20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92667 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #555 på: 25. Feb. 2012, 20:27 »
Ja, du sier OM han skal fortsette med det. Vi har spilt en direkte spillestil denne sesongen, men i Ben Arfa har vi en spiller som senker tempoet med føring og lite framdrift. Og når du klager på spillet dei siste ukene, som har vert basert på lange baller (kun negativt i dine ord), koffor vil du då se HBA og ikkje Shola f.eks?
Fordi jeg ønsker at vi skal spille fotball?

Ja, men vi spiller jo bare lange baller, ka kan då Ben Arfa hjelpe til med? Har skrevet nok til at folk bør se poenget mitt, men budskapet mitt er det nok ikkje mange som deler :) Får skuffa slå meg til ro med at folk dømmer spillere individuelt, og ikkje om dei tjener laget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 25. Feb. 2012, 20:30 »
Det er sprøyt. Det hele faller på en avveining av hvorvidt Ben Arfas devensive bidrag veier opp for det han bidrar med ekstra offensivt. For ja, jeg vil påstå at det er greit belegg for å påstå at Ben Arfa gir oss mer offensivt enn både Raylor og Obertan. Han bidrar såvisst til laget både med mål og assists selv om han er en individualist med alt det innebærer av godt og vondt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 25. Feb. 2012, 20:31 »
Saken er jo at det er hele taktikken vår som svikter, og det er selvsagt Pardew sin skyld. Vi har en meget ballsikker sentral midtbane, men hva hjelper det når ballene bare flyr over hodene på de?

Pardew sa tidligere denne sesongen at han ønsker at vi skulle være et spillende lag, men slik vi opptrer nå så er vi jo den absolutte motsetningen. Regner med at alle husker bortekampen mot Villa tidligere denne sesongen? Hvorfor kan vi ikke fortsette med noe slikt? Vi blir for faan spilt ut på hjemmebane av lag som Wolves og WBA. Da er det noe feil med taktikken.

Cabaye og Tiote ligger begge lavt og vi får ikke noe ettertrykk fra midtbanen når de lange ballene fra forsvaret blir slått. Vi spiller med en høyrekant som ikke evner å skape en puck.

Vi har vært svake i alt for mange kamper den siste tiden, og det er på tide for Pardew å se seg selv i speilet og spørre om det er noe man kan endre på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 25. Feb. 2012, 20:36 »
Siste virkelig gode kampen vi spilte etter mitt syn var mot QPR. Ja, vi skapte et begrensa antall sjanser - men vi spilte ut QPR nettopp fordi vi var dyktige på posessionfotball.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 25. Feb. 2012, 20:40 »
MEN, vi har et lag bestående av middelmådigheter som Simpson, Willo, Raylor, Guthrie, Jonas osv satt i et system, som har brakt oss til toppen av PL. Så taktikken er kanskje ikkje alltid like hyggelig å se, men resultata kan ingen ta fra Pardew. Så å si at taktikken svikter er feil, men at den kanskje ikkje ALLTID er like positiv, er sant. Og selv om vi er rundt europa-league plassene, så kommer kamper som i dag etterhvert. Hadde du spurt United-fans om dei trodde det ville tape poeng mot et drittlag i løpet av sesongen ville dei selvfølgelig sagt ja, men når det først skjer er det "krise". Vi HAR styrt kamper denne sesongen, men vi er ikkje der ende at vi kommer til å styre alle. Det står alltid 11 mann på motsatt side som har forberedt seg ei heil uke til å møte oss, og som òg vil vinne.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #560 på: 25. Feb. 2012, 20:40 »
Dette innlegget summerer veldig godt hva jeg også tenker.

Sitat
I think the situation is completely counterproductive to getting the best out of him and an example of terrible man management. It's getting to the point where I cynically but honestly think Pardew doesn't even want to try and is engineering a situation where Hatem comes off looking worse. If Ben Arfa is coming on for 20 minute periods when we're struggling and gives the ball away a few times it gives him the ready made get-out excuse to stick to what he knows.

Sounds like I'm just making excuses for the player and I'm sure there are many on here that will come out with the "gawd are you an NUFC fan or a Ben Arfa fan!?!" type comments but this is honestly how I feel the situation has arisen. I just don't buy the nonsense about him giving the ball away too much or not being able to play wide. It's all a load of s***, especially when the alternatives are Obertan and Ryan Taylor. Ben Arfa is the kind of player who I watch football for and it will make me very sad seeing him go at the end of the season, completely wasted and missmanaged. Some won't be bothered especially if the results continue to flow and we go on to a solid finish without him but for me I'll be gutted. This is a player who was desperate to sign for us and has all the attributes to be a roaring success here if managed in the right way.

Christian

• Gjest
« Svar #561 på: 25. Feb. 2012, 20:48 »
Sitter med samme tankene. Ben Arfa er ein spelarar, du ønsker å ha i klubben din. Alle snakker om Keegan og Sir Bobby Robson tiden, det er jo nettopp spelarar som Ben Arfa som bringe tilbake sånn type fotball.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 25. Feb. 2012, 20:49 »
Ser faktisk ikkje koffor Pardew skal bruke masse tid på å endre et kolektiv som er satt i et system som har tatt oss til høyder ingen hadde sett for seg. Er langt fra gitt det ville gjort oss bedre.

Er enig med deg Daniel og andre at Ben Arfa individuelt er en fantastisk spiller, og eg skulle gjerne sett han passe inn i laget og prousere for oss. Men eg tror heller han skal endre seg, enn at heile laget skal endre seg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 25. Feb. 2012, 20:55 »
Ser faktisk ikkje koffor Pardew skal bruke masse tid på å endre et kolektiv som er satt i et system som har tatt oss til høyder ingen hadde sett for seg. Er langt fra gitt det ville gjort oss bedre.
Jeg er enig i at den jobben Pardew har gjort med laget er fantastisk, men hvorfor ikke prøve å utvikle det vi allerede har startet på. Jeg sitter med en følelse at vi har nådd så langt vi kan med Pardew-stilen nå, men det finnes jo mange muligheter til å videreutvikle dette, og da mener jeg at å få Ben Arfa inn i en sentral rolle i laget vil være det neste viktigte steget for oss. Slik vi fremstår i dag har vi ingen som kan gjøre det lille ekstra, slå de geniale pasningene, dra av 2 mann osv. Vi fremstår egentlig som et fryktelig grått lag.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 25. Feb. 2012, 21:05 »
Jeg er enig i at den jobben Pardew har gjort med laget er fantastisk, men hvorfor ikke prøve å utvikle det vi allerede har startet på. Jeg sitter med en følelse at vi har nådd så langt vi kan med Pardew-stilen nå, men det finnes jo mange muligheter til å videreutvikle dette, og da mener jeg at å få Ben Arfa inn i en sentral rolle i laget vil være det neste viktigte steget for oss. Slik vi fremstår i dag har vi ingen som kan gjøre det lille ekstra, slå de geniale pasningene, dra av 2 mann osv. Vi fremstår egentlig som et fryktelig grått lag.

Vel, enig med deg i at Ben Arfa bør spille i en sentral rolle, om du med det mener at han burde spille sentralt i banen. Når HBA først skal få sjansen, burde han ikkje spille høgreving, der må Pardew ta kritikk, selv fra min side!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 25. Feb. 2012, 21:08 »
Sitter med samme tankene. Ben Arfa er ein spelarar, du ønsker å ha i klubben din. Alle snakker om Keegan og Sir Bobby Robson tiden, det er jo nettopp spelarar som Ben Arfa som bringe tilbake sånn type fotball.

Ben Arfa ligner ingen av spillerne eg i alle fall husker fra Sir Bobby-tida. Keegan er eg litt for ung for :)

Laget vårt i dag ligner faktisk ganske masse på Robson-laget, men vi mangler vinger med end product.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 25. Feb. 2012, 21:09 »
Jeg synes vel egentlig ikke at Ben Arfa passer så godt inn i en ren 4-4-2. Vil aller helst se han i en offensiv midtbanesposisjon, eller en ren kantposisjon.

Alt 1:

Tiote   Cabaye

Ben Arfa        Ba        Jonas

Cisse

Alt 2:

Tiote
         Cabaye         Guthrie

Ben Arfa                    Ba

Cisse

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 25. Feb. 2012, 21:11 »
Typen spill Ben Arfa er, synest eg passer best i enten en hengende spissrolle, eller kantspiller i et reint 433 system.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 25. Feb. 2012, 21:13 »
Er enig med deg Daniel og andre at Ben Arfa individuelt er en fantastisk spiller, og eg skulle gjerne sett han passe inn i laget og prousere for oss. Men eg tror heller han skal endre seg, enn at heile laget skal endre seg.
Så Ben Arfa skal altså bli en Ryan Taylor med dribleegenskaper, fremfor å være en tidvis genial skapende kraft, som kan irritere oss grønn når det ikke går som planlagt? Du har virkelig ambisjoner skjønner jeg...

Pardews system er vel og bra, men det må utvikles videre for å bli enda bedre. Hva har Pardew-systemet gjort for oss i det siste? 3-0 mot ManU, and so what?
For all del, det har vært mange fantastiske resultater denne sesongen, og at vi er topp 6 er ganske utrolig. Men nå er ting i ferd med å gå alvorlig galt, om vi ikke tør å gjøre forandringer.

Jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå, at taktikken som du har kommet så langt med må forandres fordi den ikke lenger funker. Det høres veldig rart ut, men dessverre så er det et fenomen som har det med å oppstå ganske ofte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 25. Feb. 2012, 21:17 »
Så Ben Arfa skal altså bli en Ryan Taylor med dribleegenskaper, fremfor å være en tidvis genial skapende kraft, som kan irritere oss grønn når det ikke går som planlagt? Du har virkelig ambisjoner skjønner jeg...

Latterlig vinkling Joakim, men det er eg i grunn blitt ganske vant med opp gjennom åra! Vel, visst det betyr at vi får en disiplinert Ben Arfa, som finner timingen om kortid han skal sleppe og kortid han skal gå, så kanskje det ikkje hadde vert så dumt.