20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle United Søndag (13.mai 16:00)  (Lest 67044 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United Søndag (13.mai 16:00)
« Svar #30 på: 08. Mai 2012, 23:47 »
Helt enig Daniel. Det bør da være slik at ingen spillere har klippekort - og det begynner å bli ei stund sia Ba leverte noe som helst.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #31 på: 09. Mai 2012, 00:05 »
Det må jo tas en diskusjon rundt Ba etterhvert når han går så lenge uten å score. Ingen Newcastle-supportere kan med hånden på hjertet si at Ba er en fantastisk spiller når han ikke scorer mål. Ingen assist heller, og mange svake kamper over en periode. Skal han da bare fortsette å få sjansen fordi han var god før jul? Hvorfor skal ikke andre spillere få sjansen når de som spiller ikke presterer?
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har tatt denne diskusjonen(med meg selv vel og merke). Ba har ikke prestert på hverken ønsket eller forventet nivå på lenge, det er det ingen som helst tvil om. Men jeg mener likevel bidragene hans er bedre enn hva vi kan få av noen andre på benken per dags dato. Innsatsen, og det at han binder opp forsvaret, gjør at vi får mer ut av å bruke han, fremfor Ferguson eller Ameobi fra start.
Det er likevel selvsagt en enormt fristende tanke å kunne hive innpå en målkåt og revansjelysten Demba Ba i den 60ende minutt mot Everton!
Vanskelig valg.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 09. Mai 2012, 00:17 »
Jeg sa det allerede før Man City kampen at jeg håpet Ba fikk seg en pause og at vi fikk se Ferguson, Vuckic eller Best i stedet for. Nå er det ikke sånn at disse vil prestere på et superhøyt nivå, men alle tre har alt å spille for og både Vuckic og Ferguson trenger sårt litt matching på høyt nivå mens de fremdeles er unge.
Nei.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #33 på: 09. Mai 2012, 00:49 »
Dette blir spennende søndag!

Men hvor vises matchen? Sett noen kamper på Katedralen i Oslo (bra sted forresten) og ser de ikke viser annet enn "gullstriden". Kanskje de har kampen på en liten skjerm, men dette jo sees med lyd.
Noen som har gode tips?

Vinner vi denne tror jeg vi har god sjanse på 4. plassen!
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 09. Mai 2012, 01:37 »
Må heller ikke undervurdere hvor mye oppmerksomhet Ba trekker fra forsvarerne. Motstanderne frykter han fordi de vet hva han er istand til. Tror dessverre at om vi starter med Fergie vil det føre til at Cisse blir pakket for godt inn. Ingen tør å overse Ba, og dette gir Cisse og de andre mer rom, og motsatt selvfølgelig. Derfor synes jeg de tre på topp nå er perfekte.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 09. Mai 2012, 09:21 »
Jævli risky å sette Shane fra start her syns jeg. Skal ikke skryte på meg noen syke taktiske egenskaper, men ser for meg at Cisse får mye mindre rom på topp om han skal valse rundt der alene. På den andre siden kan Ba komme inn som joker etterhvert.

Er det mulig å kjøpe kampbillett eller dagspass på sumo?

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 09. Mai 2012, 09:22 »
Synes ikke Ba har fortjent å starte nå, da han har vist svake prestasjoner gang på gang de siste månedene.  Det er ikke det at han ikke jobber og står på, men føler han er SÅ opptatt av å få målet sitt at han har store problemer med å ta de rette valgene, selv om de er tilsynelatende enkle valg.  Litt som Obertan med andre ord.

I tillegg så tror jeg Fergie har godt av en "full" kamp om ikke annet enn bare for å kjenne det på kroppen.  Det kan selvsagt være han ikke holder helt ut, eller at han presterer dårlig, men da har vi en Ba vi kan sette på som vi vet kan fungere, og som da i tillegg kanskje er mye mer revansjelysten og keen på å vise seg frem.
Genius by birth. Slacker by choice.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #37 på: 09. Mai 2012, 09:42 »
Jeg synes vi godt kan fortsette med samme laget ut sesongen, og kaste innpå Marveaux, Ferguson eller noen andre utover i matchen. Kan heller bruke oppkjøringa til neste sesong på å la alle få prøve litt. Vi vet hvor god Ba kan være. Selv synes jeg han har gjort en ok jobb (ikke som før naturlig nok). I tillegg er han jo en konstant trussel og en mann som motstanderne er meget klar over hele kampen. Dette kan jo fort hjelpe oss ekstra på topp.

Når det er sagt, så skal jo ingen ha klippe kort. Jeg ser bare ikke tanken bak å benke han i siste match for sesongen. Det kan heller bli en diskusjon når ting startes opp i august.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 09. Mai 2012, 10:07 »
Jeg synes vi godt kan fortsette med samme laget ut sesongen, og kaste innpå Marveaux, Ferguson eller noen andre utover i matchen. Kan heller bruke oppkjøringa til neste sesong på å la alle få prøve litt. Vi vet hvor god Ba kan være. Selv synes jeg han har gjort en ok jobb (ikke som før naturlig nok). I tillegg er han jo en konstant trussel og en mann som motstanderne er meget klar over hele kampen. Dette kan jo fort hjelpe oss ekstra på topp.

Når det er sagt, så skal jo ingen ha klippe kort. Jeg ser bare ikke tanken bak å benke han i siste match for sesongen. Det kan heller bli en diskusjon når ting startes opp i august.

Tror det kunne vært gull å starte med Marveaux fra start i denne og heller kaste innpå en sugen Ba etterhvert!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 09. Mai 2012, 10:12 »
Noen som vet noe om skadesituasjonen til Everton btw?

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #40 på: 09. Mai 2012, 11:05 »
Nederste knappen til høyre (Hurtigsvar): Forhåndsvisning.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #41 på: 09. Mai 2012, 17:28 »
Noen som vet noe om skadesituasjonen til Everton btw?

P Neville    Hamstring Injury    13th May 12    
D Gibson    Knock    13th May 12    
V Anichebe    Groin/Pelvis Injury    no return date    
L Baines    Hamstring Injury    13th May 12    
J Rodwell    Hamstring Injury    no return date

http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php
he shagged your lass, taylor shagged your lass

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 09. Mai 2012, 17:46 »
Tror vi reiser oss og får det faste res 2-0 her. Cisse og Barfa.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #43 på: 09. Mai 2012, 21:48 »
Jeg tror jeg peiser på med Newcastle-kampen på sumo på den bærbare pc'n, og WBA - Arsenal på tv'n. Da får jeg fulgt med på 2 av de 3 viktigste kampene den søndagen (ihvertfall slik jeg ser det)! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 09. Mai 2012, 21:50 »
Blir så ekstremt viktig å få den første goaller her. Da kan det faktum at Everton ikke har så mye å spille for ha en effekt.