20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1  (Lest 56240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1
« Svar #225 på: 06. Mai 2012, 18:55 »
Santon var Newcastle beste syns jeg. Kom akkurat hjem fra tempest nå. Litt snøfokk egentlig:)
Han og Perch har vært vårens store positive overraskelser i mine øyne, begge vokser for hver kamp de spiller :)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 06. Mai 2012, 18:57 »
Laget la ned en god innsats idag, og atmosfæren var upåklagelig! tapte rett og slett for PL's beste lag. Sesongen har uansett vert finfin, og CL plassen er da fortsatt åpen.  :)

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #227 på: 06. Mai 2012, 19:01 »
Sitter igjen med en litt trist følelse nå. Når jeg ser på den fantastisk innsatsen samtlige legger ned, hvordan de ofrer seg i duell etter duelll, og vi ser hvor mye dette betyr for dem, så syntes jeg poeng i denne kampen var så inderlig fortjent. Og at vi med litt flaks kunne oppnådd 1/3 poeng gjør det verre. Men City fortjente seieren, og må bare takke spillerne for den fantastiske innsatsen.
Bytte Carroll med Ba? Hva i huleste.. De passer jo ikke sammen i det hele tatt. Skulle jeg hatt Carroll, ville jeg hatt Bellamy. Skulle jeg hatt Cisse, ville jeg hatt Suarez(spilleren, ikke personen).
Syntes Ba for unødvendig mye tyn. Han er ikke helt sharp om dagen, men det er ikke vits i å ta helt av. Han kunne umulig fullføre sesongen slik han begynte den. Ja, han er definitivt ikke i form om dagen, men innsatsen er upåklagelig, det funker bare ikke for øyeblikket.
Blir en spennende sisterunde, men Europaligaen er absolutt ingen nedtur! Gleder meg utrolig mye til neste sesong allerede!

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #228 på: 06. Mai 2012, 19:06 »
Jeg ser ikke helt hvorfor CL-plassen skal ha røket i dag. Alt er fremdeles helt åpent i siste runde. Slår vi Everton, så kan det fort hende vi har den nødvendige flaksen som gir CL-spill. Og om vi så ikke har det, så skal vi uansett banke Everton neste helg, så får det gå som det går. CL-plassen ryker ikke med hjemmetap mot den sannsynlige serievinneren i nest siste kamp. CL-plassen røk i så tilfelle langt tidligere. Som for eksempel da vi ga fra oss en tomålsledelse mot Wolves på hjemmebane.

Men alt som trengs er at vi slår Everton og enten Spurs eller Arsenal taper poeng. Og skulle vi likevel ende opp med femteplass så har vi ingenting å klage over.

Alt er mulig, men hadde vi vunnet i dag, hadde alt vært i våre hender.
Om vi slår Everton, og Chelsea taper CL-finalen, tipper jeg vi tar siste CL-plassen.
Sjangsen for at Spurs eller Arsenal roter det til er der absolutt, men jeg tviler på at begge lagene roter det til i siste runde, så 3 plassen tror jeg er tapt.

Edit: Enig med Skjæren angående Ba, jeg håper vi beholder Ba i sommer. Det vi såg i høst såg absolutt ikke ut som noe flaks eller overprestering, bare fantastiske avsluttningsegenskaper og en spiller som er på rett plass til rett tid. Jeg tipper Ba kommer sterkt tilbake om han fremdeles er her neste sesong.
« Siste redigering: 06. Mai 2012, 19:10 av mongobongo »

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #229 på: 06. Mai 2012, 19:11 »
Ville aldri hatt Carroll tilbake, da blir det som før, lempe opp på Carroll og håpe at han får til noe, nei takk!
Greit at Ba er litt ute å kjøre for tiden, men det som irriterer er at det eneste han tenker på er å score selv, ser iallfall sånn ut, han har skytt og vært myyye ego de siste kampene, der han heller kunne spilt til en bedre plassert spiller. Da hadde han ikje fått så mye tyn tror eg, folk blir bare litt frustrerte på alle de sjangsene han sløser vekk på dumme skudd eller dumme valg for tiden.
For all del han jobber bra og Ba er en av grunnene til at vi er oppe å slåss om CL plass. Bare litt synd at han virker så egoistisk for tiden. Så jo alle de gangene han ikke jubler når Cisse scoret. Men men, han fortjenter plassen, og håper virkelig at han scorer neste søndag og vi får se smilet tilbake :)
Winning isn't everything, it's the only thing!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 06. Mai 2012, 19:19 »
Spiller jo ingen rolle med u eller tap i dag. Måtte ha seier. Vi trenger poeng tap fra de to andre  uansett i siste runde. Får håpe vi kan slå everton og Arsenal taper og spurs uavgjort. Arsenal har bortekamp og Spurs har lokaloppgjør så champions league drømmen lever for fullt enda. Vi kan med Max flaks ta 3. Plass :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 06. Mai 2012, 19:30 »
Selvfølgelig spiller det rolle om vi hadde unngått tap i dag. 1 poeng hadde gjort at vi kunne klart oss med 1 poeng neste runde også gitt at Tottenham skulle tape mot Fulham. Nå MÅ vi vinne mot Everton uanfaensammesett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #232 på: 06. Mai 2012, 19:32 »
Synes egentlig at Coloccini skulle hatt frispark da han ble revet i armen, og ikke nådde opp i press mot Yaya. Men sånn er det når en ikke er det antatt beste laget - avgjørende avgjørelser går ofte imot en. ellers er jeg jævlig stolt. Vi spiller en god kamp

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 06. Mai 2012, 19:33 »
Santon var Newcastle beste syns jeg. Kom akkurat hjem fra tempest nå. Litt snøfokk egentlig:)
Han og Perch har vært vårens store positive overraskelser i mine øyne, begge vokser for hver kamp de spiller :)

Jepp..Begge klarte seg godt i dag.. Fordi Perch er raskere og  dyktigere en mot en enn Simpson er han ikke redd for å støte opp i spillere. I dag første det til at han blokkerte fire innlegg. I tillegg  blokkerte han tre innlegg mot Chelsea. I slike kamper har Simpson hatt en  tendens å rygge i stedet. Bolton var et godt eksempel. Når man spiller mot lag ala Chelsea  som skaper mesteparten gjennom å fylle opp i boksen med store spillere er det avgjørende å få blokkert de innleggene som Perch har gjort i det siste.

Perch har utviklet seg til å bli en nøkkelsquadspiller. Kan fylle flere posisjoner, gir 100% og klager aldri. Hans utvikling har rett og slett vært på grensen til det latterlige denne sesongen. Fra møkk til kultfigur som ikke har satt en fot feil i det siste..Sykt. Han prestasjoner i det siste gjør nok at vi ikke kommer til å se simpson i nufcdrakt mer.
« Siste redigering: 06. Mai 2012, 19:37 av Thomas »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 06. Mai 2012, 20:03 »
Det hadde faktisk vært deilig, så hadde vi sluppet whininga di om Simmo hveeeeeer eneste kamp...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 06. Mai 2012, 20:10 »
Presterer jo nesten å klage mer på han når han ikke spiller, så ville ikke vært så sikker på det...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 06. Mai 2012, 20:14 »
Det hadde faktisk vært deilig, så hadde vi sluppet whininga di om Simmo hveeeeeer eneste kamp...

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 06. Mai 2012, 20:21 »
Er ikke min feil at du du ikke ser Simpsons begrensninger.  Da må jo noen påpeke det for deg. Merkelig nok er Simpson unnlatt fra kritikk hos enkelte.   Perch har nå vist hva jeg har prøvd å si i hele år, at Simpson er alt for begrenset som høyreback og at han ikke holder mål om regelmessig tid i Europa er målet.   Simpson gjør sjelden grove feil, men det er de små detaljene som avslører ham og som han ikke har blitt så mye straffet for og som enkelte sliter med å legge merke til: Måten han tillater spillere å slå uhindret inn i feltet, eller hvordan han inviterer spillere inn i 16 meteren i stedet for å støte, eller hvordan han sliter med å gjøre konstruktive ting med ballen.  Mot Wigan hadde han ikke ett kontruktivt pasningsvalg. Når det er sagt så har han også hatt noen strålende kamper. Men om klubben skal utvikle seg så er Simpson ikke med i mine planer. Så lite sentimental er jeg, og slik var jeg også med Nolan og Barton også, og til dels Enrique. 

Det er bare se på de andre topplagene: Offensivt backspiller har blitt uhyre viktig i dagens fotball. Santon skapte 1. målet mot Chelsea. Og ellers er det bare å se på de bidragene som Evra, Walker, Ekotto, Sagna, Cole har hatt i år. Disse bidragene har vi manglet fullstendig på høye side i år, men har fått det tildels på venstre gjennom Santon.  Vingbacker bidrar til å skape bredde, noe som er spesielt viktig når det spille 4-5-1 hvor det kan bli tett på midtbanen.

Heldigvis slipper vi denne diskusjonen fremover i og med at pards sender både Guthrie og Simpson ut døra etter denne sesongen
« Siste redigering: 06. Mai 2012, 20:30 av Thomas »

Peter

• Gjest
« Svar #238 på: 06. Mai 2012, 20:35 »
Er faktisk enig med Thomas her. Perch' suksessoppskrift de siste månedene er at han står tett opp i vingen hver eneste gang han er i nærheten av vår 16 meter eller nesten i det hele tatt, bare på vår banehalvdel. Han løper rett mot ham, skjermer målet mot ham og tvinger ham til å slå støttepasning tilbake til backen eller innover i banen. Simpson derimot står gjerne 4 meter unna vingen og satser på at han klarer å blokkere et eventuellt innlegg eller at vingen spiller en støttepasning.
Det Perch gjør er mye bedre, og når vi da vinner ballen, vinner vi den ofte høyere i banen, fordi Perch står mye tettere i motstanderen, høyere i banen. Simpson derimot camper nede ved egen 16 meterstrek. Ved at Perch vinner ballen høyere i banen, baner det også vei for midtbanen og spissene til å kjøre kontring mye raskere med mye færre trekk.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 06. Mai 2012, 20:40 »
Er faktisk enig med Thomas her. Perch' suksessoppskrift de siste månedene er at han står tett opp i vingen hver eneste gang han er i nærheten av vår 16 meter eller nesten i det hele tatt, bare på vår banehalvdel. Han løper rett mot ham, skjermer målet mot ham og tvinger ham til å slå støttepasning tilbake til backen eller innover i banen. Simpson derimot står gjerne 4 meter unna vingen og satser på at han klarer å blokkere et eventuellt innlegg eller at vingen spiller en støttepasning.
Det Perch gjør er mye bedre, og når vi da vinner ballen, vinner vi den ofte høyere i banen, fordi Perch står mye tettere i motstanderen, høyere i banen. Simpson derimot camper nede ved egen 16 meterstrek. Ved at Perch vinner ballen høyere i banen, baner det også vei for midtbanen og spissene til å kjøre kontring mye raskere med mye færre trekk.

:gp: