20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham - Newcastle, 11. feb kl. 18:30  (Lest 47414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle, 11. feb kl. 18:30
« Svar #300 på: 11. Feb. 2012, 23:00 »
Pardew har ikkje vunne i London... Me er alltid elendige i i London :thumbd:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 11. Feb. 2012, 23:02 »
Som når Barton og Carroll slo Arsenal på Emirates i fjor?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 11. Feb. 2012, 23:02 »
Helt enig. Synes ikke han heller bidro nok. Tror hele laget mistet litt motivasjon da vi fikk 2 imot med en gang. Da skulle vi hatt en Barton/Nolan type som aldri ga opp og løftet laget i slike situasjoner. Synes Cabaye er det nærmeste vi kommer i dagens 11'er, men han spilte jo ikke.

Med Nolan hadde vi virkelig blitt voldtatt i denne kampen. Vi hadde rett og slett ikke kapasiteten sentralt løpsmessig og duellmessig. Parker er en glimrende DM og overlater det offensive til Modric som er en av de aller aller beste sentrale midtbanespillerene i PL. Da sier det seg selv at Guthrie og Perch kommer til kort. Når Obertan i tillegg bestemmer seg for å slå av lyset så fort kampen ble blåst i gang så ble resultatet som det ble. Tham kan kanskje skilte med den beste midtbanen i PL.

Vi får heller fokusere på det positive. Vi rykka opp for 1,5 sesong siden, og er allerede med å kjempe om Europa.. Det er bare helt fantastisk.  Med tanke på hvilke forventinger vi hadde før sesongen har vi nesten ikke lov til å klage :howay:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 11. Feb. 2012, 23:03 »
Vi får heller fokusere på det positive. Vi rykka opp for 1,5 sesong siden, og er allerede med å kjempe om Europa.. Det er bare helt fantastisk.  Med tanke på hvilke forventinger vi hadde før sesongen har vi nesten ikke lov til å klage :howay:
:gp:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 11. Feb. 2012, 23:09 »
Jeg mente ikke Nolan som spiller, men Nolan som ledertype. Vi mangler en slik ledertype når vi kommer under med noen mål. :P Nolan som spiller hadde selvfølgelig ikke hjulpet idag.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 11. Feb. 2012, 23:17 »
Helt enig. Synes ikke han heller bidro nok. Tror hele laget mistet litt motivasjon da vi fikk 2 imot med en gang. Da skulle vi hatt en Barton/Nolan type som aldri ga opp og løftet laget i slike situasjoner. Synes Cabaye er det nærmeste vi kommer i dagens 11'er, men han spilte jo ikke.

Med Nolan hadde vi virkelig blitt voldtatt i denne kampen. Vi hadde rett og slett ikke kapasiteten sentralt løpsmessig og duellmessig. Parker er en glimrende DM og overlater det offensive til Modric som er en av de aller aller beste sentrale midtbanespillerene i PL. Da sier det seg selv at Guthrie og Perch kommer til kort. Når Obertan i tillegg bestemmer seg for å slå av lyset så fort kampen ble blåst i gang så ble resultatet som det ble. Tham kan kanskje skilte med den beste midtbanen i PL.

Uansett hvor/hva man kommer fra må man jo ikke knekke helt sammen. Vi tåler jo ikke å få to raske mål i fleisen. Vi er jo eksperter å falle helt i hop når det først trykker på. Der er det ingen i ligaen som slår oss. Blir for enkelt å si at dette er helt ok siden vi er på en plass over all forventning. Er for all del lov å klage når vi presterer års værste. Dette her var fælt. Som sagt helt greit at vi taper men vi viser nok en gang at vi kollapser når vi først kommer under med et par mål.

To positive ting fra kampen: 1 poeng bak 4. plass. Siste kampen uten Tiote og Cabaye.
« Siste redigering: 11. Feb. 2012, 23:20 av Fluffy »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 11. Feb. 2012, 23:23 »
Inntil videre vil jeg sette det på kontoen for arbeidsuhell.

Ja, vi klapper totalt sammen. Men det er jo overhodet ikke noe revoulusjonerende i det. Å havne under 2-0 etter 5 minutt er svært krevende mentalt. Når du da ligger under 3-0 etter 20 min og 4-0 etter en halvtime, så skal det mye til for å komme i bedre humør.

Nå gjør Pardew en svært dårlig taktisk jobb med å endre på dette i andreomgang, etter min mening, da vi viser null vilje til å presse på for redusering. Men dette var dårlig over hele linja. Ingenting fungerte. Og Tottenham var svært, svært, svært gode.

Da velger jeg å kalle det arbeidsuhell, og så får Pardew og kompani gjøre sitt ytterste for å rette opp inntrykket mot Wolves.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 11. Feb. 2012, 23:26 »
Som når Barton og Carroll slo Arsenal på Emirates i fjor?

Då var vel ikkje Pardew her og me er tydleg vis kunn elendige i 9 av 10 ;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 11. Feb. 2012, 23:30 »
Nå hadde vi i tillegg en 2-2 match på brua forrige sesong med AP, også 4-3 seieren samme sted så jeg vet ikke om vi skal henge oss for mye opp i London her. Tre av de fem lagene i London skal også være et par hakk over oss!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 11. Feb. 2012, 23:32 »
Inntil videre vil jeg sette det på kontoen for arbeidsuhell.

Ja, vi klapper totalt sammen. Men det er jo overhodet ikke noe revoulusjonerende i det. Å havne under 2-0 etter 5 minutt er svært krevende mentalt. Når du da ligger under 3-0 etter 20 min og 4-0 etter en halvtime, så skal det mye til for å komme i bedre humør.

Nå gjør Pardew en svært dårlig taktisk jobb med å endre på dette i andreomgang, etter min mening, da vi viser null vilje til å presse på for redusering. Men dette var dårlig over hele linja. Ingenting fungerte. Og Tottenham var svært, svært, svært gode.

Da velger jeg å kalle det arbeidsuhell, og så får Pardew og kompani gjøre sitt ytterste for å rette opp inntrykket mot Wolves.
Arbeidsuhell eller ikke. Er jo ikke lenge siden akkurat det samme skjedde mot Fulham. Er jo et eller annet som skjer med dette laget som ingen andre får til. Er det som bekymrer mest at man faller helt i fra som lag når stormen først er ute. Men nå er det to uker til neste kamp. Håper hoder og tilstand er på rett spor da.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 11. Feb. 2012, 23:32 »
Lenge siden jeg har vært så glad for å ikke ha mulighet til å se en fotballkamp. Dette gjør vondt dypt i hjerteroten.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #311 på: 11. Feb. 2012, 23:35 »
Det som er litt bekymringsfullt, synes nå jeg da, er at dette absolutt ikke er første kampen hvor førsteomgangen tilsvarer oppvarming. I flere kamper har vi nå egentlig vært heldige når vi ikke har havnet under med 2-4 mål i løpet av første 45.

Vi har til nå klart å bruke førsteomgangen som en "oppvekker" og spilt bedre i andre. Det er en svært dårlig trend, spesielt mot lag som faktisk omsetter sjangsene sine slik som Tottenham.

Vi må absolutt få vekk de første 45 minutters tafatthet og gi jernet i 90 minutter i stedet for kun de siste 45.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 11. Feb. 2012, 23:36 »
Arbeidsuhell eller ikke. Er jo ikke lenge siden akkurat det samme skjedde mot Fulham. Er jo et eller annet som skjer med dette laget som ingen andre får til. Er det som bekymrer mest at man faller helt i fra som lag når stormen først er ute. Men nå er det to uker til neste kamp. Håper hoder og tilstand er på rett spor da.

Nå får du ikke ta i så voldsomt her da. Er flust av lag i PL, ja jeg tør nesten å si alle, som er i stand til å gå på en solid smell. Blackburn fikk 7 i sekken av Arsenal i 7-1 forrige uke, samme Arsenal tapte 8-2 på OT, og Manu tapte igjen 6-1 mot City samme sted. Det er ikke noe behagelig å se på, men det skjer.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 11. Feb. 2012, 23:39 »
Nå hadde jo alle de laga en utvist. Kanskje litt streng, men de du nevner der presterer iallefall ikke å gjøre det iløpet av 4-5 kamper.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 11. Feb. 2012, 23:45 »
At ett av lagene har en mann utvist er uvesentlig, i mine øyne. Det handler om at slike ting skjer innimellom, og man må ikke være en mann mindre for at det skal skje.

Det er ikke bra, men man må gjøre sitt ytterste for at det ikke skal skje flere ganger. Nå har det riktignok skjedd oss to ganger på relativt kort tid, og det er bekymringsfullt. Men vi skal ikke overdrive bekymringene heller.