20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1  (Lest 56237 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1
« Svar #240 på: 06. Mai 2012, 20:41 »
Stolt av gutta, gjør sitt beste! Men Kompany og Toure var enorme i dag!

Jeg synes det er på tide å "hvile" Ba litt rett og slett. Han blir til tider veldig egoistisk og det virker
nesten som det er viktigere at han får målet enn at vi scorer.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 06. Mai 2012, 20:57 »
Er også den ENORME bredden i troppen som gjør at City vinner disse kampene på slutten.

Vi smeller til med å bytte innpå gull som Ryan Taylor, Fergurson og Ameobi.

De bytter inn "benkevarmere" som Dzeko, De Jong og Micah Richards....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 06. Mai 2012, 20:58 »
Er ikke min feil at du du ikke ser Simpsons begrensninger.  Da må jo noen påpeke det for deg. Merkelig nok er Simpson unnlatt fra kritikk hos enkelte.   Perch har nå vist hva jeg har prøvd å si i hele år, at Simpson er alt for begrenset som høyreback og at han ikke holder mål om regelmessig tid i Europa er målet.   Simpson gjør sjelden grove feil, men det er de små detaljene som avslører ham og som han ikke har blitt så mye straffet for og som enkelte sliter med å legge merke til: Måten han tillater spillere å slå uhindret inn i feltet, eller hvordan han inviterer spillere inn i 16 meteren i stedet for å støte, eller hvordan han sliter med å gjøre konstruktive ting med ballen.  Mot Wigan hadde han ikke ett kontruktivt pasningsvalg. Når det er sagt så har han også hatt noen strålende kamper. Men om klubben skal utvikle seg så er Simpson ikke med i mine planer. Så lite sentimental er jeg, og slik var jeg også med Nolan og Barton også, og til dels Enrique. 

Det er bare se på de andre topplagene: Offensivt backspiller har blitt uhyre viktig i dagens fotball. Santon skapte 1. målet mot Chelsea. Og ellers er det bare å se på de bidragene som Evra, Walker, Ekotto, Sagna, Cole har hatt i år. Disse bidragene har vi manglet fullstendig på høye side i år, men har fått det tildels på venstre gjennom Santon.  Vingbacker bidrar til å skape bredde, noe som er spesielt viktig når det spille 4-5-1 hvor det kan bli tett på midtbanen.

Heldigvis slipper vi denne diskusjonen fremover i og med at pards sender både Guthrie og Simpson ut døra etter denne sesongen

Feil. Jeg regner med at alle her innser Simpsons begrensninger. Han er ingen whizkid med ballen, og han har en helt gjennomsnittlig pasnings- og innleggsfot, i alle fall ikke noe mer. Han er heller ikke blant dem som er villig til å ta nevneverdig risiko framover, og er slik sett ikke noe våpen offensivt.

På den andre siden er han trygg defensivt i posisjoneringsspillet, han er kompromissløs i avgjørende situasjoner, typisk no-nonsense, og har en imponerende plasseringsevne som blant annet har resultert i 6 redninger på strek, suverent mest i PL og veldig viktig i jakten vår på CL. Han har spilt i 14 av 15 kamper hvor vi har holdt nullen, og det har han absolutt bidratt til. Vi har ikke greid det på tross av at Simpson har spilt.

Jeg er enig i at Perch har vært så god i de to siste som Simpson er på sitt beste. Kjempebra. Men at du skamroser han på noen punkter Simpson også behersker strålende på en god (de fleste) dager, at du ikke påpeker mangler (som forøvrig er mye av det samme som hos Danny), og tar disse TO kampene for et bevis for at du hele tiden har hatt rett mtp. Simpson sier alt om dine mangler til å tale objektivt.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #243 på: 06. Mai 2012, 21:02 »
Hear, hear! Godt skrevet, torfinn!  :thumbu:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 06. Mai 2012, 21:21 »
Nope..Perch er no nonsense. Simpson har beslutningsvegring. Der Perch støter havner Simpson på halvdistanse.  Dette gjør både Perch og Santon fordi de har tempoet til å ta ut motstanderen mann mot mann. Som Peter allerede har nevnt så er Perch flinkere til å støte høyere oppi banen.

Det er Simpsons posisjoneringsspill som først og fremst har gjort at han har holdt plassen. Der har han stort sett vært god, mens Perch i begynnelsen av sin karriere gjorde grove feil der.  Men ellers er Perch bedre på alle andre områder: Han er raskere, sterkere, bedre på hodet, takler bedre og ikke minst er han en bedre pasningsspiller. Hans svakhet har vært konsentrasjonen og ustabiliteten.

Når det er sagt så har Perch til gode å være like stabil som simpson . Det er klart. Men det Perch har levert de to siste kampene,  pluss kampen mot WBA,  er ikke oppnåelig for Simpson.  Du kan f.eks laste ned WBA-kampen. Da får du anledning til å sammenligne Perch og Simpsons pasningsteknikk. Perch er flink til å slå konstruktive pasninger opp i midtbanen. Der svikter Simpson stort sett.  Årsaken til at  Simpson ikke vil klare å levere på samme nivå som Perch er at han ikke har de samme fysiske og tekniske forutsetningene . Spørsmålet er selvagt om Perch klarer å levere like godt over tid. Det kan jo hende at han faller tilbake til gamle synder.

« Siste redigering: 06. Mai 2012, 21:35 av Thomas »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 06. Mai 2012, 21:32 »
Vincent Kompany ‏ @VincentKompany
Don't let the "big four" fool you, Newcastle are cormfortabely amongst the best in the league. No leaving St. James without bruises. #Fact

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #246 på: 06. Mai 2012, 21:42 »
bra kamp idag,men vi taper mot et bedre lag.. tabellen lyver ikke.. city har slått og 2 ganger arsenal og spurs med 4 poeng mot oss.  så det er bare manu som er feil plassert på tabellen :) rekner med følgene i neste runde vi vinner. arsenal safer inn enn uavgjort og tar 4plassen på mål forskjell mens spurs vinner og tar 3plass. men kan ikke si eg blir skuffet uansett.. sesongen har vert fantastisk og cl har hele tiden kun vert en drøm som nesten ble/blir virkelighet...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 06. Mai 2012, 21:50 »
bra kamp idag,men vi taper mot et bedre lag.. tabellen lyver ikke.. city har slått og 2 ganger arsenal og spurs med 4 poeng mot oss.  så det er bare manu som er feil plassert på tabellen :) rekner med følgene i neste runde vi vinner. arsenal safer inn enn uavgjort og tar 4plassen på mål forskjell mens spurs vinner og tar 3plass. men kan ikke si eg blir skuffet uansett.. sesongen har vert fantastisk og cl har hele tiden kun vert en drøm som nesten ble/blir virkelighet...

Har en feeling av at enten Tottenham eller Arsenal kommer til å gjøre noe rart i neste runde!

Vi må bare vinne, så kan alt skje!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 06. Mai 2012, 21:55 »
jeg blir så glad når du er positiv snzk :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 06. Mai 2012, 21:59 »
lol
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 06. Mai 2012, 21:59 »
jeg blir så glad når du er positiv snzk :)

Da skulle du sett meg etter 70 minutter i dag ;) Satt å skrek til skjermen at vi måtte opp i spiller!

Jeg satt faktisk hele kampen og trodde dette kom til å bli et Tourelangskudd eller Kompanyheading etter corner. Hater å ha rett :p

2 bautaer av noen fotballspillere, som jeg har stor respekt for!
« Siste redigering: 06. Mai 2012, 22:02 av snkz »

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #251 på: 06. Mai 2012, 22:07 »

Har en feeling av at enten Tottenham eller Arsenal kommer til å gjøre noe rart i neste runde!

Vi må bare vinne, så kan alt skje!

uavgjort for arsenal er vel "rart" men ikke rart nok,de har vel fortsatt ikke vunnet uten arteta i år.faaaaaen det målet 5minutter på over tid.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 06. Mai 2012, 22:12 »
Laget var suverent og målet kom av balltapet til cabaye som ikke hadde dagen. Iriterende at tiote får tidlig gult, så han må spille begrenset og ble nok byttet ut av den grunn. Perch storspiller igjen. Men santon, herregud så god han er blitt. Jobber knallbra både fremover og bakover. Trygg med ball, godt tempo. Knall bra!!! Får min mom. Ba skal seff spille mot everton. Jobber godt selv om man kan se han er litt for ivrig og til tider tar feil valg. Ba i 80% form > ameobi.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 06. Mai 2012, 22:13 »
Takk for tipset om tempest gutta. Var fint sted. Ble skikkelig brisen og fin ! God burger hadde de også:)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 06. Mai 2012, 22:14 »
Takk for tipset om tempest gutta. Var fint sted. Ble skikkelig brisen og fin ! God burger hadde de også:)

Men dessverre kunne de ikke by på seier i dag :(