20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich Albion - Newcastle United 25. Mars kl 17.00 PLHD1  (Lest 54429 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Står nå med to seiere på to trådstarter så drister meg til å starte også denne!

Gutta drar til Birmingham for å møte et West Brom-lag som har vært i forrykende form den siste måneden, men som viste klare svakhetstegn mot Wigan sist. Skal absolutt være mulig å ta tre poeng her, men Roy Hodgsons mannskap er aldri enkle å slå. De spiller med enorm disiplin og har skummelt med fart på topp som vi virkelig fikk erfare da de gjestet St. James' Park tidligere i sesongen.

For vår del ble det en etterlengtet seier mot Norwich sist og vi kan, med en ny seier her, ha gode sjanser til å hekte oss på i kampen om fjerdeplassen igjen.

Sannsynlig West Brom lag: 4-5-1

Foster, Jones (svakt ledd)-McAuley-Ridgewell-Shorey, Thomas-Scharner-Mulumbu-Morison-Brunt, Long(!)

Ønsket NUFC lag: 4-4-2

Krul, Perch-Simpson-Coloccini-Santon, Ben Arfa-Tiote-Cabaye-Jonas, Ba-Cisse

Satte Simpson so stopper ettersom vi trenger mer fart enn luftstyrke bak når vi møter dette laget. Ellers ønsker jeg å se en klarer arbeidsfordeling mellom Cabaye og Tiote (hvis han starter). Foretrekker heller at Cabaye har enda mer fokus på det offensive og at Tiote har det samme med det defensive og at ikke begge to fokusere like mye begge veier, noe jeg føler har vært status de siste kampene dems sammen. Føler særlig Cabaye sliter med å frigjøre seg offensivt ettersom Tiote ikke er bak om han skulle miste ballen. Tiote er ingen offensiv spiller og trenger heller ikke å involveres i så stor grad som han gjør nå føler jeg. Særlig da dette minsker Cabayes involveringer. Vil heller ikke bli så farlig med balltapene om Tiote er tilbake og får bremset ned kontringene som de knuste oss med sist.

Sikkert mange forskjellige meninger om inngang, formasjon, start XI og taktikk til denne kampen. Discuss!  :boxer:

Edit av Aslak: Kampen starter 17, ikke 16 ;)
« Siste redigering: 23. Mars 2012, 15:26 av Aslak »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Takk for bra åpningstråd - og jeg er faktisk på grensa til å være enig i laget. Men nå klarte slik jeg skjønte det Jonas seg bra som back sist - og jeg er fortsatt alt annet enn fortrolig med Perch i bakerste ledd. Ser dermed gjerne at Jonas spiller venstreback, Santon høyre - og Simpson flyttes inn sentralt. Det blir aldri å skje dog - Willie fortsetter nok der inne. Men det hadde ikke vært meg i mot - vi har tidligere erfart hva som kan skje når Williamson skal spille mot en spiss som Long.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Herregud, kutt ut a. Dere vet akkurat like godt som alle andre at Williamson og Colo kommer til å spille stoppere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det vet alle sammen, men det er lov å mene at det ikke nødvendigvis er det beste valget. Og det er en mening jeg kanskje kan si meg enig i, når den er såpass velargumentert som her.
Williamsons aller største svakhet er manglende hurtighet. Shane Long er en hurtig spiss, som i tillegg er smart i bevegelsene. Problemet ligger i at erstatteren i så tilfelle vil være Danny Simpson eller James Perch.
Simpson er raskere, men også han har problemer med å oppfatte situasjoner raskt nok, og han blir også fort stresset og gjør fort dumme feil, hvis han blir satt under press. Jeg føler meg på ingen måte sikker på at Simpson vil takle Long bedre enn Williamson. James Perch som midtstopper er generelt en no go. Han er en stor fare for seg selv og omgivelsene når han spiller stopper, så det bør han helst slippe.

Merkelig nok kjenner jeg en trang til å prøve Cisse og Ameobi på topp. Cisse er hurtig og en mester i å finne åpninger. Ameobi er et godt oppspillspunkt. Når han får det til å stemme teknisk, så har han veldig gode forutsetninger for å kunne spille gjennom Ben Arfa eller Cisse, eller rett og slett holde på ballen, til han får hjelp fra midtbanen. Hodgson vet nok at Ameobi kan nøytraliseres hvis man går i kroppen på han, men hvordan skal de løse det, og samtidig punktmarkere Cissé og holde et øye til Ben Arfa?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Kan være enig i den. Touchen til Ameobi sitter mye bedre enn Bas om dagen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Faktisk. Ameobi ser skarpare ut enn Ba per dags dato.

Christian

• Gjest

Krul
Santon-Willy-Colo-Jonas
Ben Arfa-Perch-Tiote-Ferguson
Cisse-Ameobi/Ba

Usikker på Ameobi/Ba, men kanskje greit å sette Ba på benken med Cabaye. Ellers lyste på Simpson ut av laget også. Få Santon over på høgreback, evnt ving.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Tiote - Perch? Virkelig? Og Simpson ut i stedet for Williamson? Mye jeg ikke fatter her altså.

Christian

• Gjest
Kven skal spele i midtforsvaret for Willy?

Perch er ikkje midtstopper, ikkje heller Simpson. Så da er valgene dårlege.
« Siste redigering: 20. Mars 2012, 14:30 av Christian »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Mot West Brom tror jeg Willy vil få større problemer enn det Simpson ville hatt. Ett argument for Williamson er defensiv dødball, da West Brom tross alt kan skilte med to stoppere + Scharner som potensielle trusler.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor vi skal sette Cabaye på benken. Ja, han har vært litt småsvak i det siste, men Pardew skrøt av han etter Norwich-kampen, og jeg har sett enkelte som er enige i sjefens vurdering. Uansett, jeg synes ikke Tiote-Perch er noen god kombinasjon. I såfall er det bare å ta ut Ben Arfa også, og kjøre på med spillere som egner seg for gampefotball. Verken Tiote eller Perch er i stand til å slå den geniale pasningen, ingen av dem har overblikket som trengs for å fordele ballen klokt. Både Tiote og Perch er rene ballvinnere, hvis oppgave er å stoppe motstanderen, ikke være kreativ på noen måte. Da mener jeg vi er avhengig av Cabaye. Skal vi true WBA offensivt, så trenger vi en ballfordeler på midten. To sittende midtbanespillere vil kankskje hjelpe forsvaret vårt noe, men det går så til de grader ut over det offensive.

Synes heller ikke Simpson på noen måte har spilt seg ut av laget. I hvert fall ikke noe mer enn Santon. Så hvis vi skal sette inn Santon, så må også Simpson spille.

For meg ser laget sånn ut:
Krul
Simpson - Willy - Colo - Santon
HBA - Cabaye - Tiote - Jonas
Ameobi - Cisse

HVIS Ryan Taylor er fit for fight, så kan han godt ta høyrekanten og HBA venstre, mens Jonas går ned på back og Santon ut av laget. Jeg er generelt tvilende til om Ferguson er god nok til å hjelpe oss i denne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Pardew:

"I was going to leave Davide Santon out against Arsenal - Ryan Taylor was going to play."

"At the last minute, I've had to turn to him and put him in the team."

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
4-4-1-1

Krul, Simpson, Willo, Colo, Perch/Santon - Obertan, Tiote, Cabaye, Jonas - Ben Arfa - Ba

Viss Tiote er tilake fra skade, skal han gå inn og ta plassen til Perch. Hvorvidt Perch eller Santon skal spille venstreback er jeg usikker på - så jeg forbeholder meg retten til å være etterpåklok i forhold til dette.

Jeg likte mya av det jeg så av Obertan mot Arsenal. Synes Ben Arfa ved flere andledninger har bevist at han ikke er en 4-4-2-ving, så jeg vil heller ha ham som hengende spiss bak Ba. De fleste har fått med seg at Ba er mer målfarlig fra en 9er- enn hans nåværende 10er-rolle, og jeg tror kombinasjonen av ham og Ben Arfa kan få skapt de uromomentene vi trenger for å skape et mål eller to.

Jeg har ikke funnet plass til Cissé. To årsaker til dette: Han er ikke avklimatisert (i forhold til språk og kultur) og dessuten jeg vil ha én spiss. Da foretrekker jeg Ba, som trass i en "måltørke" har netta 16 denne sesongen.

Ellers er jeg enig i at verken Willo, Cabaye eller Jonas er i sitt livs beste form, men de presterer likevel bedre
enn en kan anta at erstatterene ville gjort.

Ameobi har gjort et par virkelig gode innhopp denne sesongen, og de siste kampene har ikke vært noe unntak. Håper han kommer innpå med en 20-25minutter igjen og brillierer som mot Norwich.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tiote-Perch - wtf? :P
Vi har da to bedre alternativer til å ta seg av den offensive rollen i form av Cabaye og Guthrie. Tiote-Perch er vel ekvivalenten til når vi stilte med Butt-Smith sentralt i CCC, bare at mens Smith og Butt begge kunne være dominante i den divisjonen er ikke Perch i nærheten av det nivået. Uansett usedvanlig slappe saker offensivt. Kan nesten dra paraleller til Parker/Butt-Faye også.

For min del vil det faktisk være naturlig å vrake Ba nå. Vi satte han på benken da han slet i sesongstarten - og det virka til at han hadde godt av det. Dessuten presterer jo faktisk Ameobi bedre for tiden - så det er jo nesten naturlig. Vi visste vel alle at selv Ba kom til å ha en downperiode i løpet av sesongen - og den er da altså her nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Er enig i mye av det dere skriver MEN spissvalget noe spesielt. Cisse er vår klart farligst spiss for øyeblikket. Han må spille! 4-4-2 med vanlig oppstilling er nok best.