20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europamesterskapet 2012  (Lest 58137 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Europamesterskapet 2012
« Svar #270 på: 21. Juni 2012, 02:07 »
Ikke bli følelsesmessig engasjert. Stem eller gi blanke. SÅ viktig er en avstemning på en internettside dog ikke...  :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 21. Juni 2012, 02:12 »
Selvfølgelig ikke, men hvorfor ikke lage en ordentlig poll når du først er i gang? Trolling er døllt.
Nei.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #272 på: 21. Juni 2012, 11:13 »
Er folk virkelig blitt imponer over den éne kampen til Ronaldo? Kungen har levert i samtlige kamper, kjedelig at ein spiller som han no må heim.
Venter i spenning...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 21. Juni 2012, 11:19 »
Gomez er nok den som har levert mest i mine øyne. Grunnen til dette er egentlig at han var så voldsomt dårlig i forrige mesterskap. Vi vet jo at han er god på klubblaget, men om jeg husker riktig har han liksom aldri fått det helt til på landslaget i mesterskap før nå. Han ble jo etterhvert vraket til fordel for Klose sist EM.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #274 på: 21. Juni 2012, 11:31 »
Gomez har levert målene ja, men ikkje vært så masse involvert i oppbygginga. Han har vel til gode å vær borti ballen eit heilt minutt. Mens Zlatan scorer og styrer spillet til eit mykje dårligere lag enn Tyskland.
Venter i spenning...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 21. Juni 2012, 11:32 »
Hva gjør Ronaldo på den lista i det hele tatt? Hans prestasjoner er en omgang mot et rimelig svakt nederlandsk forsvar

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 21. Juni 2012, 11:34 »
Gomez har levert målene ja, men ikkje vært så masse involvert i oppbygginga. Han har vel til gode å vær borti ballen eit heilt minutt. Mens Zlatan scorer og styrer spillet til eit mykje dårligere lag enn Tyskland.

Litt enig, men som sagt, det går også litt på hva slags utgangspunkt man har. Jeg husker ennå hvor dårlig Gomez var i VM, mens Zlatan stort sett alltid er god. Spørsmålet er tross alt hvem som har imponert mest.  :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #277 på: 21. Juni 2012, 11:47 »
Er folk virkelig blitt imponer over den éne kampen til Ronaldo? Kungen har levert i samtlige kamper, kjedelig at ein spiller som han no må heim.

Har som vane å bli imponert over de spillerne som senker Nederland på egenhånd. Men om det er en vane eller uvane skal jeg ikke bastant bestemme.  ;)

@ Geir; Gomez har imponert meg også. At "alle" anså han som den klare toppscorerkandidaten overrasket meg egentlig da jeg heller litt trakk mot Fernando Torres, men nå ser det jo ut som at Gomez blir det.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 21. Juni 2012, 11:49 »
Krohn-Dehlie senket Nederland minst like mye på egenhånd som det Ronaldo gjorde. ;) Målet hans var en større prestasjon.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 21. Juni 2012, 11:54 »
Tja, Ronaldo var faktisk helt utrolig god mot Nederland. Han var ikke god i de to første kampene, men kampen hans mot Nederland er etter min mening den beste kampen av noen spiller i EM. I tillegg til å score to mål selv la han også opp til noen utrolige sjanser for motspillerne. Hvordan Nani bommet på åpent mål fatter jeg ikke.

Det andre målet til Ronaldo er en enorm prestasjon. Det løpet han tar i forkant av målet er verdensklasse. Det er særs få spillere som får til noe slikt og enda færre som er rolige nok til å sette ballen i mål etter et slikt løp.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 21. Juni 2012, 11:56 »
Pirlo.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #281 på: 21. Juni 2012, 12:09 »
Krohn-Dehlie senket Nederland minst like mye på egenhånd som det Ronaldo gjorde. ;) Målet hans var en større prestasjon.

Hehe, simplere (og dårligere) provokasjonsforsøk finnes ikke i denne tråden. Får gjøre som cheick tiote og henvise deg til Messi vs Ronaldo-tråden!  :P

Ronaldo var selvfølgelig helt sinnsyk mot Nederland.

Men det er klart; de danske legendene skal ha sin del av æren for mye av gleden vi har fått oppleve i dette Europamesterskapet de også - med Krohn-Dehli (uten e på slutten for øvrig) og Bendtner i spissen!  :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 21. Juni 2012, 12:33 »
Bendtner fortjener nok plass på den lista ja - men deretter savner jeg både en spiller som Gerrard og Gomez.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 21. Juni 2012, 13:48 »
Tja, Ronaldo var faktisk helt utrolig god mot Nederland. Han var ikke god i de to første kampene, men kampen hans mot Nederland er etter min mening den beste kampen av noen spiller i EM. I tillegg til å score to mål selv la han også opp til noen utrolige sjanser for motspillerne. Hvordan Nani bommet på åpent mål fatter jeg ikke.

Det andre målet til Ronaldo er en enorm prestasjon. Det løpet han tar i forkant av målet er verdensklasse. Det er særs få spillere som får til noe slikt og enda færre som er rolige nok til å sette ballen i mål etter et slikt løp.

Der er jeg uenig.  En av utfordringene er at når enkeltspillere oppnår høy status, så er alt det de gjør verdensklasse. Om andre spillere gjør noe lignende, er det en tendens til å ta andre adjektivere i bruk som at prestasjonen var god, samtidig som at motstanderens forsvarsspill ikke er patent. Akkurat dette skjedde med målet til HBA mot Bolton. Flere påpekte Boltons svake forsvar.Om Ronaldo eller Messi hadde gjort et lignende mål (noe forøvrig Ronaldo aldri ville klart) ville media roset Ronaldo og Messi opp i skyene og tatt i bruk verdensklassesuperlativene uten å diskutere Boltons forsvarsspill i det hele tatt.

Ja kampen til Ronaldo var god, men hans arbeidsvilkår var lettere i denne kampen enn de forrige mener jeg. For å si det rett ut: Ronaldo møtte et ganske svakt forsvar.  Van der Wiel har vært ukomfortabel hele turneringen, og har vært dårigere  enn den urutinerte 18åringen på venstre back, Willems. Heitinga er ikke god nok for Everton som midtstopper, men fikk likevel spille de to første kampene for et nederlandsk landslag, med de følgende det fikk.  I tillegg har de på midten brukt Bommels som har gått ut på dato og er for treig for internasjonal fotball. Og verken Vaart eller Robben er kjent for å jobbe så mye bakover.

Man trenger med andre ord ikke å være verdensklassespiller for å dominere mot det forsvarsspillet som Nederland har disket opp med denne turneringen. 2. målet var et godt løp og en god avslutning, men å kalle det hele for et verdensklasseløp eller verdensklasseavslutning blir å ta i bruk for sterke ord. Verdensklassemål er Messis mål mot Brasil, eller Cisses beryktede mål mot Chelsea. Kall spade for en spade mener jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 21. Juni 2012, 13:50 »
Uansett kan ikke en god kamp skygge over to bleike matcher av godeste CR. Han er såvisst ikke mesterskapets beste spiller til nå - langt derifra. Men han kan også ende opp som den beste til slutt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida