20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kva er det du holder på med Souness?  (Lest 2855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Kva er det du holder på med Souness?
« på: 08. Juli 2005, 22:35 »
Skrevet av Christian, 8 Juli 05

Kva er planen din Souness? Etter salget av både Robert og Bellamy som var bærebjelkane på Newcastle sitt lag under Bobby Robson stiller undertegnde store spørsmålstegn med kva Souness holder på med.

For å starte med salget(lånt ut?) av Robert, salget av Robert kan forsvaras med at Robert gikk ofte ut i media å klaga over ting i klubben. Men korleis har Souness tenkt å få til vingspelet i Newcastle? For per dags dato har Newcastle ingen vingar(både venstre og høgre sida) av samme kaliber som klubbane me skal kjempe med i toppen av tabellen som me Newcastle fans vil finne klubben vår.

Men det salget som tar kaka er salget av tidligare publikumshelten Craig Bellamy, kva er det du har gjort Souness? Som dei fleste veit så var ikkje Bellamy og Souness dei beste vennene i verden. Og det visser ein av mange svaketer med Souness, han lar det personleg konfliktar gå utover laget. For alle kan vel sjå at Newcastle med Bellamy er bedre enn Newcastle utan Bellamy?

Craig Bellamy var ein spelar som jobba hardt, han var noko for seg sjølv. Han var noko ingen andre i Newcastle laget har, evnen til å snu kampen ut av ingen ting. Bellamy var Newcastle svar på Eric Cantona og Maradona. Men Souness likar ikkje primadonnaer og spelar som har andre meiningar enn han sjølv. Eg trur ingen i Newcastle springer og jobbar like mykje som Bellamy gjorde når han spelte for oss. Og ikkje minst Bellamy elska Newcastle! Det er dessverre få av spelaren i dagens stall som er villige å blø for drakta.

Til og med Arsene Wenger har gjordt den feilen Souness gjorde med Bellamy. Det vart personleg mellom han og Lehmann. Men det innsåg Wenger til slutt, og dermed vant Arsenal FA Cupen og ironisk nok Lehmann vart match vinnaren. Alle såg at Lehmann var bedre enn Almunia. Det såg Wenger til slutt, og sa at Arsenal ikkje var like trygge bakover på bana med Almunia i målet.

Men kva blir Alan Shearer etter at både Robert og Bellamy er solgt? For det første mistar han innleggsfoten til Robert og ikkje minst Bellamy som maker. Eg ser ingen i Newcastle som kan ta over dei rollane, og heller ser eg ingen spelar som Souness vil greie å hente utan at det kostar veldig mykje peng. Bellamy er minst verdt £10 mill i verdi for Newcastle, og Robert er også verdt langt meir enn det han vart solgt for(lånt ut for?). Viss Souness har tenkt å erstatte Bellamy og Robert med Ameobi og Milner så kjem eg til å le. Ameobi er rett og slett ikkje god nok for ein klubb som skal kjempe heilt der oppe. Milner er rett og slett ikkje av samme kaliber som Robert. Men dog så har me det franske super talenet N`Zogbia som ein mulig erstattar for Robert. Dessverre, så har ikkje N`Zogbia samme kaliber som Robert enndå.

Per dags dato ser Newcastle meir ut som ein jumbo kandidat enn eit topplag. Laget har ikkje lenger breidden som krevst for ein heil sesong. Og kvifor selge gode backup spelar som Hughes og Ambrose for ein billig penge Souness? Når det vil koste deg god del å erstatte dei to nevnte navna. Og når spelar som Caig og Eliott får fornya kontrakt så kan du virkleg lure på kva Souness driver på med. Caig som aldri vil nå PL, og Eliott som er langt unna a-lag spel på St.James Park. Det hadde vore bedre å sasta på ein ung og talentfull keeper som 3.keeper istaden for gamle Caig, dermed har du(kanskje?) ein som kan ta over når Harper og Given legger opp.

Konkusjonen er dermed at Newcastle må bli kvitt Souness før han sender oss nedover ligasystmet. For forsetter denne utvikla som no, så er det ikkje mange åra før me spelar i The Championship. Det Newcastle treng er ein manager som kan starta å bygge eit nytt stor lag igjen(som Robson starta på), og det er nok dessverre verken Souness eller Shearer rett personen til.

Christian

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 08. Juli 2005, 23:36 »
Nei, nei, nei Christian! :D
Dette er ikke tiden til å starte å hyle om at laget vårt ser ut som en dumpekandidat pga spillermangel. Vi er midt i transfervinduet, og selv om Souness til nå har solgt unna over en benk uten å kjøpe inn noen, syns jeg det er feil å starte med ramaskrik lenge før PL sparkes i gang.
Vi visste alle at Souness, enten man var for det eller mot det, i sommer kom til å foreta en stor overhaling av laget vårt. Denne har gått djevelsk raskt hva utgående transfer angår. Kanskje litt vel fort ettersom inngående kjøp har latt vente på seg.
Men, det er de vi nå antakeligvis blir å se. Emre ser ganske sikker ut for øyeblikket, sammens med at Viana blir å se. Samtidig sier Souness at andre kjøp er på vei. Jeg vet ikke om vi kjøper like mange som vi har solgt, men det behøver slettes ikke si at vi blir svekket. Det spørs på innkommende transfers. Vi vet heller ikke hvordan Souness skal spille, om vi skal fortsette med gamle 4-4-2 eller spille en ny type fotball.
Det er nå Souness skal få bygge sitt lag. Tiden vil vise om han lykkes, men jeg håper inderlig at det skjer.

Forøvrig, ikke misforstå meg. Artikkelen var god, men i mine øyne bare litt tidlig tidspunkt :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08. Juli 2005, 23:50 »
Henger meg på Eilertsen her. PL sparkes ikke igang i morgen, men om 5 uker. Det er mye som kan skje på 5 uker, og jeg har troen på at det skjer. Snart er Boa Morte og Emre klare. Det er ihvertfall mitt tips. En midtbane med Jenas, Parker, Emre sentralt. Dyer og Boa Morte på kantene blir meget spennende.

Souness har hintet til at vi skal spille 4-3-2-1.  Slik som Chelsea spilte sist sesong.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. Juli 2005, 01:20 »
Sitat fra: "Christian"
Greit den er litt raskt ute, men kanskje som det la merke til så nevnte eg fleire ting rundt Bellamy. Men takk for kritikken  :lol: , eg synst artikkelen var på sin plass. For det har ikkje akuratt gått heilt etter planen for Souness?

Det har vel gått etter planen bortsett fra at Emre og Boa Morte helst burde vært på plass allerede. Når det gjelder spisser så er jeg ganske sikker på at Shepherd smeller inn et bud på Owen i august når Real føler at de må selge pga for mange spisser.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. Juli 2005, 02:40 »
Salget av Bellamy kan forsvares. Salget av Robert kan forsvares, mens salgene av O`Brien, Hughes og Ambrose kan bare regnes som bonus. Småttt utrolig at vi kan få penger for denne trioen! Kluivert til Valencia.. Håpløst. At vi neste år hadde hatt bruk for Paddy kan ingen nekte for, men hvem skal inn som spiss?

De som er mest linket i media er Keane og Owen. Jeg tror at vi neste år kommer til å spille med 5 midtbanespillere. Er da Keane eller Owen den rette spissen? Du kan kalle taktikken 4-5-1, 4-3-3, 4-1-4-1, 4-3-2-1 osv. Saken er, uansett hva du kaller systemet den, at vi skal spille en target-man oppe på topp. Du ser det jo i Barca at Eto`o fungerer som ensom spiss, men vi dette funke i England? Vil Keane eller Owen takle å sitte mye på benken? Eller kanskje vil Shearer ikke spille så mye neste år. Noe sier meg at vi får se Big Al på banen i de fleste kampene når sesongen sklir sakte, men sikkert fremover.

Selvsagt vil Keane eller Owen ville funket sammen med Shearer som spiss, men hva med midtbanen da? Vinger har vært suksessfaktoren i Newcastle de seneste årene. Souness har vist flere ganger denne sesongen at han velger å bruke defensivekvaliteter til sentrale midtbanespillere på kanten. Jenas hadde denne rollen gjennom store deler av den tidlige karrieren til Souness i Newcastle. Vil en eventuell ny ving bli offret om vi velger å kjøpe inn en spiss? Tør Souness å satse på offensive kvaliteter på vingene om vi spiller med to fullblods spisser?

Parker er allerede klar for Newcastle, mens Emre og Boa Morte er på vei til klubben. Uavhengig av hva jeg mener om disse spillerne passer de fint inn i systemet vårt, altså en taktikk med 5 midtbanespillere. Parker blir det defensive ankret på midtbanen. Emre blir den venstre indreløperen og Boa Morte som vingspiller på venstre. Jenas blir indreløper på høyresiden og Dyer holder bredden på høgresiden. Vi har Milner, Bowyer, Butt, Faye, Viana og N`Zogiba i back-up på midten. Ser sterk ut på papiret. Ser ikke vekk i fra at Butt og Bowyer er på veg ut dørene på St. James`. Faye er vi vel alle enig om at ikke holder nivået om vi skal kjempe om en plass blant de 3-4 beste neste sesong. Behold Butt og Bowyer, selger heller klossmajoren Faye!

Dette gir meg disse på midtbanen. En lagdel jeg mener ser veldig sterk ut på papiret. Jeg velger å gi Parker og Boa Morte sjansen til å overbevise, men jeg er meget tvilende om de innehar kvaliteter til å styrke oss!

Dyer(Milner), Jenas(Bowyer), Parker(Butt), Emre(Viana), Boa Morte(N`Zogbia)

Midtbanen er altså sterk ut, men hvem skal vi kjøpe for avlaste Alan Shearer? Ameobi er grei nok. Han er en ok spiss, men ikke mer heller. Owen er en klassespiss som hadde vært en perfekt partner til Shearer. Saken er den at jeg tror at Souness da hadde ofret Dyer eller Boa Morte. Eller kanskje Big Al blir ofret å heller brukt i enkelt kamper?

Bakover er vi like horribel som vanlig.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 09. Juli 2005, 12:25 »
Jeg absolutt ingen fan av Souness, men salget av Bellamy kan forsvares i evigheten. Hva skal han med en spiller som nekter å spille i diverse posisjoner? Blir han satt på høgrekant faker han en skade på trening.. Ikke akkurat den type spiller jeg ville hatt i min tropp.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09. Juli 2005, 13:23 »
Sitat fra: "Mushans"
Jeg absolutt ingen fan av Souness, men salget av Bellamy kan forsvares i evigheten. Hva skal han med en spiller som nekter å spille i diverse posisjoner? Blir han satt på høgrekant faker han en skade på trening.. Ikke akkurat den type spiller jeg ville hatt i min tropp.

Riktig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09. Juli 2005, 15:05 »

Har du byttet mening om Bellamy Mushans? Du forsvarte han til de grader for noen uker siden. Ikke at det er noe feil i å bytte mening. Det er noe vi alle gjør til tider.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09. Juli 2005, 15:38 »

Dyer(Milner), Jenas(Bowyer), Parker(Butt), Emre(Viana), Boa Morte(N`Zogbia)

Midtbanen er altså sterk ut, men hvem skal vi kjøpe for avlaste Alan Shearer? Ameobi er grei nok. Han er en ok spiss, men ikke mer heller. Owen er en klassespiss som hadde vært en perfekt partner til Shearer. Saken er den at jeg tror at Souness da hadde ofret Dyer eller Boa Morte. Eller kanskje Big Al blir ofret å heller brukt i enkelt kamper?

Jeg mener Shearer ikke kan ofres hvis vi spiller med fire i forsvar 3 på midtbanen to på offensiv midtbane og 1 på topp. Shearer å jo være perfekt i den rollen. Enslig spiss som vinner alt i lufta på utspill, header bak til Viana eller Emre, Emre og Viana setter ut til Boa Morte(NZog) eller Dyer(Milner). Vingene slår innlegg til Shearer som goller enkelt på hodet. Dette angrepet lykkes 35 ganger i løpet av sesongen, og Shearer blir toppscorer Premier League med 25 scoringer og toppscorer i UEFA Cupen vi vinner. Shearer scorer 10 ganger i UEFACupen og i ingen av de andre cupene.
 Formasjonen blir slik:

Kee:----------------------Given.-----------------------
Forsv:Carr(Kanskje Miguel)-Bou-Bramble-Baba(kanskje Bernard.)
Def. Midt:
Midt:Dyer-----------------Parker---------Boa Morte
Off.Midt-------Emre/Viana----Viana/Emre----------------
Spiss:-------------------Shearer-------------------------

Skal vi spille med to på topp i en 4-4-2 formasjon ser jeg heller ikke problemet. Da slipper vi å kjøpe Boa Morte.
Oppstillingen blir da.
Kee:------------------------Given-------------------
Forsv:Carr(Kanskje Miguel-Bou-Bramble--Baba
Def. Midt:
Midt:Milner-------Parker----------------Jenas-------Emre
Off.Midt:
Spiss:-------------------Shearer-Dyer

Vi har ikke så stort problem på topp allikevell. Ameobi hadde sikkert passet godt inn i 4-3-2-1 formasjon hvis Shearer ble skada og Chopra hadde kunnet spilt på topp i 4-4-2 formasjonen hvis Dyer blir skada.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 09. Juli 2005, 22:19 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Har du byttet mening om Bellamy Mushans? Du forsvarte han til de grader for noen uker siden. Ikke at det er noe feil i å bytte mening. Det er noe vi alle gjør til tider.

Forsvart Bellamy? Aldri gjort på dette forumet i alle fall. God fotballspiller, men når hodet ikke følger med så kan det bare vare med at han spilte som en "Gud". Hadde han over 10 mål per sesong i Premier Leauge?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #10 på: 09. Juli 2005, 22:53 »
Tror vi får inn en angriper innen de to neste ukene, og en annen i siste liten før overgangsvinduet lukkes. Tror at vi også henter en forsvarer, og en midtbanespiller til. Vi har god tid Christian.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Kva er det du holder på med Souness?
« Svar #11 på: 10. Juli 2005, 00:28 »
Kan legge til at ingen av de 5 kjøpene robson hentet ifjor ble gjort før det kalenderen viste Juli.