20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00  (Lest 51821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #300 på: 12. Mars 2012, 23:33 »
Vi maktet jo ikke å gjøre noe annet på slutten. Spillerne var utslitt og det florerte med feil. Jeg skjønner godt at Ameobi kom inn med innstruks om å holde på ballen. Dette klarte han også godt.

Cisse har vært like svak som Ba. Det er igrunnen skremmende mtp hvor avhengige vi er av spisse i form. Forhåpentligvis klarer Ben Arfa å fortsette målformen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 12. Mars 2012, 23:33 »
Man må jo kunne se at vi hele tiden prøver å spille ball langs bakken, men rett og slett ikke klarer å gjøre det fordi:

1) Vi har for mange spillere med for dårlig grunnteknikk og balltempo.
2) Arsenal er meget aggressive i presset og nekter oss rom.

De fleste langballene kommer fra Krul fordi vi blir presset til å slå tilbake. Ba er ingen kjempegod targetspiss, så derfor funker jo dette heller dårlig. Det er jo åpenbart at det ikke er planen, men vi er rett og slett ikke bra nok på å holde kula i laget, og i særdeleshet ikke borte mot Arsenal.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 12. Mars 2012, 23:34 »
Klønete Willy sammen med halv solgt kaptein
Colo går altfor langt ut på kant og etterlater Willy alene med van persie. Er bedre at colo trekker i rommet mellom og lar Jonas og/eller santon dra walcott til linja. I stedet rusher han ut og etterlater et altfor stort rom til Willy som ser ut som bambi på is.
?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 12. Mars 2012, 23:36 »
Irriterer at Simpson ikke bare kastet til Shola som muligens hadde klart å skape en corner nede i hjørnet der. Ikke bare kaste ballen på måfå inn i feltet.

Uansett, Arsenal vant fortjent men når målet kommer i 94 min er det forbanna surt..

Peter

• Gjest
« Svar #304 på: 12. Mars 2012, 23:39 »
Alt i alt synes jeg vi spiller en bra match, mot en såpass bra motstander, så det er veldig mye positivt å ta med seg til Norwich kampen neste uke.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #305 på: 12. Mars 2012, 23:40 »
Synes det er latterlig dårlig stemning her til at vi er såpass nære en bra gjennomført bortekamp. Hadde absolutt ikke forventet poeng borte mot PLs formlag nummer 1, og hadde heller ikke forventet at vi skulle stå imot såpass brukbart som vi gjorde. Selvsagt er det bittert å få den i sekken 4 min på overtid, men jeg mener nå i alle fall at dette var langt mer hyggelig å se på enn de to siste turene våre til London.

Skuffelsene i dag er Ba og Cabaye. Williamson må tåle pepper, i alle fall for førstemålet. Simpson synes jeg jevnt over var god, og var en halvvolley opp på rad Z unna bestemannsprisen. Den går i stedet til Ben Arfa, som ser ut til å være på vei mot formen. Jonas, Colo, Krul, Perch, Tiote, Obertan synes jeg var helt på pari.

Helt enig. Jeg syns planen var god og det holdt nesten helt inn. Dette var en lag som nylig slo Milan 3-0. Syns for eksempel dette var en bedre kamp enn på old trafford der vi hadde en smule flaks som fikk med oss poeng. Men litt mer flaks i dag også hadde det blitt poeng.
FVM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 12. Mars 2012, 23:41 »
Synes det er latterlig dårlig stemning her til at vi er såpass nære en bra gjennomført bortekamp. Hadde absolutt ikke forventet poeng borte mot PLs formlag nummer 1, og hadde heller ikke forventet at vi skulle stå imot såpass brukbart som vi gjorde. Selvsagt er det bittert å få den i sekken 4 min på overtid, men jeg mener nå i alle fall at dette var langt mer hyggelig å se på enn de to siste turene våre til London.
Jeg er helt enig. Jeg synes vi gjennomførte en brukbar kamp, mot et veldig formsterkt Arsenal. Jeg synes vi sto imot brukbart bra, og jeg synes ikke de skapte SÅ mange gedigne sjanser. Mye småfarlig, men synes stort sett vi hadde brukbar kontroll. I særdeleshet i førsteomgang, men til tider også i andreomgang. Jeg synes vi hadde fortjent ett poeng, om ikke annet så på pur innsats og vilje. Men vi blir trøtte av å løpe imellom i andreomgang. Og vi er urutinerte og svake når vi har poenget halveis nede i lomma, tre minutter på overtid. Jeg synes kanskje vi skulle hatt et frispark der, men uansett er det skuddpremie på den som sendte avgårde den håpløse tversoverpasninga som førte til brudd imot, og scoring på påfølgende kontring.

Når vi er der oppe skal ballen leveres til Shola, som skal bruke den breie ræva si og blokkere ballen, og bare holde ballen der oppe i et par minutter til. I stedet blir vi overivrige, Ben Arfa er kanskje en av dem som oppmuntrer til å spille mer fotball og ta mere sjanser enn vi bør. Det kan være det som gjør at vi er altfor mange spillere der oppe og vi er i ekstremt undertall defensivt når kontringen kommer.

Jeg ser at omtrent samtlige kritiserer Ba. Jeg greier ikke helt å forstå kritikken. Han var ikke spesielt toneangivende offensivt i dag, det var det Ben Arfa som var, men det er ikke bare hans feil. Jeg synes Ba var særdeles oppofrende og la ned en formidabel innsats, især defensivt, i denne kampen. Hadde flere avgjørende inngripener defensivt, etter det jeg kunne se.

Synes også Ben Arfa legger ned en fantastisk innsats. Både offensivt og defensivt. Synes han virker å være nær storformen. Hatem skapte det vi hadde å bidra med offensivt i dagens kamp, og scoret et flott mål. Han kunne til tider se ut som rundingsbøye defensivt, men det kommer ikke av manglende vilje, det kommer av manglende ferdigheter som førsteforsvarer. Likevel jobber han knallhardt begge veier. Vår klart beste i mine øyne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 12. Mars 2012, 23:43 »
Kan noen komme med en helhetlig børs?
Sett ut fra deg jeg fikk se av kampen var Ameobi, Benny og Colo våre beste - mens Ba, Cabaye og Jonas skuffet siden de ikke maktet holde på ball. Må si jeg tar det som en selvfølge at Willy ikke er mer enn et 4. valg når neste sesong starter. Syns han er langt mer akilleshæl enn hva Simspon kan sies å være. Samtidig er det faretruende at Santon tydeligvis ble rævkjørt i førsteomgang. Per nå er han dessverre ikke noe tryggere defensivt enn Simpson - og har en lang vei å gå før han kan stoles helt på i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 12. Mars 2012, 23:43 »
Forjævli tape 4 min på overtid. Og koke for å deretter se usympatiske van persie oppføre seg som en drittunge. Hadde jeg bare sluppet ut på banen med et balltre mellom fingrene. Skulle plassert balltreet helt oppe i krysset på skalpen til van persie. Fy faen så provoserende. Når det er sagt så var seier til Arsenal fortjent. Håpløs forestilling etter 1-0 av newcastle, etter å ha vært best frem til da.

Peter

• Gjest
« Svar #309 på: 12. Mars 2012, 23:46 »
Enig der TooN, Van Persies oppførsel var vanvittig provoserende og usympatisk.

Juma

• Gjest
« Svar #310 på: 12. Mars 2012, 23:49 »
Nå skal jeg legge meg i fosterstilling å grine meg i søvne.

FY FAEN så frustrerende. Jeg vil heller bli fingerpult av edward saksehånd enn å tape på den måten!!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 12. Mars 2012, 23:50 »
1. gangen i Simpsons karriere er han over på motstanderens banehalvdel... og selvfølgelig måtte det være i det 94. minutt på stillingen 1-1 på Emirates mot et Arsenal lag som har putta på overtid i sine 3 siste ligakamper? Piss!

Du glemmer cupkampen mot Brighton på målet deres, da han var på motstanderens banehalvdel. :)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #312 på: 12. Mars 2012, 23:52 »
Kan noen komme med en helhetlig børs?

Kan prøve, men det var fryktelig mange som var bra i enkelte aspekt og delar av kampen, men som svikta i andre faser. Blir litt vanskelig å gradere opp og ned, så du får ta det med i betraktninga.

Krul: 7

Simpson: 6-
Colo: 7
Williamson: 4
Santon: 4+

Ben Arfa: 7
Cabaye: 3
Tioté: 5+
Gutierrez: 5+

Obertan: 3
Ba: 5

-
Perch: 5-
Ameobi: 6
« Siste redigering: 12. Mars 2012, 23:54 av Hans J »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 12. Mars 2012, 23:52 »
Nå skal jeg legge meg i fosterstilling å grine meg i søvne.

FY FAEN så frustrerende. Jeg vil heller bli fingerpult av edward saksehånd enn å tape på den måten!!
Verste er at du er ikke alene om det. Veldig deilig legge seg i forsterstilling tett inntil ei allerede sovende varm dame å gråte en skvett for laget:)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 12. Mars 2012, 23:53 »
Cisse har vært like svak som Ba.

Det har han ikke. Han har jobbet mye mer enn Ba etter Afrika, og har scora 2 + man of the match mot Wolves. Ba har et mål, og ikke noe mer. Han har bare vært slapp og helt ute av det.