20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Norwich City søndag 18. mars kl 17.00 PLHD1  (Lest 58257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Håper på følgende lag:

Krul
Santon - Coloccini - Kadar/Streete/Tavernier - Jonas
Ben Arfa - Tiotè - Cabaye - Ferguson
Ba - Cissè

Inbyttere: Elliot, Vuckic, Obertan, Shola Ameobi, Abeid, R. Taylor, Simpson

Må jo finnes en unggutt i stallen som kan gjøre en bedre jobb en Williamson.............
Jonas og Santon på hver sin backplass for å få bedre og offensive backer med løpskapasitet der. Ferguson er en spoennende unggutt med gode innlegg og stor arbeidsinnsats. De 3 andre på midten er selvskrevne. Ba og Cissè på topp må få mer tid sammen med Ben Arfa. Dette er de 3 beste offensive spillerne vi har i stallen.

Jeg vet at dette aldri kommer til å skje, men det er hva jeg håper på.

Dette var ei merkeleg lagoppstilling. So store omrokkeringar på slutten av sesongen med kunn 10 kampar att, meinar eg er unødvendig. Eg er einig i at ein del av spelarane kunne trengt litt tid på benken. Cabaye for eksempel. Han nærmar seg snart for meg ein av PL sine mest oppskrytte spelara. Men me har ein so dårleg stall at det finst ikkje klare erstattarar. Du trur at 3 nye i forsvar er lurt mot Norwich? Og spesielt 3 som ikkje er spesielt sterke på hovudet. Santon er for vårt lag altfor offansiv men mot Norwich bør han starte. Før mackemskampen burde simpson fått seg ein tur på benken, men han har hatt 2 gode kampar på rad no. Eg vil tru at pardew har god kontroll på unggutane i klubben.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tipper vi stiller noenlunde samme lag som mot arsenal, evnt at vi slår om til 2 rene spisser med Ba og Cisse på topp. Jeg håper Pardew finner plass til Hatem i startoppstillingen, og at han ikke velger Obertan til fordel for benny.
Tror og håper på denne:
Krul
Simpson-Willi-Colo-Santon
Benny-Cabaye-Tioté-Gutierrez
Ba-Cisse

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Jeg tipper cabaye kommer seg når vi får orden på avstandene mellom lagdelene. Han blir liggende for langt unna de han skal spille gjennom, og da må han prøve på vanskelige valg heller en genialt enkle valg. Hvis vi tenker gjennom så har avstandene våre vært et problem en god stund nå.

Jeg ønsker følgende lag:
Krul
Santon-Willo-Colo-Ferguson
HBA-Tiote-Cabaye-Jonas
                      Ba
Cisse

Hvis vi ønsker å vinne mot Norwich så må vi tørre å angripe, og da passer ikke Simmo inn i ligninga. Jeg tror også samarbeidet mellom HBA og Santon vil være bedre (offansivt) enn Santon-Jonas, ganske enkelt fordi Jonas ikke forstår "klikk klakk" fotball.

Willo er for dårlig, men eneste reelle alternativ mot "de høye herrer" fra Sør-Øst.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Det fine for Willie med å møte Norwich, er at han møter spisser som overhodet ikke vil ha ballen i beina, og som er enda tregere enn han selv. Det betyr at stopperne våre i utgangspunktet bør ha gode forutsetninger for å ha overtaket på motstanderens spisser.

Det er mulig at det er fint for Willie å møte Norwich nå, men har spissene til Norwich blitt bytta ut eller
spillte ikkje Willie i desember mot de samme spissene? I så fall klarte dei å putte 4 mål då ! :'(
Føler meg ikkje trygg nei :nervøs:

Nei, da var Willy skadet. Stopperparet var Simpson - Perch, og vi slapp inn alle 4 som følger av innlegg og headinger. ::p

Tre av de var på dødballer så ikke direkte stoppernes feil det. Og vil også si at de skal slippe mye pes for den siste også ettersom det da vel var Gosling som nærmset servert Norwich en ball ute på kanten og de fikk lagt inn mens laget vår var i total ubalanse.

Husker at jeg ble imponert over Simpson i den kampen da han vant nesten alt av dueller med Norwich's to bulldosere, Perch not so much... :P

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
No har vel også Norwich hatt ein fallende formkurve den sisste tiden, og håper Gutta kan reise bust igjen og snu den dårlige trenden. Noen som har peiling på om Norwich stiller med sine antatt beste på søndag?
Blir skuffa  på start- oppstillinga om Ben Arfa er ute og Obertan inne. Er villig til å bytte inn Guthrie og benke Cabaye til denne. Obertan ut og Cisse inn, ellers har vi vel ikkje dei store mulighetene til forandring med kvalitet på benken :-[
Eller har vi det??
 Ferguson kunne eg tenkt meg å sett igjen utpå der, spilte seg vel ikkje vekk i kampen mot Norge her for leden. Måtte vel blitt et innhopp for Jonas/Obertan/Raylor da evt....
Marveaux savner eg også, noen som veit om skaden hans er nære enden ?
« Siste redigering: 15. Mars 2012, 20:23 av Jonny »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Håper på følgende lag:

Krul
Santon - Coloccini - Kadar/Streete/Tavernier - Jonas
Ben Arfa - Tiotè - Cabaye - Ferguson
Ba - Cissè

Inbyttere: Elliot, Vuckic, Obertan, Shola Ameobi, Abeid, R. Taylor, Simpson

Må jo finnes en unggutt i stallen som kan gjøre en bedre jobb en Williamson.............
Jonas og Santon på hver sin backplass for å få bedre og offensive backer med løpskapasitet der. Ferguson er en spoennende unggutt med gode innlegg og stor arbeidsinnsats. De 3 andre på midten er selvskrevne. Ba og Cissè på topp må få mer tid sammen med Ben Arfa. Dette er de 3 beste offensive spillerne vi har i stallen.

Jeg vet at dette aldri kommer til å skje, men det er hva jeg håper på.
Etter mange gode innlegg fra din side Frode, finner jeg dette veldig overraskende, og stiller meg helt uforstående til valgene dine her. Du må gjerne utdype litt mer, men;
Hva har du sett i Ferguson som jeg ikke har sett? Jeg har sett at han har gjort noen helt ok innhopp, uten å vise noe spesielt, så jeg stiller med bak Kristoffer i at han helt klart bør få mer spilletid, men i hive han rett inn i startelleveren? I mine øyne, aldri, ikke før han har bevist mer enn noen ok prestasjoner mot slitne motstandere. Han har heller ikke vist prov på noe spiss-ferdigheter som gjør han veldig verdifull.
Ut med Williamson? Forstår helt klart frustrasjonen, som jeg deler, men etter såpass mange svake opptredener, vil jeg tro at dersom det var noen som helst muligheter for å ta grep, hadde de blitt tatt for lenge siden.
Jonas på back? Det jeg har sett av han der, er en katastrofe. Og vil ha løpskraften hans på midten. Dette er også en kamp der han normalt burde kunne ta seg råd til å ikke sprenge seg defensivt, og således ha litt krefter igjen til å bidra offensivt.
Føler lagoppstillingen din er preget av mye frustrasjon, og er så enig så enig, men føler ikke disse omrokkeringene er svaret.
Men hvis jeg skulle gjort en drastisk endring, kunne det vært: r.taylor - simpson - colo - santon i forsvaret?
Men mitt valg faller likevel på følgende 11:
                     krul
simpson - willi - colo - santon
Ben arfa - cabaye - tiote - jonas
             ba-cisse
Bare la meg slippe obertan før 85 min, og jeg er fornøyd egentlig :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis du virkelig håper på dette Frode, da synes jeg du har overraskende dårlig peiling på hva som kreves for å spille midtstopper i Premier League. Williamson er begrenset, ja mer ofte enn ikke direkte dårlig, men han er etter alt å dømme så mye bedre enn alternativene at han og Taylor blir som to dråper vann i forhold. Dessverre.

Williamson har bevist nå at han mest sannsynlig er den aller dårligste midtstopperen i PL denne sesongen. Han var nærmest målscorer ved begge situasjonene mot Arsenal, han forårsaket straffesparket som Sunderland fikk mot NUFC. Mot Wolves var han svak og mot Tottenham var han sjanseløs. Williamson er rett og slett en fryktelig spiller å ha utpå der. Alt må prøves for å få han ut av laget, fordi det ikke kan bli verre enn det er nå.

At Williamson er en god hodespiller er å ta veldig i. Til tross for sin høyde og fysikk er han faktisk ganske dårlig i luftrommet. Glipper i markeringene og er ofte på mellomdistanse der.
Når vi nå møter et Norwich lag med 2 så gode spillere i luftrommet og i boksen som det Holt og Morison er frykter jeg veldig en Williamson på etterskudd, for ikke å snakke om holdinga inne i egen 16 meter på dødballer. Williamson er også veldig utrygg med ballen i beina og velger ofte den enkleste løsningen som er tilbake til Krul, da kommer også den lange over vår midtbane som enkelte klager over.

Og hva som kreves for å spille i PL....... det er ihvertfall mer enn hva Williamson bidrar med.

Christian

• Gjest
Korleis kan du sette opp Kadar? Han holder ikkje nivå, og både Willy og Perch er bedre. Samme kor mykje folk måtte synst at dei er ræva. Kadar er verdt fall ikkje i nærheten av nivået til PL.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Vi kan vel fastslå at den største nedturen i januar var at vi ikke fikk inn stopperen vi trengte ihvertfall. Åpenbart at Willie ikke er god nok..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Selv om jeg synes det er bra at vi ikke kaster penger etter klubber klarer jeg ikke slutte å tenke på hvor vi kunne vært om vi forsterket midtstopperplassen i sommer. Vi har tapt utrolig mye poeng pga williamson. Når det er sagt må vi desverre bare forholde oss til at han kommer til å spille mye i siste del av sesongen. Han har i likhet med andre på laget en formsvikt. Jeg tror ikke han spiller på sitt faste nivå. Vi har jo sett ham mye bedre en dette.

Håper han finner veien mot Norwich og at han hever spillet sitt i de neste kampene. Det eneste reelle alternativet er Perch. Husker hvordan det gikk forrige gang mot Norwich.. :yaoscared:
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Lurer på hvor vi hadde vært om vi hadde brukt Cissepengene på 1 eller kanskje 2 forsterkinger i det bakre leddet i steden for..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Eg trur me må gå meir øve til "ein kamp om gongen" -mentaliteten enn å snakka om at me skal prestera godt i dei siste 10. Det einaste som gjeld for meg no er at me overbeviser til dei grader mot Norwich og av den grunn knuser dei. Me skal skåra mål og me skal halde nullen. Er redd for at denne endar 0-0 etter at me sliter med angrepsspelet mot eit godt organisert Norwich og publikum verte frustrert etter 60 minutt som fører til at me stressar endå meir. Har so ekstremt lite tru på 3 poeng i denne...
« Siste redigering: 16. Mars 2012, 12:26 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Frå tv2.no ; "Kanarifuglene har spilt 14 søndagskamper i Premier League, men har aldri vunnet. Norwich har sluppet inn mål i 28 PL-bortekamper på rad. "

Er dei ein klubb som kan bryte denne statistikken so er det oss ::p

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Selv om jeg synes det er bra at vi ikke kaster penger etter klubber klarer jeg ikke slutte å tenke på hvor vi kunne vært om vi forsterket midtstopperplassen i sommer. Vi har tapt utrolig mye poeng pga williamson. Når det er sagt må vi desverre bare forholde oss til at han kommer til å spille mye i siste del av sesongen. Han har i likhet med andre på laget en formsvikt. Jeg tror ikke han spiller på sitt faste nivå. Vi har jo sett ham mye bedre en dette.

Håper han finner veien mot Norwich og at han hever spillet sitt i de neste kampene. Det eneste reelle alternativet er Perch. Husker hvordan det gikk forrige gang mot Norwich.. :yaoscared:
Sinpson må da være det mest reelle alternativet. Han spilte jo bra mot Norwich sist!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Simpson og Tiote er høyst usikre til kampen, mens Raylor er ute.