20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92616 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #525 på: 25. Feb. 2012, 19:09 »
Heilt utruleg, diskuterer Ben Arfa sine finter, balltap, manglende innlegg osv. når resten av laget var møkk ræva i heile kampen.

Haha, du mener at laget var "møkk ræva" hele 1.omg?

Eller var det ironi?
Satt litt på spissen. Men var ikkje så jævla imponerende i første omgang.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #526 på: 25. Feb. 2012, 19:10 »
Vis du mener Ben arfa fortjener 2 på børsen får du skaffe deg en ny hobby
Enig han skal ha 0- fy faen for en opptreden!!! Selg!!

Da er jeg vedlig spent på hvilken karakter du gir Tommy, 7?

Hvertfall 3;) nei syns ikke han skal ha noe skyld for noen ting igrunn, han var ett friskt pust i ett tamt lag, vil si han gjorde 3-4 bra ting og 2-3 ræva ting og da hever jeg han over en 5-> 6 altså. hadde ett av de skudda sittet i hjørnet hadde han vært en helt her inne.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #527 på: 25. Feb. 2012, 19:14 »
Typisk drittkamp. Er det virkelig så mange som er overrasket her inne? Med svært få unntak har vi vært det klart beste laget denne sesongen. Selv i starten av sesongen når vi hadde streaken uten tap var det mye flaks involvert, vi var dårlige mot Wolves (2-1), Wigan (1-0), Villa (1-1), Everton (2-1) og QPR (0-0) - og i perioden etter det er i mine øyne våre beste prestasjoner, da selvfølgelig mot topplagene + borte mot Stoke. Etter 3-0 mot Scum har prestasjonene vært dårlige. Igjen slipper vi unna billig, og hele sesongen er egentlig basert på middelmådighet på lik linje med de nederste 15 lagene bortsett fra Krul + Colo + Ba + en hel del bra individuelle prestasjoner på passelige tidspunkt (Raylor, Cabaye, Best, Guthrie).

Fremover virker det ikke som det er noe fundament for offensivt spill. Bakover savner vi en solid midtstopper (Willy var katastrofe i dag, mildt sagt), og vår defensive struktur er i det hele tatt oppskrytt. For all del, mye negativt her, men det er realiteten. Man kommer jævla langt med en god keeper og en god spiss. Det er lov å håpe at Willy og Simpson gjør minimalt med skade ut sesongen, i tillegg til at Senegal fortsetter trenden og at vi får Cabaye + Tiote i skikkelig form (viktig!).

Angående høyrekanten ser jeg helst Guthrie der. Raylor er generelt for dårlig for Premier League, og samme argument kan man egentlig bruke om Obertan. Ben Arfa er god på alt det tekniske, men en taktisk idiot. Innlegg bedriver han ikke med, og med Simpson på høyreback er vel det ikke en sjanse i helvete at det kommer presise innlegg fra høyre. Ben Arfa har riktig nok en flair over seg som gjør at han kan avgjøre fotballkamper, noe som er jævlig irriterende. Jonas / Guthrie på høyre og Ben Arfa på venstre?

Uansett, jeg er ikke sjokkert over utfallet, vi sliter med å føre kamper vi skal dominere. Laget har riktig nok potensial, er tross alt første sesongen til Cabaye. Men tror det er like greit å ligge vekk tanker om Europa, og heller satse på å ende opp foran Mackems & co der nede.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 25. Feb. 2012, 19:15 »
Spillemessig var det faktisk relativt jevnt i 1. omgang, men vi var langt bedre å holde på ballen da. Før Ben Arfa kom på banen i andreomgang maktet vi overhodet ikke holde på kula - var helt grusomt dårlig. Vi løftet oss faktisk spillmessig etter de to byttene - jeg vil faktisk påstå at Ben Arfa hevet oss, mens Guthrie var helt grusomt svak.
Ben Arfa lyktes ikke med alt, skusla vekk sjanser - og skapte sjanser. Han spilte tidvis smart en-touch-fotball og gikk av og til for mye med ballen. Fortsatt - han involverte seg, han søkte ball hele tiden og prøvde hele tiden skape noe. Bortmot alt konstruktivt som ble skapt mot slutten av kampen fra vår side kom fra Ben Arfa. Det var ikke så bekmørkt som enkelte ser ut til å mene. Av folks som fortjener langt mer pes kan jeg i tillegg til Guthrie kjapt nevne Ba og Jonas som var ganske så usynlige siste del av kampen.
Jeg ser en spiller i Ben Arfa som er desperat etter å imponere og bevise at han kan. La oss gi han en mulighet under litt bedre arbeidsforhold - la oss ha litt tro på gutten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #529 på: 25. Feb. 2012, 19:15 »
Jeg orker ikke å drive å redigere sitat, men StevieT: Jeg sjekket ESPN etter assist/mål, der sto det at Obertan hadde 2/1 (tror dette er for ligaen, og at sesongen totalt er det 4/1).
Veit at dette ikke er supre tall, men synes Obertan uansett har hatt en fremgang i spillet sitt. Ikke så stor som jeg hadde håpet på, men for meg viser han fremgang. Og jeg mener du bommer totalt når du sier at Ben Arfa skapte mer i dag, enn Gabby sesongen gjennom.
Jeg synes Pardew har jobbet bra med Gabby, som har gitt han mye tillit gjennom sesongen, selv om han har hatt svake kamper. Men allikevel/derfor skjønner jeg også veldig godt de som ønsker at Ben Arfa hadde fått samme tillit. Litt mer skummel med tanke på at han prøver mye "rart", og ikke lykkes hver gang (noe som sier seg selv), men Ben Arfa fortjener også samme tillit som "konkurrente sine.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Christian

• Gjest
« Svar #530 på: 25. Feb. 2012, 19:18 »
Om Ben Arfa:

Han føler nok at han er i ein situasjon der han må gjere alt riktig. Han får knapt med speletid og på den korte tiden må han gjere kvar berøring til tellende, og det er vanskleg med typen fotballspiller Ben Arfa er. Enten være hyper produktiv eller forbli på benken etter den minste feil.

Det er patetisk at situasjonen har kommet til dette punktet, og det er Pardew sin feil. Obertan har fått mange sjangser til å spele seg i form, noko Ben Arfa ikkje har fått.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #531 på: 25. Feb. 2012, 19:20 »
Ben Arfa spiller så ego at jeg blir kvalm. Tre ganger kunne han sentret utover slik at vi kunne fått innlegg i boksen der hele laget står, men i stedet bestemmer han seg for å løpe den utover sidelinja eller gå rett inn i en mur av motspillere. Greit nok for meg om han blir benka framover. Pardew har gjort rett i det hele tiden.

På skuddene hans slurver Wolves-forsvaret. At han feier alle skuddene utenfor, er egentlig ikke så imponerende, og fortjener ikke skryt. Han kastet bort mer enn han skapte.

Tidemes dårligste innlegg? Totalt uenig i 120% av det du skriver.

Flott at du fremsetter så sterke motargumenter til "tidenes dårligste innlegg", som faktisk referer til situasjonene for å gjøre noe så fint som å underbygge det som hevdes. Innlegg bestående av én linje med tomme, krasse påstander er langt dårligere enn det innlegget du siterer her, uansett hvor uenig man måtte være med det.

Viktig å understreke at Ben Arfa ikke er syndebukken i dag. Han bare bekreftet gamle inntrykk av hvor ego han er, og at han heller vil prøve å kopiere Blackburn-målet enn å slå enkle pasninger som garanterer sjanser på tidspunkt da vi sårt trenger dem. Jeg kritiserer ikke skuddene til Ben Arfa heller. Jeg synes bare ikke skudd utenfor mål, når Wolves-forsvaret slurver slik som de gjør, er noe særlig å skryte av.
« Siste redigering: 25. Feb. 2012, 19:24 av geordie-olav »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 25. Feb. 2012, 19:23 »
Eneste som kom ut av dette med æren i behold var Santon som spilte en meeget god kamp. Prikkfri defensivt og involvert i alt vi skapte i andre omgang.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 25. Feb. 2012, 19:27 »
Møkk lei dina Ben Arfa diskusjonen no! Alle ser og veit at Ben Arfa sikkert har de beste individuelle ferdighetene i troppen vår, ganske klart. Men når han på langt nær passer inn i den litt meir direkte spillestilen vår, så er han i mine auge meir ei byrde enn til hjelp. Det som har vert vår styrke i år, er at vi har framstått som en enhet, der alle har dradd i samme retning. Balansen i laget, med Colo og Tayls/Willo som har utfylt kverandre, den sentrale midtbana som utfyller kverandre, vingane og backane som har utvikla gode arbeidsvener og spissane som har skort bra med mål. Med HBA, spesielt på vingen, har tempoet vårt blitt svekka. Ja, vi holder ofte ballen i laget uten den alt for store fremdriften, men når vi først har angrepet, har det ofte vert raskt i lengeretning, enten gjennom dobling på kant eller direkte opp i kroppen på spissane for så å flytte lag. Med HBA blir det veldig masse føring, og då ebber denne bevegelsen alle Ben Arfa-elskere etterlyser.

Nokken som er uenig, og som mener laget tjener på at HBA STARTER?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 25. Feb. 2012, 19:31 »
Vi har da ikke hatt bevegelse eller godt angrepsspill de siste kampene verken med eller uten Ben Arfa. Ja, jeg mener vi kunne spilt vel så bra i dag med Ben Arfa fra starten av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #535 på: 25. Feb. 2012, 19:37 »
Vis du mener Ben arfa fortjener 2 på børsen får du skaffe deg en ny hobby
Enig han skal ha 0- fy faen for en opptreden!!! Selg!!

Da er jeg vedlig spent på hvilken karakter du gir Tommy, 7?

Hvertfall 3;) nei syns ikke han skal ha noe skyld for noen ting igrunn, han var ett friskt pust i ett tamt lag, vil si han gjorde 3-4 bra ting og 2-3 ræva ting og da hever jeg han over en 5-> 6 altså. hadde ett av de skudda sittet i hjørnet hadde han vært en helt her inne.

Jeg er enig i at det ikke er Ben Arfas skyld ene og alene at vi ikke vinner i dag. Etter min mening er han blant våre aller dårligste i dag, men spillere som Williamson, Simpson, Cabaye og Ba, som spiller svakt gjennom en hel kamp, har selvfølgelig enda mer skyld. I min egen score ga jeg Guthrie enda lavere score, men synes det er lettere å akseptere at spillere gjør personlige feil, som å spille dårlige pasninger av og til, enn det å nesten konsekvent gjøre feil valg, som jeg bortimot synes er det Ban Arfa gjør. Tror nok det er derfor han ikke får mye av tillit Pardew, for tror de fleste er enige om at han har et langt høyere potensiale enn Ryan Taylor og Obertan.

For egen del synes jeg vel heller det er snakk om 3-4 ting han gjør dårlig, samt 2 han gjør bra (det første skuddet, og en overlapp til Simpson). Men hadde han satt en av ballene, er det nok stor sannsynlighet for at jeg ville blitt revet med i hyllesten av ham selv   ;)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #536 på: 25. Feb. 2012, 19:38 »
Satt på spissen - hva er vitsen med en spiller som bare løper rett mot mål hver gang han får ballen, uansett hvilken posisjon han befinner seg i, uansett om det står tre eller fem spillere i veien, og selv om en enkel pasning ville gjort alt så mye lettere? HBA er teknisk god, men hvor er spilleforståelsen?

Vi så det også nede på høyrekanten lenger ned på midtbanen. I stedet for å slå en enkel støttepasning forsøker Ben Arfa å dra forbi to spillere og roter bort initiativet. Det eneste laget som får ballen av HBA er motstanderlaget. Tror ikke mangel på selvtillit er det han skal bekymre seg mest for.
« Siste redigering: 25. Feb. 2012, 19:43 av geordie-olav »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 25. Feb. 2012, 19:41 »
Vi har da ikke hatt bevegelse eller godt angrepsspill de siste kampene verken med eller uten Ben Arfa. Ja, jeg mener vi kunne spilt vel så bra i dag med Ben Arfa fra starten av.

Vi har da hatt nok bevegelse til at spillere har alternativer, om det så er langt motsatt, i bakrom eller i støtte. Problemet med manglende bevegelse blir jo bare forsterka av at HBA pila avgårde i mot sidelinja, når resten av laget er i ramma, og tilbyr Hatem pasningsalternativer innover i bana. Enten har man overlapp, eller så er man så nær boksen at man kan komme til innlegg. Er man ikkje i en av disse situasjonene, spiller man ballen inn i bana, og går på løp mot cornerflagget for å skape rom og nye pasningsalterativ. Dette kan DESVERRE, virke som en litt for enkel løsnings i HBA si bok.

Synd, men sant.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 25. Feb. 2012, 19:43 »
Satt på spissen - hva er vitsen med en spiller som bare løper rett mot mål hver gang han får ballen, uansett hvilken posisjon han befinner seg i, uansett om det står tre eller fem spillere i veien, og selv om en enkel pasning ville gjort alt så mye lettere? HBA er teknisk god, men hvor er spilleforståelsen?
Hva er vitsen med å spille med en Ryan Taylor som er like fryktelig fremover som han er bakover? Hva er vitsen med å spille med en Gabriel Obertan som ikke vet hvordan man runder en spiller og heller slår en støttepasning 99 av 100 ganger?

Det har jo vært nevnt hundre ganger, men hvordan i alle dager skal Ben Arfa få sjansen til å skinne når han aldri får en skikkelig sjanse? Obertan fikk sjanse på sjanse uten å prestere, mens Ryan Taylor ikke engang fikk spille fast for og i CCC. La Ben Arfa få de samme muligheten da, så kan vi dømme han!

Christian

• Gjest
« Svar #539 på: 25. Feb. 2012, 19:46 »
Heilt enig Daniel. Er akkurat det samme som eg skriv her:

Om Ben Arfa:

Han føler nok at han er i ein situasjon der han må gjere alt riktig. Han får knapt med speletid og på den korte tiden må han gjere kvar berøring til tellende, og det er vanskleg med typen fotballspiller Ben Arfa er. Enten være hyper produktiv eller forbli på benken etter den minste feil.

Det er patetisk at situasjonen har kommet til dette punktet, og det er Pardew sin feil. Obertan har fått mange sjangser til å spele seg i form, noko Ben Arfa ikkje har fått.