20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1  (Lest 56159 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1
« Svar #270 på: 07. Mai 2012, 08:45 »
Jeg syns nok en gang gutta gjorde en god innsats, men det var fortjent at City fikk poengene i dag.

Jeg er skikkelig stolt av dette laget, og av å være Newcastle supporter!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #271 på: 07. Mai 2012, 09:08 »
Everton har null og niks å spille for, vi har alt å spille for.

Det der er fullstendig feil.

7  Everton   37   53
8   Fulham   37   52
9  Liverpool   36   49

For det første er Everton en av ligaens fattigste klubber. En posisjon til eller fra har veldig mye å si for dem i forhold til hvor mye penger de har å bruke på overganger neste år.

For det andre ligger Liverpool fire poeng bak. I fotballgale Liverpool betyr det latterlig mye å være best i byen, så jeg tror Everton gir alt i siste kamp for å forsikre seg om at de kan ta rotta på storebror.

En kan gjerne si at Newcastle har mer å spille for enn Everton, men selv om det ikke er Europacup-spill på spill for Everton, har de i høyeste grad incentiver til å gi alt mot oss.
« Siste redigering: 07. Mai 2012, 09:16 av Sigurd »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 07. Mai 2012, 10:35 »
Også det enkle faktum at det er siste kamp for sesongen, foran eget publikum..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #273 på: 07. Mai 2012, 11:03 »
Det er litt irriterende at City til stadighet stikker av med det lengste strået mot Newcastle. Men i går var de gode og vårt tredje hjemmetap ble et faktum. Jeg fikk raskt skjelven da jeg byttene kom... syke innbytterbenken til City. Der trenger Newcastle mer bredde. Det blir spennende å se trafikken ut og inn på St.James' Park i sommer..
Nå trenger City å fremstå disiplinerte mot QPR (dårligste bortelag) så har de gullet i lomma.

Neste kamp er en kamp for å sikre seg "tittelen" som det 5. 4. eller 3. beste laget denne sesongen. Everton har nok mye å spille for, og generelt sett vil alle lag avslutte med stil. Men man skal ikke frykte dem på så voldsomt på Goodison. De er bedre hjemme, men ikke et typisk hjemmelag (9-3-6  hjemme og 5-8-6 borte). Newcastle er outsidere mens Spurs og Arsenal har et langt større press på seg.. Det er bare å slå seg ned i godstolen neste helg også :)

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #274 på: 07. Mai 2012, 13:06 »
Vincent Kompany ‏ @VincentKompany
Don't let the "big four" fool you, Newcastle are cormfortabely amongst the best in the league. No leaving St. James without bruises. #Fact

Yessir

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 07. Mai 2012, 13:47 »
Tidvis frustrerende å se Ba spille om dagen, ikke venn med ballen og gjør mange taktiske feilvalg. Santon imponerer igjen, tror han kan bli stabilt meget bra.

Sesongen har vært fantastisk, uansett hvordan det går mot Everton. Har tenkt litt på unødvendige poengtap i dag, sånn som hjemme mot WBA og Wolves og borte mot Arsenal. Men lite vits i å tenke slik, da vi også har vært heldige i mange kamper i år.

Over til neste helg, vi har den vanskeligste kampen. Tror likevel vi kan slå Everton da. Dersom vi gjør det er vi avhengig av at Tottenham ikke klarer å slå Fulham eller at WBA slår Arsenal hjemme. Fulham er ingen pushover, og jeg tror godt WBA kan ta poeng fra arsenal, men at de vinner tror jeg vel ikke. Blir uansett veldig spennende, og lenge siden vi Newcastlefans har hatt en positivt spennende sesongavslutning!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 07. Mai 2012, 14:41 »
Everton har null og niks å spille for, vi har alt å spille for.

Det der er fullstendig feil.

7  Everton   37   53
8   Fulham   37   52
9  Liverpool   36   49

For det første er Everton en av ligaens fattigste klubber. En posisjon til eller fra har veldig mye å si for dem i forhold til hvor mye penger de har å bruke på overganger neste år.

For det andre ligger Liverpool fire poeng bak. I fotballgale Liverpool betyr det latterlig mye å være best i byen, så jeg tror Everton gir alt i siste kamp for å forsikre seg om at de kan ta rotta på storebror.

En kan gjerne si at Newcastle har mer å spille for enn Everton, men selv om det ikke er Europacup-spill på spill for Everton, har de i høyeste grad incentiver til å gi alt mot oss.
Det er bare Wolves som ikke har noen ting i hele verden å spille for, annet enn den æren de har tapt for lenge siden. Sånn sett uttalte jeg meg muligens i overkant bastant. Likevel, jeg mener at selv om plasseringen har mye å si rent økonomisk, så er det likevel ikke sånn at det på noen måte kan kalles å ha særlig mye å spille for. Selv om Everton er aldri så fattige. I det store og hele er ikke forskjellen på sjuendeplass og niendeplass SÅ stor, og det er ikke verdens undergang om Everton blir dårligere enn Liverpool, selv om det selvsagt er en stor fjær i hatten å havne foran dem. Vi har ikke bare mer å spille for, vi har veldig mye mer å spille for. Selv om jeg på ingen måte antyder at Everton ikke ønsker å gi alt mot oss. Selvfølgelig kommer de til å gjøre det de kan for å vinne kampen. Men jeg tror ikke den vinnerviljen er i nærheten så stor hos Everton-spillerne, som hos våre spillere, hvis de først havner under, eller sliter med å finne nettmaskene.

Poenget mitt er altså at selv om det betyr mye å være best i byen, og selv om Everton kommer til å gi 100%, så er det en langt større vinnervilje hos våre menn, og forskjellen på fjerde og sjetteplass er i mine øyne større for oss, enn forskjellen på sjuende og niende er for Everton.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 07. Mai 2012, 17:06 »
Sesongen har vært fantastisk, uansett hvordan det går mot Everton. Har tenkt litt på unødvendige poengtap i dag, sånn som hjemme mot WBA og Wolves og borte mot Arsenal. Men lite vits i å tenke slik, da vi også har vært heldige i mange kamper i år.

Er lett å bli tatt i å tenke slik ja. Men det er som du sier, vi har vært heldige og fått med oss "ufortjente" poeng ved minst like mange anledninger. Som det så flott heter så jevner det seg ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 07. Mai 2012, 17:11 »
Ergrer meg også spesielt over Wolves hjemme og Arsenal borte. Men så kan vi motsatt tenke på da Wolves ble snytt for 2-2-målet på Molineux i høst, eller når vi ble rævkjørt av både QPR og ManU (hvor vi atpåtil fikk feil idømt straffe) men holdte ut. Så det har vel lite for seg egentlig - det jevner seg nok ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 07. Mai 2012, 17:25 »
Hadde vi hatt 3/4.plass hvis vi hadde forsterket midtstopperplassen i januar? Willi var håpløs et par kamper, men til gjengjeld har han også vært solid i andre kamper.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 07. Mai 2012, 17:35 »
Tror vi hadde stått sterkere om vi hadde hatt en bedre makker til Colo enn Williamson.
 Men igjen - dersom vi ikke finn inn rette spilleren er det vel heller bedre å vente.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 07. Mai 2012, 19:30 »
Tror vi hadde stått sterkere om vi hadde hatt en bedre makker til Colo enn Williamson.
 Men igjen - dersom vi ikke finn inn rette spilleren er det vel heller bedre å vente.

+1

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 07. Mai 2012, 20:21 »

Einig.  Og Williamson har imponert meg kraftig i vår sterke sesonginnspurt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 07. Mai 2012, 22:57 »
Nå må noen mekke en Everton tråd. Jeg tør ikke!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 07. Mai 2012, 23:37 »
Jeg kan ikke huske å ha startet kamptråd, men tør de overtroiske her inne å "prøve noe nytt"? :P