20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich Albion - Newcastle United 25. Mars kl 17.00 PLHD1  (Lest 54605 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Fyfader. Det at vi faktisk har wasta så mye tid på å spille Gabriel Obertan istedet for Ben Arfa er for meg stadig mer og mer trist. Dog er det fint å se at han ENDELIG ser ut til å faktisk få skikkelig tillit og muligheten til å starte flere kamper på rad. Vår klart farligste offensive spiller - og i dag var han bare helt brilliant. Dette tar meg tilbake til tider med spillere som Kieron Dyer eller Laurent Robert. Rett og slett en helt herlig spiller som kan ryste ethvert lag. Er bare å la han kose seg ut sesongen og se at han har en fremtid i laget vårt. Jeg kan godta noen stinkere innimellom når han kan gi meg slike herlige opplevelser som i dag - for dette var rett og slett stort fotball. Klar man of the match for meg. Elsker ham, rett og slett!

Ellers - Ba var endelig god igjen, fint å se. Får håpe det løsner igjen mot LFC. Cisse så bra ut i dag - mye mer involvert i spillet forøvrig i tillegg til at han hele tiden viser hvor ekstremt god han er til å være akkurat der han skal være. Williamson beviser stadig nivået han ligger på - ellers var det en kjekk kamp av laget som helhet.

Eneste ganske svære minuset er at vi nå må klare oss uten Colo mot LFC, en kamp hvor vi kan slå knock-out mot LFC i kampen om 6. plassen. Vil vel påstå at mulighetene til å vinne synker betraktelig når vi skal parre Willie med Perch eller Simpson. Perch er god i dag - men jeg blir aldri trygg på ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Er jo også tenkelig at Ben Arfa nå begynner å finne storformen for alvor nettopp fordi han har blitt matcha såpass forsiktig over lengre tid for å bygge opp igjen fysikken. Vil mye heller ha en sulten og fit Ben Arfa de siste 10-15 kampene enn en Ben Arfa på 85% i 25-30 kamper. I tillegg har han jo blitt VELDIG mye mer disiplinert de siste kampene, og skolering over tid, samtidig som han absolutt har fått greie på at det ikke bare er å spasere inn på laget har sannsynligvis også vært positivt for utviklingen hans.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Vel. Det er vel også en slags innrømmelse av Pardew om at Obertan kanskje ikke var så god som han trodde. Parallelt med dette har Obertan ikke fått starte på noen kamper og atpåtil måttet spille reservelagskamper istedet. Det tok for lang tid før Ben Arfa fikk en real sjanse over tid - nå ser det tilsynelatende ut til at den der der. Syns Ben Arfa denne kampen som alle andre faktisk jobber meget bra bakover - han er bare rett og slett en lite god forsvarer. Innsatsen syns jeg aldri det har vært noe å si på.

Det viktigste for meg er nå uansett at han får fortsette spille kamper fra start - selv om han nå eventuelt skulle spille skikkelig dårlig en kamp mot LFC. Da må han få muligheten til å rette opp inntrykket neste gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Uten tvil. Synes ikke han var noe god sist, likevel var han på banen igjen fra start i dag. Det er viktig. Det vet nok Pardew også, og jeg tror nok det at det kommer mer som en konsekvens av at den fysiske formen hans stadig blir bedre enn av at han plutselig har fått opp øynene for fyren.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Synes det er fantastisk å se at Ba jobber og jobber selv når han ikke scorer. Lett å la en liten måltørke påvirke spillet, men Ba legger ned en ENORM innsats uke etter uke og det er så godt å se!

vhermstad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Jojo Tommy, men gis vel bare europa-cup te 6.plass hvis tottenham elle Chelsea vinne FA-cupen,elle møte Lpool i finalen iallfall, har ikje satt meg inni det der, men sånn jeg forstod det ;) hvor lpool havner i forhold t europaplass har ingenting å si for oss nei ;)

Gratulerer Bjørni! ;) :toon:

For å oppklare dette med europacup:
- 1.-4. Plass gir Champions League, 4. plass play-off, resten rett inn i gruppespillet. Tap i play-off gir plass i gruppespillet i europaligaen.
- 5. Plass gir europaliga.
- 6. (eller 7. Plass om Liverpool blir nr 6 eller bedre) plass gir europaliga dersom FA cupfinalen spilles mellom to lag som ender på 5. plass i ligaen (kun Chelsea og Tottenham er igjen i FA cupen på nåværende tidspunkt) eller høyere eller Liverpool pga. seier i ligacupen.
- Dersom ett lag som ender på 4. plass eller høyere vinner FA cupen mot et lag som ikke har kvalifisert seg for europacup så får dette laget plassen i europaligaen og ikke 6. plassen i ligaen.
- Samme skjer også om ikke Tottenham, Chelsea eller Liverpool vinner FA cupen.
- Dersom det laget som ender på 5. plass (eller Liverpool) vinner FA cupen så går europaligaplassen til 6. (7.) plassen i ligaen.
- FA cupvinneren går direkte inn i gruppespillet, 5. plassen i ligaen går inn i play-off runden, mens ligacupvinneren går inn i tredje kvalifiseringsrunde. Seedingen kan forandre seg dersom ett lag opptar to kvalifiseringsplasser...

Håper dere skjønte forklaringen :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Jess. Har vært nevnt her inne på ulike tråder så latterlig mange ganger nå føler jeg - håper jeg etterhvert slipper se samme spørsmålet igjen nå :P

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Fy faderrullan for en kamp av Ben Arfa! Jeg er så hjertens glad vi har en spiller i midtbaneleddet som faktisk har lyst til å spille fotball.

Og for å klare det, så man han naturligvis ta flere risker enn resten av støttepasninglandslaget, derav noen flere ballmiss, men at the end = Bedre sluttresultat.

For en mann! Og Cisse med 5 mål på 6 kamper. Nuff said.

Oh happy daaaaay
Same old Shearer, always scoring!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Cisse er skamfarlig inne i boksen. Han er på rett plass til rett tid og er nådeløs når han får muligheten. Minner meg litt om Shearer.

Eneste ankepunktet mot vår nye nr 9 er at han ikke akkurat har vært heldig med sine 1-mot-1 hittil, men det kommer!

Beholder vi de beste samtidig som vi får inn en en ny stopper, høyreback og venstreving så har vi et lag som seriøst kan ta seg til CL neste sesong. Vi vil eventuelt ha en av PLs beste keepere, et solid forsvar, en herlig midtbane og en fantastisk spissduo.

Synes det er lov å drømme nå som vi gjør det så pass bra når til og med spillere som Perch, Simpson, Willy, Guthrie, Ameobi osv enten er faste eller får godt med spilletid. Men er det noe vi Newcastle-fans har lært opp gjennom åra så er det vel å ha beina godt plantet på jorda :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Ein perfekt 1.omg. Då såg det ut som me kunne skåra på kvart angrep. Me spelar skikkeleg fin fotball og kontringane våre er klasse. Det andre målet vårt som starta med ei klarering frå Colo til Ben Arfa var verdensklasse. Cisse viser at han kan verte ein nr 9 heilt oppe blandt dei beste me har hatt. Eg tykkjer og at Ba var god. Han var uheldig som ikkje fekk seg eit i går. Hatem verte sjølvsagt kampens store spelar for min del og. Ein spelar som eg tykkjer verte litt gløymt etter kampen, er Jonas. Spelte han sentralt? Han var i mine auge stor i går. Spesielt i 2 omgang.

Ikkje for å starta noko stor diskusjon, men eg må komma med ein kommentar om Willie. Me er alle einige om at han ikkje er god nok for oss med tanke på vår tabellplassering og med tanke på kor me vil vera framøve. Når det er sagt so meinar eg at bortsett frå feilen som fører til baklengsmålet so gjer Willie ein god kamp. Han har og eit unødvendig gult kort. Viss Willie ikkje hadde tabba seg ut på baklengsmålet so hadde me holdt nullen og folk ville vel vore ganske so nøgde med forsvaret vårt. Problemet er sjølvsagt at det nesten ikkje går ein kamp utan at Willie gjer ein feil som fører til ein stor skåringsjanse til motstandaren. Samtidig var dette ein sjanse styret tok i januar, når dei valgte å ikkje henta inn forsterkning på stopparplass. Dette verte ekstra ille no som Colo ser ut til å vera ute med skade i fleire kampar. Me kan berre håpa på at Willie kan prestera øve evne i dei siste kampane.

Ein ting som irriterar meg er at når alle veit kor klønete Simpson og Willie kan vera med ballen i føtna so spelar ein likevel ballen tilbake til dei når motstandaren pressar dei høgt. 

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Enig i at det kun var de første 10 etter pause at Willy var svak i går. Og ser man nøye på målet er det ingen tvil om at Perch også kunne gjort mer. Han er på høyde med Long der på et tidspunkt, men i stedet for å følge i det Long setter opp tempoet lunter han bare etter og ser hva som skjer. Totalt ute av posisjon. Svakt av både Krul og begge stopperne. Backene kan vel til en viss grad komme unna denne, ikke all verden de får gjort.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Bare jeg som sitter igjen med blanda følelser etter i går? Vi spilte bra i første omgang, også rakner alt når Colo må ut. Trist at vi er helt avhengig av han for å være stabile bakover.

Tror kampene uten han blir trasig. Veldig synd å miste Cisse også.

FVM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
også rakner alt

Tapte me 4-3? Har eg berre drøymt at me vann 1-3? :blink:

3 ting; Me sliter litt med å halde oppe vårt beste spel i 90 minutt, WBA går sjølvsagt ut i 100 etter pause og me har vår beste forsvarar ute med skade.
Trass i dette so burde me gått opp til 0-4 ved Cisse rett etter pause og Hatem kunne fort skåra vårt 5. for dagen. I staden gir me vekk 1 mål til dei.

« Siste redigering: 26. Mars 2012, 11:56 av lgrinde »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Vi mister ikke Cisse. Han fikk bare krampe.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Rakner alt va vel å ta litt hardt i, WBA skapte vel egentli ingen 100% sjangser? Va jo bare en tabbe som førte til målet, syns 2.omgangen var jevn eg, var jo Nufc som hadde de største sjangsene med Cisse og Barfa, kan ikke huske at WBA skapte noe spesielt?

Winning isn't everything, it's the only thing!