20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!  (Lest 42536 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Slik kvalifiserer Newcastle United seg til Europa!
« Svar #15 på: 27. Mars 2012, 21:28 »
Bodgan prøver i hvert fall så godt han kan å ødelegge for oss :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27. Mars 2012, 23:09 »
Ble kjekt dette. Aller kjekkest syns jeg rett og slett det var at Mackems røk ut. Nå vinner ikke de noe tittel, de stjeler heller ikke noe e-cup-plass fra oss gjennom å være tapende finalist. Og de ligger heldigvis enda litt bak oss på tabellen. Nå er det bare å forsiktig, forsiktig håpe at LFC tar Everton i semien for så å bli ydmyka i finalen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27. Mars 2012, 23:13 »
En perfekt kveld for oss med tanke på resultater :)

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 28. Mars 2012, 16:26 »
Om chelsea vinner champions league så får tottenham europa cup plass om de havner på fjerdeplass i ligaen og chelsea representerer som vinner av CL uansett tabellplassering.  men slik jeg ser det er det kun at everton kommer til fa cup finale som kan hindre oss ifra europa. tror ikke vi blir tatt igjen av lag under liverpool. om everton kommer til finale og chelsea vinner cl så går tottenham, everton og liverpool til europa.altså ingen 5 plass i ligaen deles ut.
Andreas Martins

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28. Mars 2012, 18:46 »
Så Everton må slå Pool + Chelsea / Spurs, og Chelsea må slå Benfica + Milan/Barca + Bayern/Marseille/Real Madrid...  :blah:
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 28. Mars 2012, 18:49 »
Everton er i Europaligaen uavhengig om de vinner finalen eller ikke.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 28. Mars 2012, 19:26 »
Derfor me heie på Lpool! :toon:
Winning isn't everything, it's the only thing!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 28. Mars 2012, 19:32 »
Pool - Everton kampen en nesten HELT avgjørende ift. om vi får Europa eller ikke. Vinner Pool er jeg sikker på Europa, og hvis Pool taper, klarer vi det nok ikke.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #23 på: 28. Mars 2012, 19:37 »
Enig der Eriksen. Samtidig er vel FA-cupen det eneste Liverpool har igjen å spille for i år. De må jo forsvare 7.plassen, men that's it. De kan jo ta oss igjen, men tror/håper fokuset dems ligger i hovedsak på cupen..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Christian

• Gjest
« Svar #24 på: 28. Mars 2012, 21:46 »
A few permutations?
There are, a frankly ridiculous list of permutations possible with the league and cup competitions remaining so fluid, therefore here?s a non-exhaustive list from the probable, to the mere possible, which all work on the basis that Chelsea do not win the Champions League.

Scenario 1:  Everton wins the FA cup and all teams remain in their current position (as of the w/c 26th March).  Everton qualify for the EL (Europa League) as does 5th place in the league.
Scenario 2:  Liverpool reaches the FA cup final and all teams remain in their current position (as of the w/c 26th March) ? both teams contesting the final have already a route into Europe by way of League or cup.  6th place opens up for Europa League qualification.  Should Liverpool finish in 6th place, the EL place then moves to 7th.
Scenario 3:  Everton reaches the FA cup final but lose to a team who gain CL qualification by league position.  Everton qualify for the EL via way of being FA cup runner-up.  The Mersyside duo remain in their current league positions, therefore the EL place stays at 5th place in the league.
Scenario 4:  Liverpool wins the FA cup. Having already qualified for the EL by way of their Carling Cup win their ?second? qualification then passes to the league, to 6th place.
Scenario 5:  Everton wins the FA cup, but a late (and unlikely) surge from both them and Liverpool combined with a collapse of the teams above them means they take up both 5th and 6th places.  With the Merseyside clubs having both already qualified for the EL via their cup wins, the league spot moves to 7th place.  If only one of those clubs makes a late surge to 5th place, then 6th place becomes an EL qualifying place.

Les meir her: http://www.leazesterrace.com/the-complicated-road-to-europe/

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 08. April 2012, 09:28 »
Hvordan ender denne herlige sesongen?

Jeg tror vi slår Bolton ganske greit, Stoke bør vi også slå, men vi har tidligere slitt med de. Sier likevel 6 poeng her.

Borte mot Wigan. WIgan har løftet seg veldig i det siste og burde tatt poeng fra Chelsea i går, 1 poeng her.

Borte mot Chelsea blir nok tap. Hjemme mot City tror jeg vi kan overraske. Setter 1 poeng her. Den sistekampen borte mot Everton kan slå begge veier. Max 1 poeng her.

Da får vi 9 poeng til og ender på 65 poeng. Hva holder det til?

Chelsea har igjen FUlham, Arsenal og Liverpool borte og Bburn, QPR og Newcastle hjemme. Hjemme tror jeg Chelsea vinner alle de siste tre og får 9 poeng der. Borte tror jeg de får med seg 3 eller 4 poeng. Tror altså vi havner bak Chelsea. Så jeg tror den eneste måten vi kan havne foran Chelsea på er hvis vi klarer å ta poeng fra de på bortebane.

Gidder ikke å sjekke hvem Tottenham/Arsenal har igjen, da jeg uansett ikke tror vi klarer og havne foran de.

Det hadde rett og slett vært for jævlig dersom denne sesongen ikke resulterer i Europacupspill. Den viktigste kampen for vår del i sesonginnspurten er vel strengt tatt FAcup-semien mellom Liverpool og Everton.

Ikke tenkt over det så mye før, men det er en håpløs regel at tapende finalist får europacupplass foran laget som havner på 6 plass. Dette bør endres.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 08. April 2012, 10:22 »
er ganske sikker på at en må ha 70 poeng for å klare CL spurs har lett program igjen,men de er
helt ute av form og har vel kun en seier på siste 6 eller noe sånt. chelsea vinner men imponerer ingen
for tiden. satser på manu har avgjort serien før vi møter city så de gir opp, ingen av våres kamper er umulig
med formen og flyten vi har nå. spurs har vel 2 derby igjen også. men men....har en ekkel følese
av at det er målforskjellen våres som kan komme til avgjøre dette for oss... hadde vert trist å miste europa pga
2 kamper i london.. men mandag kl 18 er vi på delt 3plass!!

Rox

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 på: 11. April 2012, 08:18 »
Tenk om vi får 4 plassen, så vinner Chelsea CL samtidig som de kommer på 5 i PL. Da begynner jeg å grine.
Men fikk ikke Liverpool fri plass når de vant CL og kom på 5 i PL??

Rox

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 på: 11. April 2012, 08:19 »
Da hadde jo England 5 lag i CL

Christian

• Gjest
« Svar #29 på: 11. April 2012, 08:38 »
Tenk om vi får 4 plassen, så vinner Chelsea CL samtidig som de kommer på 5 i PL. Da begynner jeg å grine.
Men fikk ikke Liverpool fri plass når de vant CL og kom på 5 i PL??
Reglene er endret. Max fire klubber frå ein nasjon.