er der jeg har sett ham spille.  Hele problemstillingen min er basert på om Ronaldo lever mot de aller, aller beste lagene.  Da snakker jeg ikke om Valencia, men jeg snakker om Barca, og topplagene i CL.  Det er en årsak til at Xavi, Inestia og Messi har vunnet  CL 2 ganger-   Det er ikke bare fordi de spiller sammen med  Messi som er verdens beste spiller, men fordi Xavi og Iniesta og VIlla selv er menn for de store anledninger. Xavi, Iniesta og Villa har vunnet både EM og VM,og det gjør man ikke uten at man er brilliante, selv mot de beste lagene.  Ronaldo var ikke god mot Barca i semfininalen mot Real Madrid, og han imponerte meg heller ikke mot Lyon året før. For at Ronaldo og Real Madrid skal vinne CL, hvor de møter lag som er bedre defensivt organisert enn spanske lag, er det nettopp i disse avgjørende kampene Ronaldo må stå frem.   Akkurat det samme kravet setter jeg til ham nå i dette mesterskapet. Jeg forventer intet mindre av det dere definerer som verdens nest beste spiller.
« Siste redigering: 21. Juni 2012, 17:56 av Thomas »

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #304 på: 21. Juni 2012, 19:17 »
Messi vinner ingenting med argentina heller. Men ingen bruker det mot han. Han var helt ubrukelig mot Chelsea der han møtte et godt org. Forsvar. Ikke en gang på straffe klarte han å få ballen i mål. Visst cisse putter 40mål neste sesong men ikke scorer mot city er han da ikke klasse?

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 21. Juni 2012, 19:24 »
Har vi ikke en egen tråd til denne diskusjonen?

Forresten : Messi er best, ingen protest. Den som er imot, er en idiot  :happy:
Same old Shearer, always scoring!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 21. Juni 2012, 19:55 »
Jeg har ikke sett bøttevis av primeria divison, men av de kampene jeg har sett i CL (utslagsspillet) og for landslaget så har han faktisk ikke imponert meg i den forstand at man ser tvert at han gjør ting som kun verdens beste spiller kan. Mens han bøtter inn mål mot alle andre lag i primeria division så skårer han kun hvert 300 minutt når spiller mot Barca.

Men tiden vil som sagt vise. Storspill mot Tyskland eller Spania kan gjøre at jeg må spise mine ord.

Messi og Ronaldo har nå scoret 6 mål hver i sine 13 El Clasico etter Ronaldo kom, altså et snitt på nesten 50 % av kampene. Du kan gjerne ha meninger, men ikke finn opp ting og fremlegg det som fakta.

Jeg sjekket på nettet og der stod det 300 minutter per mål..Tok det ikke fra løse luften.

Spesielt, da han har scoret i 4 av de 5 siste mot Barca...

Ronaldo presterer mot de beste, gang på gang. Du ser ikke på La Liga, eller Real kamper i CL, for hvis du hadde sett så hadde du ikke sagt noe så tåpelig. Alle de "dårlige" lagene i Spania kom faktisk ganske langt i Europa i år.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 21. Juni 2012, 20:02 »
Messi vinner ingenting med argentina heller. Men ingen bruker det mot han. Han var helt ubrukelig mot Chelsea der han møtte et godt org. Forsvar. Ikke en gang på straffe klarte han å få ballen i mål. Visst cisse putter 40mål neste sesong men ikke scorer mot city er han da ikke klasse?

Men Messi spiller godt for Argentina, det er der mitt poeng ligger. Og si at Messi var ubrukelig mot CHelsea er å ta sterke ord i munnen. Han hadde nok av sjanser som han vanligvis setter. Problemet til Barca var at de insisterte å spille alt gjennom midten. Villa har vært den klassiske breddeholderen for dem, men  med han skadet hadde de reelt ingen spisser som var gode nok til å lure forsvarsmuren til Chelsea.

Etter denne diskusjonen blir det virkelig spennende å se hvordan Portugal gjør det..Om de vinner EM har jeg kanskje verdens største kamel som må svelges :ler:
« Siste redigering: 21. Juni 2012, 20:04 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 21. Juni 2012, 20:07 »
Men Messi spiller godt for Argentina, det er der mitt poeng ligger.
Ja gjør han det?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 21. Juni 2012, 20:11 »
Nå ser ikke jeg alt for mange landskamper med Argentina, men jeg leser titt og ofte at han for det meste spiller veldig bra. Men Messi er en magiker, og han sliter ofte med at resten av laget gir litt faen og forventer at han skal gjøre alt alene. Null bevegelse rundt han, ingen som gidder og ta løpene eller hjelpe han noe særlig.

Som sagt, jeg ser ikke akkurat mange argentinske landskamper, men det er ikke uvanlig kost å lese om dette blant folk som følger laget.
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 21. Juni 2012, 20:28 »

Ronaldo presterer mot de beste, gang på gang. Du ser ikke på La Liga, eller Real kamper i CL, for hvis du hadde sett så hadde du ikke sagt noe så tåpelig. Alle de "dårlige" lagene i Spania kom faktisk ganske langt i Europa i år.

Og drar du de målene ut over alle kampene han har spilt mot Barca siden overgangen til Real Madrid  blir det 1 mål hvert 300 minutt. Jeg har sett Real Madrid i utslagskampene i CL og på landslaget og de kampene jeg har sett   har han ikke levd opp til sitt rykte. Hvis han da hadde levert sammen med resten av Real Madridlaget, så ville de vært i CL-finale oftere i stedet for å bli slått ut av på papiret enklere motstandere som Lyon. Er han verdens nest beste spiller skal han ikke være usynlig mot Danmark, Lyon ol. Det er derfor jeg holder spillere som Xavi og Iniesta høyre enn Ronaldo. De dominerer uansett motstander.  Men igjen jeg må presisere, Ronaldo er en verdensklassespiller.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 21. Juni 2012, 20:34 »
Men Messi spiller godt for Argentina, det er der mitt poeng ligger.
Ja gjør han det?

Han var vel helt grei mot Brasil for et par uker siden......

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 21. Juni 2012, 20:52 »

Og drar du de målene ut over alle kampene han har spilt mot Barca siden overgangen til Real Madrid  blir det 1 mål hvert 300 minutt. Jeg har sett Real Madrid i utslagskampene i CL og på landslaget og de kampene jeg har sett   har han ikke levd opp til sitt rykte. Hvis han da hadde levert sammen med resten av Real Madridlaget, så ville de vært i CL-finale oftere i stedet for å bli slått ut av på papiret enklere motstandere som Lyon. Er han verdens nest beste spiller skal han ikke være usynlig mot Danmark, Lyon ol. Det er derfor jeg holder spillere som Xavi og Iniesta høyre enn Ronaldo. De dominerer uansett motstander.  Men igjen jeg må presisere, Ronaldo er en verdensklassespiller.

Hvis man scorer i halvparten av kampene, så scorer man hvert 300 minutt? lol

Er det sånn at den beste spilleren må ha vunnet minst 2 CL finaler? lol

Beklager, men jeg husker ikke kampen mot Lyon for så lenge siden. Uansett meget spesielt at du drar opp dette som argment? En "dårlig kamp" så er man ikke en av de beste lenger? lol

Jeg husker at Xavi og Iniesta var dårlige mot noen lag i La Liga i år. Ergo, de er ikke best...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 21. Juni 2012, 21:33 »
Jeg synes ikke Ronaldo har hatt en stor første omgang, men han har hatt et par veldig gode sjanser. Den siste hadde fortjent å gå inn. Faens lekkert!
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 21. Juni 2012, 21:35 »
Kunne blitt mesterskapets mål! Men som vi alle vet, nesten er ikke nok.