20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich Albion - Newcastle United 25. Mars kl 17.00 PLHD1  (Lest 54611 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Forøvrig, håper å se mer til Fergie i sesonginnspurten. En jeg personlig virkelig har TROA på. Fint driv og en spennende venstrefot - tror han kan bli en riktig så god venstreving med rette utviklinga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
Jojo Tommy, men gis vel bare europa-cup te 6.plass hvis tottenham elle Chelsea vinne FA-cupen,elle møte Lpool i finalen iallfall, har ikje satt meg inni det der, men sånn jeg forstod det ;) hvor lpool havner i forhold t europaplass har ingenting å si for oss nei ;)

Gratulerer Bjørni! ;) :toon:

For å oppklare dette med europacup:
- 1.-4. Plass gir Champions League, 4. plass play-off, resten rett inn i gruppespillet. Tap i play-off gir plass i gruppespillet i europaligaen.
- 5. Plass gir europaliga.
- 6. (eller 7. Plass om Liverpool blir nr 6 eller bedre) plass gir europaliga dersom FA cupfinalen spilles mellom to lag som ender på 5. plass i ligaen (kun Chelsea og Tottenham er igjen i FA cupen på nåværende tidspunkt) eller høyere eller Liverpool pga. seier i ligacupen.
- Dersom ett lag som ender på 4. plass eller høyere vinner FA cupen mot et lag som ikke har kvalifisert seg for europacup så får dette laget plassen i europaligaen og ikke 6. plassen i ligaen.
- Samme skjer også om ikke Tottenham, Chelsea eller Liverpool vinner FA cupen.
- Dersom det laget som ender på 5. plass (eller Liverpool) vinner FA cupen så går europaligaplassen til 6. (7.) plassen i ligaen.
- FA cupvinneren går direkte inn i gruppespillet, 5. plassen i ligaen går inn i play-off runden, mens ligacupvinneren går inn i tredje kvalifiseringsrunde. Seedingen kan forandre seg dersom ett lag opptar to kvalifiseringsplasser...

Håper dere skjønte forklaringen :)

takk den var meget oppklarende,, men det er veldig mye faktorer her så det beste er i grunn å havne på 5. plass. merkelig at vis 1-4. i ligaen vinner FA cpen, går uefa cupen til tapende finalist, men vis 5. plass vinner går det til 6. i ligaen istede. skjønner ikke helt hvorfor det er sånn??
"- Dersom det laget som ender på 5. plass (eller Liverpool) vinner FA cupen så går europaligaplassen til 6. (7.) plassen i ligaen."

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
I så fall håper jeg Pool eller Chelsea vinner FA cupen. Evt Tottenham om de ender som nr 5.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
- Dersom det laget som ender på 5. plass (eller Liverpool) vinner FA cupen så går europaligaplassen til 6. (7.) plassen i ligaen.

Det er rapporter som sier det har skjedd endringer her. Lee Ryder skrev 15. mars;

UEFA have confirmed to the Chronicle that an extra place in the league would be generated ONLY if two teams from the upper echelons of the Premier League reach the FA Cup final at Wembley in May.

An ideal scenario for Newcastle would be a Tottenham v Chelsea or Liverpool final ? providing the Cup hopefuls stay at the business end of the table.

Agonisingly, Newcastle could finish sixth and miss out on the Europa League altogether. And in what could be a nightmare scenario for Magpies fans, Sunderland of all teams could still qualify for the Europa League even if they finished below Newcastle.

For instance, if Tottenham beat Sunderland in the FA Cup final it would be the Black Cats who would take the Europa League slot.

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2012/03/15/newcastle-s-route-to-european-football-explained-72703-30541875/2/#ixzz1qEWjGbWa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ja, er vel dette han også skriver? LFC er allerede sikret E-cup, kommer de til finalen mot Chelski/Spuds, og vi enten vi havner på 6. eller 7. (med forbehold om at LFC isåfall havner på plasse over) har vi EL. Går Everton eller Mackems til finalen må vi rett og slett komme over Chelski på tabellen - det tror jeg blir vrient!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
vhermstad skriver at hvis laget som kommer på 5. plass vinner fa cupen så får 6.plassen evetuelt 7.plassen europa. Med andre ord hvis Chelsea kommer på 5. plass, møter Sunderland/Everton og Chelsea vinner så mener han slik jeg leser det at vi får europa. Tror det var slik før, men virker som det ikke er slik nå etter hva the chronicle skriver.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Om du leser hele innlegget poengterer han at dersom topp 5 laget vinner og tapende finalist ikke er e-cup-klar, får tapende finalist plassen istedet for 6. plassen ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
 :spam:

;)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
La oss nå endelig få avsluttet diskusjonen rundt det emnet! :P Det der blir jo diskutert hver eneste uke, og vi kommer alltid frem til det samme.. Foreslår at man søker opp eldre innlegg fra nå av om man lurer på noe innen det temaet. Er lei av at dette blir diskutert hver eneste uke.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Enig! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Enig. Tok meg friheten/frekkheten til å lage en enkel smørbrødliste rundt nevnte problemstilling slik at vi også i fremtiden kanskje kan holde den diskusjonen utenfor andre tråder. Håper jeg fikk alt rett i den tråden da :P

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Om du leser hele innlegget poengterer han at dersom topp 5 laget vinner og tapende finalist ikke er e-cup-klar, får tapende finalist plassen istedet for 6. plassen ;)

Hehe, bør vel begynne å lese innlegene bedre for slik jeg har skjønt så skriver han det riktig ja tidligere i innlegget, men delen jeg siterte er vel da undøvendig å ta med. Godt tiltak å ta dette i en egen tråd.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Rakner alt va vel å ta litt hardt i, WBA skapte vel egentli ingen 100% sjangser? Va jo bare en tabbe som førte til målet, syns 2.omgangen var jevn eg, var jo Nufc som hadde de største sjangsene med Cisse og Barfa, kan ikke huske at WBA skapte noe spesielt?

I forhold til første omgang da. Første omgang vinner vi 3-0 og har full kontroll. Andre en veldig ustabil og vi taper 1-0.

Dette syns jeg er skummel med tanke på at vi møter veldig mye bedre spisser mot liverpool neste helg. Greit nok, de har tapt siste kampene, men er vel liten tvil om at spissene der er hakket vassere en de vi møtte i helga.
« Siste redigering: 27. Mars 2012, 01:25 av FVM »
FVM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Tja... Odemwingie og Long har 16 mål til sammen for et lag plassert langt under Liverpool. Suarez/Carroll har 10 (9?), Suarez/Bellamy har 13.