20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760943 ganger)

0 medlemmer og 17 gjester leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3870 på: 31. Juli 2012, 22:59 »
Vi er ikke Man City, men vi bygger som Mons Ivar Mjelde, stein på stein.

Det er en prosess jeg har sansen for, selv om jeg ville likt at en av disse steinene var av skikkelig kvalitet.  ;)

Santon, Barfa, Ba, Cisse, Cabaye, Tiote osv osv osv, vil si noen av steinene skinner ganske greit  8)
Same old Shearer, always scoring!

Callisto

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3871 på: 31. Juli 2012, 23:03 »
Så sant, så sant.  :angel:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3872 på: 31. Juli 2012, 23:03 »

Det er en prosess jeg har sansen for, selv om jeg ville likt at en av disse steinene var av skikkelig kvalitet.  ;)

Santon, Barfa, Ba, Cisse, Cabaye, Tiote osv osv osv, vil si noen av steinene skinner ganske greit  8)

Men disse steinene ble lagt ifjor. Trenger 1-2 nye steiner nå!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3873 på: 31. Juli 2012, 23:06 »
Og de kommer.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3874 på: 31. Juli 2012, 23:09 »

Viktig å dra inn legenden i det her, ja!

Skal også sies at de spillerne vi kjøpte i fjor var av knall kvalitet til forholdsvis lav pris - kanskje med unntak av Obertan som ikke overbeviste meg en eneste kamp. Santon er jo dritgod, Cisse og Bas målstatistikk taler for seg selv og Cabaye er fast på frankrikes landslag. I tillegg ser det ut til at vi har Marveux og Barfa som er på vei oppover.

Men jeg er jo tidenes pessimist, så tror ikke vi klarer over sjette plass neste år. Chelsea, Man Utd, City og Arsenal er alle lag jeg ser for meg knuser oss poengmessig. Også kommer de lagene like ved oss på tabellen i fjor til å kanskje forbedre seg litt.

Vi tok fire poeng fra Man Utd i fjor. At det samme skal skje med det overgangsvinduet her i bakhodet tviler jeg sterkt på.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3875 på: 31. Juli 2012, 23:59 »
Kanskje vi tar de samme poengene fra andre motstandere der vi glapp i fjor de vettu ;) Det viktigste er å ta trepoengere mot antatt svakere motstand. Kan vi forbedre det er mye gjort tror jeg. Det skaper trygghet og en nothing to loose- følelse mot de antatt sterkere!

Hvis Lille nå vil ha 8 mill for debuchy er jeg plutselig mer tilbøyelig til en dobbel-deal med ajax for anita og van der wiel. Virker som vi kan få mer valuta for penga der. Debuchy er en sinnsykt god beck. men det er jammen den yngre van der Wiel også!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3876 på: 01. Aug. 2012, 00:01 »
Hvilken historikk prater du om Nordeide?
Det er ingen som forventer at vi ska hente store stjerner - men vi henta blant annet i fjor endel spillere som gikk rett inn og styrka førsteelleveren. Cabaye, Ba, Santon kom inn sist sommer og var spillere som var klare forsterkninger til førstelaget. Noen vil nok kanskje også påstå at Marveaux kunne vært det dersom han ikke hadde blitt skadd.

Det er helt klart lov å forvente at vi handler spillere som går inn og forsterker førstelaget. Det er bedre å hente inn få, men gode spillere som går inn og hever kvaliteten i laget sporenstreks fremfor 5 Amalfitano'er om det går an å si det slik. Jada - jeg veit at han faktisk kan overraske stort og plutselig være en sentral del av førstelaget - men han er ihvertfall ikke tiltenkt det. Vi klarer ikke forsvare en slik sesong som i fjor om vi kun handler roteringsalternativer. Å forvente 2-3 spillere som kan gå inn å heve førstelaget er ikke urimelig.
« Siste redigering: 01. Aug. 2012, 00:03 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3877 på: 01. Aug. 2012, 00:04 »
Selv om Ba etter alle solemerker ser ut til å bli, føler jeg at det er veldig nødvendig med en ny spiss. Blir tynt med våre tre spisser med Afrikamesterskapet, europacup, ligacup, fa-cup og 38 harde seriekamper kommende sesong. Jeg har på føleslse av at Carroll kommer inn døra ett stykke ut i august. Og det synes jeg er utelukkende er positivt. Det virker som mange har glemt at han for bare halvannet år siden var vår nye Shearer, Wor Jackie og SuperMac på en gang. I motsetning til L'pool kan Newcastle spille han god, så god at det kan forsvares å bruke £ 17-20M tror jeg. Dersom det er penger til dette etter Debuchy er klar, håper jeg inderlig at det skjer. Om dette går gjør at det ikke er penger til ny stopper og Anita, så får det heller være  :)
Black and white since 1996

Peter

• Gjest
« Svar #3878 på: 01. Aug. 2012, 00:08 »
Sorry, men synes overhodet ikke det er verdt aa bruke 17-20mp paa Carroll. Maks 15 mp, ellers saa haaper jeg vi ser oss rundt etter andre alternativer som bla Loic Remy.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3879 på: 01. Aug. 2012, 00:20 »
Mer og mer Ba og Tottenham i samme tweets. Håper det er useriøst.

Helt edruelig så er £17-20M for Carroll for mye mtp forrige sesong. Det er derimot vanskelig å vite om Carroll egentlig står tilbake for seg selv da han ble solgt. Da var han jo verdt i alle fall de penga. Jeg tror at Carroll kan igjen blomstre hjemme i sin egen by og for favorittlaget, og da spiller det ikke noe rolle om det er 20M eller 15M.
Black and white since 1996

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3880 på: 01. Aug. 2012, 01:31 »
Ikke for å være pirkete her nå, men forskjellen på 15mp og 20mp er jo eksempelvis enda en Tiote, Barfa, Ba, Cabaye, i tillegg til Carroll.

Kunne godt tenkt meg å se hestehalen tilbake jeg, men må innrømme at alt over 13mp vil være bittert. Carroll bedømmes for mye på prislappen sin, som Liverpool har tilegnet han. Hadde Carroll blit solgt for 15mp til Liverpool hadde han nok gått for kanskje 7mp nå. Han har hvertfall ikke justert prisen opp. Og rent sportslig basert på fjorårets prestasjoner ville jeg max gitt 5mp for spilleren (sett bort i fra den nevnte prislappen som henger som en skygge over han). Opp imot 17-20mp for en spiller med over 40 matcher og 6 mål? Det er galskap!
Sier det igjen, få av local lad brillene og våkn opp. Ja, greit nok at Liverpool ikke spilte han god, men selv The Yack Attack putta mer (myyye mer også) for et nedrykslag som knapt produserte sjanser og samtidig, sammenliknet med Liverpool, hvertfall ikke hadde en gameplan.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3881 på: 01. Aug. 2012, 04:01 »
Jeg er helt enig, som flere her påpeker. At man må bygge stein for stein. Vi har ikke midlene til å kjøpe spillere for flere milliarder. Da må vi hente billig og forme de til å bli det vi vil.

En annen ting jeg ikke skjønner, er at folk her ville vært kjempeskuffet om vi ikke kom topp fem neste år. Greit, vi hadde en kjempesesong i fjor, og vi må nok ærlig si at vi overpresterte noe.

En vellykket sesong for min del, vil si at vi spiller bra fotball og at vi kommer over 9 plass et sted. Vi skal ikke glemme at vi for to år siden var et championship lag. Ting har gått fort, og det er lett at det kommer et steg tilbake. Men i vår posisjon, er det helt greit. Dette betyr at vi kanskje kan ta to steg sesongen etter der igjen.

Jeg mener at vårt styre, gjør helt riktig i å hente talenter fra rundt om i verden, slik at vi kan bli gode (og da mener jeg veldig gode) om en tre-fire år fra nå.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3882 på: 01. Aug. 2012, 07:06 »
Vi har angivelig lagt inn siste bud på Anita. £7 mill.
Stemmer dette, kommer han nok snart. Ajax kan ikke forlange mer...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3883 på: 01. Aug. 2012, 08:49 »
Vi har angivelig lagt inn siste bud på Anita. £7 mill.
Stemmer dette, kommer han nok snart. Ajax kan ikke forlange mer...
7 mill!? Er han så forbanna god?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3884 på: 01. Aug. 2012, 08:53 »
Det er ikke jeg riktig mann til å svare på, men husker han var ansett som et meget stort talent for en god tid tilbake.. Høyt verdsatt i klubben fra Amsterdam.. Tror ikke han er "mye bedre enn £7 mill" for å si det på den måte
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒