20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle United Søndag (13.mai 16:00)  (Lest 68128 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United Søndag (13.mai 16:00)
« Svar #420 på: 13. Mai 2012, 19:40 »
Storfornøyd med sesongen må eg seie :toon:
Men i dag var gutta langt under det som har blitt prestert tidligere i sesongen. :( Spesielt 1 omg var veldig dårlig!
No får vi sjå fremover, og håper på noen nye konge signeringen i sommer det treng me  :fisk:
Me treng spesielt spillere på backplass og midtstopperplass, ellers så trengs det selvfølgelig spillere der me evt
mister spillere!
Ser allerede fram til høsten ! Howay the Lads :smitten:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 13. Mai 2012, 19:43 »
Jeg er dypt skuffet i dag, men fornøyd med sesongen alt i alt.

Men jeg håper at fra og med neste sesong er 4-3-3, eventuelt
4-2-3-1 vår "faste" formasjon og det er denne vi kjører på i!

Håper på et bra sommervindu nå!  :toon:

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 13. Mai 2012, 19:58 »
At vi tapte i dag spilte ingen rolle så lettere svelge. Vi tok 5. Plass!!! Foran Chelsea og pool. Gratulerer alle sammen med en flott ses. Bare krysse fingre for at vi får en kjempe bra sommer nå. Der kunn ba av våre stjerner går. Forsterker vi forsvar og får inn en kanonving uten å miste noen stjerner tror jeg vi skal kjempe om topp 4 til neste år. Virker urealistisk men må jo være vårt neste mål nå :) gleder meg til fortsettelsen. Vi har et spennende lag, god manager og økonomien er endelig på vei oppover igjen. Stolt av å være skjære!!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #423 på: 13. Mai 2012, 22:31 »
Må si meg meget skuffet over dagens kamp, for det var elendig! Men som TooN skriver, så er det lettere å svelge ettersom både spurs og Arsenal vant sine kamper..

Men for en sesong vi har hatt, herregud! Greier vi å bygge videre med det laget vi allerede har, samt henter 3-5 nye, så skal det være vanskelig å "dytte" oss ned fra topp 6!
Synes Marve viste gode takter idag med stort overblikk og gode pasninger.. Gleder meg til fortsettelsen!
Skal bli herlig med UEFA cup-kamper på St.james Park!  :D

At City vant serien foran United var bare prikken over i`en! (Jubla faktisk ganske bra når Aguero putta :p)

Uansett, gratulerer med en flott sesong!!  :D

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #424 på: 13. Mai 2012, 23:09 »
Det er bare helt utrolig hva newcastle har fått til dette året ! Kan ikke vente til høsten! skal så sikkert bestille meg bilett til både en uefacup-kamp og en seriekamp til den nye sessongen ! HWTL !

Flixa

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #425 på: 13. Mai 2012, 23:45 »
Kampen idag var ræva, men vi hadde ikke noe å spille for ettersom de andre vant, takk for en HERLIG SESONG!
At vi kan møte Napoli, Hannover, Bilbao og Lazio allerede tidlig i August blir utrolig spennende :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 14. Mai 2012, 00:42 »
Så igjennom måla og høydepunktene. Slett forsvar kan man vel konkludere med.
Irriterer meg at Ba helt i starten kunne ganske greit prøvd spille fri Cisse fremfor å pole han over  - det kunne jo gitt en helt annen start på matchen - og vi er et annet lag når vi tar ledelsen veit vi jo. Det syns jeg egentlig vi har sett alt, alt, alt for mye av Ba den siste delen av sesongen nå hvor han rett og slett tar feil valg for å prøve få hull på byllen. Jeg syns det er litt frustrerende å se på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #427 på: 14. Mai 2012, 07:10 »
Enig, men Cisse gjør jo ofte det samme

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 14. Mai 2012, 08:50 »
Enig, men Cisse gjør jo ofte det samme
Helt sant. Er ikke kun Ba som har tunnelsyn når han er inne i boksen. Er flere kamper der Ba har stått i god posisjon foran mål, og Cisse velger å avslutte fra vanskelige posisjoner isteden for å slå en pasning inn til Ba.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #429 på: 15. Mai 2012, 00:53 »
Spissinstinkt kalles det.. Målmaskiner innenfor 16 meteren tenker ofte kun på å banke den i nettet..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 15. Mai 2012, 00:59 »
Ba har gjerne gjort dette også utenfor boksen endel den siste tiden - og jeg syns han ofte skal gjøre ting alt for mye på egen hånd og for vanskelig. Selvfølgelig mulig jeg legger ekstra mye merke til det fordi han ikke scorer på det lenger - men jeg syns faktisk det har vært en gjennomgangsmelodi at han velger feil i slike situasjoner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 15. Mai 2012, 10:53 »
Det er vel og bra å ha goalgetterinstinktet. Men det har tatt fullstendig overhånd for Ba i det siste. Har blitt litt mer opptatt av å score selv, enn å hjelpe laget til seier. Men jeg synes mange her inne har overdrevet dette noe vanvittig. Jeg synes det er feil å si at Ba utelukkende har tenkt på seg selv og sitt, og latt laget seile sin egen sjø. Da tør jeg garantere at han hadde blitt plukket av banen for lenge siden. Pardew er overhodet ikke interessert i å ha spillere som ikke bidrar til fellesskapet.

Jeg vil ikke uten videre kaste Ba på dør. Plutselig ryker korsbåndet til Cissé, og vi står igjen med Shola Ameobi og Leon Best. Da er vi straks tilbake til 2010/11. Og vi vil vel neppe tilbake dit, vil vi vel?
Skal vi ha mål om å ta enda et steg videre må vi satse på Europa League, og da trenger vi en bred stall, og vi BØR ha plass til to absolutte toppspisser i stallen, selv om en av dem må sitte på benken iblant. Med flere kamper må vi rullere mer på de beste spillerne. Hvis ikke sliter vi dem fullstendig ut. Selv ikke Arsenal kan spille med Van Persie i 50-60 kamper per sesong. Da er han garantert å ende opp med en langvarig skade før eller siden.

Pardew må tørre å være tøff. Han må tørre å benke Ben Arfa og Cisse en gang iblant, hvis det er til deres og lagets beste. Robson vraket Shearer til bortekampen mot Vålerenga i sin tid. Shearer var rasende, det var også vi nordmenn, men for Robson var det mye viktigere å ha Shearer frisk og rask til en viktig PL-kamp kommende lørdag, enn at han skulle bruke unødvendige krefter mot "lille" Vålerenga.
Sånn må også Pardew lære seg å tenke, og det blir litt enklere hvis vi har bedre erstattere enn brødrene Ameobi. Det er her spillere som Marveux og Obertan kommer inn.

Hvis vi kan bruke Elliot - Perch, Willo, Saylor, Raylor - Obertan, Vuckic, Abeid, Marve - Ba, Ameobi i fire-fem kamper i løpet av sesongen, så vil vi sannsynligvis tjene på det når vi skriver april/mai og sesongen nærmer seg slutten, ved at vi har flere av våre aller beste spillere friske og i god form.
Og da har jeg kun gjort regning med kjøp av ny stopper og ny back, og at vi har 4-3-3 som vår mest brukte formasjon, med Ba på benken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 16. Mai 2012, 10:51 »
Det er vel og bra å ha goalgetterinstinktet. Men det har tatt fullstendig overhånd for Ba i det siste. Har blitt litt mer opptatt av å score selv, enn å hjelpe laget til seier. Men jeg synes mange her inne har overdrevet dette noe vanvittig. Jeg synes det er feil å si at Ba utelukkende har tenkt på seg selv og sitt, og latt laget seile sin egen sjø. Da tør jeg garantere at han hadde blitt plukket av banen for lenge siden. Pardew er overhodet ikke interessert i å ha spillere som ikke bidrar til fellesskapet.

Jeg vil ikke uten videre kaste Ba på dør. Plutselig ryker korsbåndet til Cissé, og vi står igjen med Shola Ameobi og Leon Best. Da er vi straks tilbake til 2010/11. Og vi vil vel neppe tilbake dit, vil vi vel?
Skal vi ha mål om å ta enda et steg videre må vi satse på Europa League, og da trenger vi en bred stall, og vi BØR ha plass til to absolutte toppspisser i stallen, selv om en av dem må sitte på benken iblant. Med flere kamper må vi rullere mer på de beste spillerne. Hvis ikke sliter vi dem fullstendig ut. Selv ikke Arsenal kan spille med Van Persie i 50-60 kamper per sesong. Da er han garantert å ende opp med en langvarig skade før eller siden.

Pardew må tørre å være tøff. Han må tørre å benke Ben Arfa og Cisse en gang iblant, hvis det er til deres og lagets beste. Robson vraket Shearer til bortekampen mot Vålerenga i sin tid. Shearer var rasende, det var også vi nordmenn, men for Robson var det mye viktigere å ha Shearer frisk og rask til en viktig PL-kamp kommende lørdag, enn at han skulle bruke unødvendige krefter mot "lille" Vålerenga.
Sånn må også Pardew lære seg å tenke, og det blir litt enklere hvis vi har bedre erstattere enn brødrene Ameobi. Det er her spillere som Marveux og Obertan kommer inn.

Hvis vi kan bruke Elliot - Perch, Willo, Saylor, Raylor - Obertan, Vuckic, Abeid, Marve - Ba, Ameobi i fire-fem kamper i løpet av sesongen, så vil vi sannsynligvis tjene på det når vi skriver april/mai og sesongen nærmer seg slutten, ved at vi har flere av våre aller beste spillere friske og i god form.
Og da har jeg kun gjort regning med kjøp av ny stopper og ny back, og at vi har 4-3-3 som vår mest brukte formasjon, med Ba på benken.

:gp:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 16. Mai 2012, 12:15 »
Helt riktig Joakim. Må ikke glemme den ekstreme arbeidet Ba har lagt ned i hele år, ikke bare på høsten. Det at han godtok en venstre kantrolle uten å sutre har helt klart bidratt til vår suksess i våres. Jeg syns Ba denne sesonge har opptredt prikkfritt profesjonelt. Selv om det var tydelig at han ikke trivdes på kanten sa han aldri noe til pressen om det, bare at han spiller der han får beskjed. En annen ting er at når formduppen kom, så prøvde han å gjøre opp for det med knallhard jobbing. mange ville latt målsvikten gå ut over arbeidet også, men her har ba vært eksemplarisk. Ingen tegn til stjernenykker hos den mannen!