20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00  (Lest 51920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #330 på: 13. Mars 2012, 00:21 »
Pardew etter kampen:
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 13. Mars 2012, 00:28 »
Proff vil jeg si. Og oppsummere jo 100% riktig.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #332 på: 13. Mars 2012, 00:30 »
Forferdelig siste minutt i denne kampen. At så mange spillere på en gang får total blackout 4 min på overtid er helt sinnsykt. Tenker da først og fremst på posisjoneringen til enkelte av spillerne. Men er nesten enda mer skuffet over Cabaye som faen ikke klarer å lage et kynisk frispark på van Persdritt ved kontringen. Helvete så irriterende

Fy faen så enig. For det første hva faen får spillerne til å i det hele tatt TENKE på å være så mange på motstanderens halvdel i en slik kritisk del av kampen. Jeg SKREK serr til TVen at Cabaye nå må du faen meg ta ett gult kort, men NEIDA!

Akkuratt nå blir det gråting i sengen! Sattan så sur jeg er, men herregud vi fortjente ikke noe poeng.

Willy var katastrofe, Obertan var katastrofe, Cabaye var katastrofe, Ba var katastrofe, Simpson var katastrofe. Shola var fanden meg god etter han kom inn og gjorde alt riktig.

(ps. Rosicky er faen med KLASSEspiller, makan til lek han drev med utpå der)
Toon till I die.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 13. Mars 2012, 00:34 »
Cisse har vært like svak som Ba.

Det har han ikke. Han har jobbet mye mer enn Ba etter Afrika, og har scora 2 + man of the match mot Wolves. Ba har et mål, og ikke noe mer. Han har bare vært slapp og helt ute av det.

Slapp er ikke det ordet jeg ville beskrevet Ba med idag! Mannen jobbet enormt, vant et titalls hodedueller som vi desverre ikke klarte å snappe opp og var flere ganger helt nede i eget felt og hjalp til.

Synes egentlig alle gutta fortjener skryt idag. de gir alt mot en strålende motstander og mange spiller over evne, spesielt da Simpson og perch vil jeg fremheve. Tiote var vår bestemann synes jeg, legger ned en enorm innsats og får foten på mye, samme med Jonas.

Dette var i, i mine øyne, en meget godt gjennomført taktisk kamp der taktikken var nærmest prikkfri. Vi lå displinerte og tålmodige og prøvde å ta sjansene når de kom. Vi hadde det ikke helt i oss til å snappe poenget, men det er mer Arsenals fortjeneste enn vår. Tror gutta gikk med hevet hode inn i bussen idag, ikke feil å tape når man gir alt!

Må også legge til jeg mistet mye respekt for RvP i dag. Sånn han holder på etter kampen bør alle, uansett sport holde seg for gode til!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #335 på: 13. Mars 2012, 06:28 »
Utrolig skuffet etter kamp og det hjalp ikke å sove og prøve å glemme.

Christian

• Gjest
« Svar #336 på: 13. Mars 2012, 07:55 »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 13. Mars 2012, 08:22 »
Haha, skjekk det trynet da!

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #338 på: 13. Mars 2012, 08:22 »
For en vemmelig kis. :thumbd:

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #339 på: 13. Mars 2012, 08:47 »
Fremdeles skuffet dagen derpå, men enig med andre her som sier det var fullt fortjent at Arsenal stakk av med seieren. Det fjerne derimot ikke den ekle smaken av eder og galle - kanskje man burde pusset tennene bedre på morran?

Kjenner at det blir en tyngre uke enn "planlagt"...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #340 på: 13. Mars 2012, 08:52 »
Veeeeldig surt tap! Greit at det var fortjent og alt det der, er bare så sinnsygt surt når målet kommer 4 minutter på overtid!! ;/
Winning isn't everything, it's the only thing!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #341 på: 13. Mars 2012, 09:27 »
Fotball suger så maks til tider! Trur eg er sånn ca tidenes verste taper. Eg har som grunnregel nå at eg aldri skal kommentere rett etter kampen.

Uansett, det var ein fortjent seier til Arsenal. Første omgangen er vi gode. 2.omgangen heilt forferdelig. Pardew gjer nok ein gong taktiske blemmer. Seriøst, kva i alle dager skal Perch på venstrebacken! Eg synst Santon stort sett klarte seg bra i første, men i andre omgang så var vi gang på gang trøbbel på venstresiden. For det andre, byttet av Ameobi var riktig, men det var Ba som burde blitt tatt av banen. Han var nok ein gong forferdelig. Problemet med å ta ut Obertan er at Arsenal fekk stå høgare på banen, og det vart avgjørande. Vi burde ha byttet inn Cisse for Obertan meiner eg!

Ben Arfa er heilt rå offensivt, det er synd at han er ein sånn ein rundingsbøyle defensivt. Eg håpar uansett han får sjangsen igjen mot Norwich, og at vi GENERELT spelar meir positivt enn det vi har gjort i det siste, fordi det har vore trist å sjå på.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 13. Mars 2012, 09:29 »
Slapp er ikke det ordet jeg ville beskrevet Ba med idag! Mannen jobbet enormt, vant et titalls hodedueller som vi desverre ikke klarte å snappe opp og var flere ganger helt nede i eget felt og hjalp til.

Synes egentlig alle gutta fortjener skryt idag. de gir alt mot en strålende motstander og mange spiller over evne, spesielt da Simpson og perch vil jeg fremheve. Tiote var vår bestemann synes jeg, legger ned en enorm innsats og får foten på mye, samme med Jonas.

Dette var i, i mine øyne, en meget godt gjennomført taktisk kamp der taktikken var nærmest prikkfri. Vi lå displinerte og tålmodige og prøvde å ta sjansene når de kom. Vi hadde det ikke helt i oss til å snappe poenget, men det er mer Arsenals fortjeneste enn vår. Tror gutta gikk med hevet hode inn i bussen idag, ikke feil å tape når man gir alt!

Må også legge til jeg mistet mye respekt for RvP i dag. Sånn han holder på etter kampen bør alle, uansett sport holde seg for gode til!
Godt at flere ser den enorme arbeidsinnsatsen Ba la ned.
Jeg tror det er ett eller annet gen hos Arsenals spillere og deres supportere å hovere og rakke ned på motstanderen når man har vunnet en kamp, og spesielt når man vant på den måten. Det plaget dem tydeligvis noe helt enormt at Krul og våre spillere brukte den tiden de kunne for å dra ned tempoet i kampen, det plaget dem så mye at de måtte plage Newcastle-spillerne i etterkant. Det burde være unødvendig, men jeg har sett det før. Arsenal tåler ikke å tape, og de tåler ikke å vinne. Robin Van Persie har alltid vært en drittsekk, så det er ikke noe nytt.

Dog tror jeg ikke spillerne våre gikk med hevet hode inn i bussen. Jeg tror nok de følte seg snytt for ett poeng, og jeg tror de var minst like skuffet som oss supportere over å ha gitt fra seg seieren 4 minutter på overtid. Og jeg vil tro det er mange som har hatt en søvnløs natt, der de har gått gjennom den kontringen til Arsenal i hodet gang etter gang etter gang, og bebreidet seg selv for ikke å ha gjort sånn eller sånn eller sånn for å stoppe dem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 13. Mars 2012, 09:39 »
Bad Religion: Santon hadde store problemer med Walcott i førsteomgangen. Og skal vi være helt ærlig, så var det ikke Perch som tapte denne kampen for oss. Greit nok at han ikke er god nok, men akkurat i denne kampen spilte han helt okey.

Det er mulig vi kunne tatt ut Obertan noe senere. Men jeg vil hevde at vi trengte en spiller som kunne holde på ballen der oppe, for vi mistet den altfor lett når vi først fikk den. Vi trengte å gjøre en forandring, og Obertan falt mer og mer ut av kampen, som han uansett bare delvis var tilstede på.

Ba jobbet som en helt både offensiv og defensivt. I særdeleshet defensivt. Vi slet med å få i gang Ba der han er god, rettvendt mot mål, inne i boksen. Men han vant mye i lufta, han kriget og kjempet og var en stor og viktig bidragsyter. Jeg vil hevde det er hans beste kamp etter han kom tilbake fra Afrika.
Det ville vært fullstendig feil å ta av Ba for Ameobi i mine øyne. Det er mulig vi kanskje burde satt inn en rask spiss, for å hindre Arsenal i å stå høyt. Men jeg vil samtidig hevde at vi hadde Ba og Ben Arfa som begge har fart nok til å utfordre bakrom. Vi måtte ikke ha Obertan til å gjøre den jobben.

Det store problemet var at vi ikke maktet å holde på kula, når vi først fikk låne den. Vi mistet ballen altfor fort, og ga Arsenal mulighet på mulighet til å bygge opp stadig nye angrepsbølger. Og akkurat når Arsenal så ut til å gå litt tom for ideer, og vi begynte å holde på ballen i nærheten av motstanderens 16-meter, så gjorde vi en liten feil, og ble straffet jævlig, jævlig hardt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 13. Mars 2012, 09:42 »
Greit nok at Ba jobber hardt defensivt, men når han spiller mesteparten av kampen som enslig spiss så hadde jeg satt mye større pris på om han hadde kommet seg til et par store sjanser hvorav kanskje én hadde funnet veien til nettet. Men det virker ikke som om han er i den formen akkurat for øyeblikket.