20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1  (Lest 56239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Manchester City 6.5 14:30 PL HD 1
« Svar #210 på: 06. Mai 2012, 17:26 »
Vi taper for et bedre lag i dag - men fortsatt lite å utsette på gutta. Sitter med litt samme inntrykk av Ba som deg Kyrre, han gjør ting for vanskelig i blant. Men i dag er vi ikke gode nok offensivt - alt for upresise. Og når vi ikke utnytter sjansene når vi får dem blir det som det blir. Shitty derimot laget den nødvendige magien for å gå opp i ledelsen - og da virket mye kjørt.
Litt irritert over 2. målet - det er slett forsvarsspill.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #211 på: 06. Mai 2012, 17:31 »
Ameobi spilte strålende etter at han kom inn(igjen). Hadde flere 60-70 meters løp fra Citys 16 meter og til egen boks. Jobbet knallhard, skjøt mye, og spilte fram lagkamerater i gode posisjoner.
På tide at Pardew får ut fingeren nå; Ba har vært balle i 3 måneder nå. På tide at andre spillere også får sjansen nå. Må være utrolig demotiverende å hele tiden gjøre gode innhopp som Ameobi gjør nå for tida, men fortsatt bli holdt ute av laget, av en spiss som stort sett ikke utretter noe positivt på banen lenger.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #212 på: 06. Mai 2012, 17:35 »
Syns og Ameobi bør starte siste. lei av at det eneste Ba tenker på er å score selv. han gjør feil valg hele tiden og når han er i scoringsposisjon har han ikke selvtillit og bommer. La Ameobi få sjangsen siste kamp nå.
Winning isn't everything, it's the only thing!

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #213 på: 06. Mai 2012, 17:53 »
Peter: du tar så feil!! Ba har lagt ned en utrulig arbeids innsats når han har spilt. Han har jobbet knall hardt for laget og vert ekstremt viktig for balansen av laget....og selfølgelig klara ameobi og springe et par gonge 60 meter når han akkurat har komt inn!! Skulle no bare mangle....men tvila på han hadde gjort visst han hadde spilt heile kampen....nei, ameobi skal ikke spille før ba;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 06. Mai 2012, 17:56 »
Fungerer bedre med 3 sentralt

Vi har spilt 4-4-2 nesten hele sesongen og fått noen utrolig gode resultater for det, som blant annet 4 av 6 mulige poeng mot ManU og nå sist 3 poeng mot Chelsea. Pardew sin terping på denne formasjonen skal ha mye av æren for at årets sesong har vært så utrolig god.
Idag tapte vi rett og slett for et bedre lag. Ser ikke at vi kunne gjort så mye annerledes bortsett fra å sette en av mulighetene vi hadde på stillingen 0-0.

Som de sa i studio før kamp har vi nå to formasjoner som vi behersker meget godt noe som er fantastisk, lenge siden vi hadde dette luksusproblemet.. Så kan man alltid argumentere for at en annen formasjon kunne fungert bedre i noen kamper.

Kunne sikkert spilt 4-2-3-1/4-5-1 og kampen ville kanskje fått et annet utfall, men jeg tror at denne formasjonen idag ville gitt et særdeles baktungt NUFC lag mot dette ManCity laget som har klassespillere over hele linja. Kompany viste igjen at han er PL`s beste midtstopper, og derfor tror jeg det ville vært altfor "lett" med en ensom spiss. Med 2 spisser på topp idag skapte vi noen gode muligheter og trøbbel for forsvaret dems men manglet det lille ekstra for å få det første målet som ofte avgjør slike kamper.
Jeg synes laget fremsto veldig godt idag og spillerne gjorde en hederlig innsats, men ManCity var rett og slett det lille hakket vassere.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 06. Mai 2012, 17:58 »
Problemet er vel litt at me ikkje har nokon gode alternativ på topp. Hadde Best vore skadefri so burde han komme inn og Ba vore plassert på benken. Me trenge meir breidde i troppen. Det er jo og ein del marginar som gjer at han ikkje har fått seg eit par mål og ståa hadde vore heilt annleis.

God kamp idag, men me er for unøyaktige i siste del av spelet og City er ekstremt gode. Det beste laget vann idag. Tykkjer me var litt under vårt beste nivå, men likevel so er me på høgde med man city.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 06. Mai 2012, 18:10 »
Vi har flere klassespillere vi også synes jeg.  1. omgang hadde endte vel med 5% mer ballbesittelse til City. De hadde en diger mulighet, men dobbeltsjansen til Ba og HBA var jammen meg ikke småtterier. I 2. omgang presset City på, men jeg synes de skapte fint lite. Jeg var helt sikker på at hvis et mål kom, så måtte det være et resultat av et langskudd. Men det kunne like gjerne vært oss som dem. City hadde ikke en mulighet i 2. omgang før målet. Men etterpå åpnet det seg naturlig opp for kontringer i og med at vi måtte presse for utligning. Det var slik City skapte sine muligheter i etterkant. Om vi hadde skårt først kunne det samme ha skjedd med dem. Vi forsvarte ledelsen og kontret når vi fikk muligheten.

City var pottetett bakover, og når du har to meget raske, bevegelige  arbeidsslaver i Tevez og Aguiero på topp så ble jobben vår vanskelig.  I tillegg hadde vi en kamp på onsdag som nok kostet en del krefter. 

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 06. Mai 2012, 18:14 »
Problemet er vel litt at me ikkje har nokon gode alternativ på topp. Hadde Best vore skadefri so burde han komme inn og Ba vore plassert på benken. M

Best ville ikke hatt mulighet, dessverre.  Han er flink ferdighetsmessig, men mangler fotballforståelse. Både han og Shola står for mye stille i boksen og får dermed mer juling enn nødvendig er. Skal man slå Kompany så er bevegelse alfa omega.  Men ja, vi mangler noen talenter som vi kan hive innpå i slike kamper når Ba og Cisse begynner å bli slitne..Talenter som er bedre enn Best, men kanskje ikke så gode som Cisse og Ba over en hel kamp.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 06. Mai 2012, 18:15 »
Vi mangler helt klart alternativer der fremme, når vi ser bortifra Cisse og Ba. Når Ba attpåtil er i elendig form så er det ikke så enkelt. Shola er dog brukbar når vi spiller en direkte fotball, som vi ofte tyr til mot de beste lagene.

Sikkert mange som er uenige i dette og alt det der, men nå som vi har Cisse.... Det hadde vært en DRØM å spilt 4-4-2 med Cisse og Andy Carroll der fremme. I de vanskeligste kampene er vi ofte nødt til å slå langt og spille mer direkte, samt slå litt "blindt" inn i boks. Hvilken fantastisk dimensjon Carroll hadde gitt der, og med Cisse på sin side hadde det vært knall. Om Liverpool vil gjøre en byttehandel med Ba - Carroll. Ja, takk... Men dette skjer nok ikke  :)

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #219 på: 06. Mai 2012, 18:17 »
Me tapte for et bedre lag i dag synest eg, og det er fordi Shitty ikkje har svake ledd.
Desverre har me  nok det enno ivårt lag. Men det kan bli bedre til neste sesong gutter :nikke:
Reknar med at cl plassen røyk i dag som ganske sikker. :snufs:

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 06. Mai 2012, 18:21 »
Santon var Newcastle beste syns jeg. Kom akkurat hjem fra tempest nå. Litt snøfokk egentlig:)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 06. Mai 2012, 18:23 »

Sikkert mange som er uenige i dette og alt det der, men nå som vi har Cisse.... Det hadde vært en DRØM å spilt 4-4-2 med Cisse og Andy Carroll der fremme. I de vanskeligste kampene er vi ofte nødt til å slå langt og spille mer direkte, samt slå litt "blindt" inn i boks.

Er du gal kyrre??? :) Ba er en MYE bedre spiss en Carroll. Han har flere strenger å spille på, mens med Carroll må hele spillet legges opp rundt ham. Ba var et helt angrep alene før AM. Han skårte 16 mål og da hadde han selskap av Best og Shola som jammen meg ikke er mye å skryte av. At han ikke er på topp nå kommer selvsagt av at han har blitt brukt i en 4-3-3 formasjon og at han åpenbart begynner å bli sliten. BAs kamp mot Scum da vi vant 3-0 var en av de beste prestasjonene jeg har sett av en nufc-spiss noen sinne. Han var over alt. Han møtte og holdt på ballen samtidig som han evnet å være med i angrep. Til slutt, Cisse og carroll passer ikke sammen. Skal vi ha en ny spiss må det bli en ung versjon av Bellamy. I slike kamper som mot City må vi komme rundt på kant og legge inn mellom keeper og forsvar uansett. Evener vi det vil både Ba og cisse være der. Det klarte vi ikke i dag...Kantspillet var det som sviktet mest idag .
« Siste redigering: 06. Mai 2012, 18:26 av Thomas »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 06. Mai 2012, 18:26 »
Jeg ser ikke helt hvorfor CL-plassen skal ha røket i dag. Alt er fremdeles helt åpent i siste runde. Slår vi Everton, så kan det fort hende vi har den nødvendige flaksen som gir CL-spill. Og om vi så ikke har det, så skal vi uansett banke Everton neste helg, så får det gå som det går. CL-plassen ryker ikke med hjemmetap mot den sannsynlige serievinneren i nest siste kamp. CL-plassen røk i så tilfelle langt tidligere. Som for eksempel da vi ga fra oss en tomålsledelse mot Wolves på hjemmebane.

Men alt som trengs er at vi slår Everton og enten Spurs eller Arsenal taper poeng. Og skulle vi likevel ende opp med femteplass så har vi ingenting å klage over.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 06. Mai 2012, 18:39 »
En ting som Cisse sine mål har skyget litt for, er at Cisse/Ba finnes ikke samspilte. Er jo helt tamt å spille høye baller på en spiss som taper så og si alle duellene (Kompany er en klassestopper, det skal sies), mens de han vinner ender i intet fordi spissmakkeren står 15m unna nedfallsfrukten. Sykt frustrerende i dag.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 06. Mai 2012, 18:40 »

Sikkert mange som er uenige i dette og alt det der, men nå som vi har Cisse.... Det hadde vært en DRØM å spilt 4-4-2 med Cisse og Andy Carroll der fremme. I de vanskeligste kampene er vi ofte nødt til å slå langt og spille mer direkte, samt slå litt "blindt" inn i boks.

Er du gal kyrre??? :) Ba er en MYE bedre spiss en Carroll. Han har flere strenger å spille på, mens med Carroll må hele spillet legges opp rundt ham. Ba var et helt angrep alene før AM. Han skårte 16 mål og da hadde han selskap av Best og Shola som jammen meg ikke er mye å skryte av. At han ikke er på topp nå kommer selvsagt av at han har blitt brukt i en 4-3-3 formasjon og at han åpenbart begynner å bli sliten. BAs kamp mot Scum da vi vant 3-0 var en av de beste prestasjonene jeg har sett av en nufc-spiss noen sinne. Han var over alt. Han møtte og holdt på ballen samtidig som han evnet å være med i angrep. Til slutt, Cisse og carroll passer ikke sammen. Skal vi ha en ny spiss må det bli en ung versjon av Bellamy. I slike kamper som mot City må vi komme rundt på kant og legge inn mellom keeper og forsvar uansett. Evener vi det vil både Ba og cisse være der. Det klarte vi ikke i dag...Kantspillet var det som sviktet mest idag .

Ja, Demba Ba har flere strenger å spille på, MEN Carroll har mer spisskompetanse. Det er det det handler om for meg, og det er derfor jeg sier det jeg sier. Jeg tror absolutt Cisse og Carroll kunne passet sammen. Carroll er f.eks ekstremt flink til å stusse igjennom medspillere eller vinne dueller inne i feltet til motstanderen.

Pluss mye mer som jeg kan nevne, men vi trenger ikke å diskutere så mye mer rundt det her og spore av kamptråden.

Kantspillet svikta muligens, men vi har heller ingen som slår Kompany/Lescott i lufta. Ellers kunne vi slått innlegg tidligere og mer diagonalt inn i boks... Hadde vi hatt en mer hodesterk spiller der, så hadde vi skapt mer og kunne tillatt oss mer innlegg. Jeg sier ikke mer.... :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM