20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760010 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3840 på: 31. Juli 2012, 16:50 »
http://www.dailystar.co.uk/football/view/264892/Newcastle-eye-swoop-for-Real-Madrid-defender-Ricardo-Carvalho/?

NEWCASTLE EYE SWOOP FOR REAL MADRID DEFENDER RICARDO CARVALHO

Dette må jo stemme!  :lol:
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3841 på: 31. Juli 2012, 16:57 »
Ja, Djibril Sidibe på 19 år ble henta fra Troyes. Gutten har da 7 U21-kamper for Frankrike - og bør vel i så måte kanskje kunne regnes som erstatter for Debuchy?
Lille har allerede uttalt at han ikke er hentet inn som erstatter for Debuchy.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3842 på: 31. Juli 2012, 17:11 »
NEWCASTLE EYE SWOOP FOR REAL MADRID DEFENDER RICARDO CARVALHO
Denne var jo årets! Også skulle me liksom betale £5M i tillegg...
Fornøyd med neste Jaap Stam og neste Essien til no då. Men me treng seriøst 2, helst 3 A-lagsspillere før vinduet stenger...
Venter i spenning...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3843 på: 31. Juli 2012, 17:22 »
Vi er ikke stort bedre nå enn i fjor. Men vi har antageligvis litt bedre kvalitet i bredden ved å ha hentet Bigi, Amalfitano og Good. Får vi inn Debuchy, en spiss og en stopper er det et bra nok vindu for meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3844 på: 31. Juli 2012, 17:25 »
Skulle akkurat til å skrive det du skreiv der ja Anders. Med tre slike inn tror jeg vi er godt rusta. Dog mener jeg da at vi er noe usikker sentralt på midten. Vi er ihvertfall avhengig av at Amalfitano tar nivået, samt at Abeid og co makter ta steget fra reservelagsfotball til førstelagsfotball. Ideelt sett skulle jeg sett de lånt ut - og 4 spillere inn: Debuchy, Douglas, Carroll og Anita.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3845 på: 31. Juli 2012, 17:42 »
Vil helst ha inn Debuchy, Remy, Anita og Williams/Yanga-Mbiwa. :P
Men redd det fort kan bli litt vel kravstort å forvente/håpe på 4 a-lagsspillere inn døra. Håper Bigi kan steppe inn ved behov på midten, og at vi henter 1-2 spillere i januar.
Men føler vi MÅ ha inn 3 spillere, men litt skeptisk til akkurat det..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3846 på: 31. Juli 2012, 17:53 »
Det er nok for mye forlangt - og jeg skisserte vel egentlig et perfekt scenario da. Men føler også vi MÅ ha inn tre stk - back, stopper og spiss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3847 på: 31. Juli 2012, 17:55 »
Dere må ikke glemme at marveaux er nå fit igjen ,og blir også som ny spiller. Han er den som har imponert meg mest under våre treningskamper.

Virker som pardew vil rendyrke 4-4-2,og da er det ganske bra dekning på midten også. Forsvar og spiss er der vi er tynnest. Vi  trenger en stopper som konkurrerer med taylor, og vi trenger en høyreback som kaster Simpson ut av første 11ern.

Utenom det trenger vi en frisk spiss. gjerne rundt 18-22 år. som er typisk bakromsspiss.Som har hurtighet som sin store kvalitet,sammen med ektrem målteft da selvfølgelig:)

Får vi inn disse 3 spillerne tror jeg vi vil få et enda bedre premier league eventyr til året. Om vi ikke mister betydelige brikker da selvfølgelig.Men der er jeg meget optimistisk. Tror ikke vi mister noen andre enn evnt Simpson, men det er kunn om Deb signerer.Føler meg helt trygg på at Ba blir.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3848 på: 31. Juli 2012, 18:16 »
Vi har ikke kvittet oss med noen av våre viktigste spillere. Med det i tankene + 5 plassen fra i fjor, så er jeg ikke enig i at vi MÅ handle 2-3 "topp"spillere.

På FM er det gøy å handle så mye som mulig med en gang muligheten byr seg, men irl så blir det for dumt om alle klubber må handle som bare faen.

Men det er kanskje bare i "min perfekte verden" det burde være slik.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3849 på: 31. Juli 2012, 18:34 »
Kommende sesong vil kreve mye mer av stallen vår enn det forrige gjorde da vi skal spillet et betydelig antall flere kamper. Stallen vår var allerede tynn på enkelte steder - og selv om vi har mistet folk som var langt unna førstelaget - har vi også mistet svært verdifulle squadspillere i Best og Guthrie som begge spilte viktige roller i sesongen som var. Vi har enda ikke hentet inn spillere som direkte går inn og hever førstelaget - men som heller bidrar til dybde i stallen. Det er da ikke spesielt rart at vi ønsker at forsvaret skal forsterkes med spillere som kan gå rett inn å styrke førstelaget - samt at vi vil ha bedre dekning på topp hvor vi kun har to gode spisser og Ameobi.

Espelandos

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3850 på: 31. Juli 2012, 19:17 »
Og de to spissene forsvinner til vinteren når afrikamesterskapet begynner!! Og da sliter vi på topp

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3851 på: 31. Juli 2012, 19:18 »
De blir, men Tiote blir vekke en periode.. Regner med Senegal taper mot Elfenbein.

kjotpuck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3852 på: 31. Juli 2012, 19:19 »
Vi mister jo mest sansynlig ingen av spissene til afrika mesterskapet da de må slå elfenbenkysten for og komme seg dit :)

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #3853 på: 31. Juli 2012, 19:33 »
Vi har ikke kvittet oss med noen av våre viktigste spillere. Med det i tankene + 5 plassen fra i fjor, så er jeg ikke enig i at vi MÅ handle 2-3 "topp"spillere.

På FM er det gøy å handle så mye som mulig med en gang muligheten byr seg, men irl så blir det for dumt om alle klubber må handle som bare faen.

Men det er kanskje bare i "min perfekte verden" det burde være slik.

Mener du seriøst at stallen vi har er god nok til å gjennoppleve forrige sesongs suksess? Forrige sesong ble så bra pga flyt og spillere i form på perfekt tidspunkt (Ba i umenneskelig form når ingen andre skorte, og med en gang han fikk en formsvikt dukket Cisse opp i umenneskelig form). Vi kan ikke forvente at Cisse og Ba skal være like effektive neste sesong, det har Pardew selv sagt. Disse spissene + Cabaye og Tiote skal ha store deler av æren til at vi hentet så mange poeng i formperiodene våre. Når Tiote var i Afrika var vi totalt avhengige av en DM som kunne steppe inn og dominere på midten, heldigvis hadde vi en Guthrie (som vi ikke har nå) i toppform som storspilte. Av andre spillere som overrasket hadde Raylor sitt livs sesong på venstrebacken(!) og Krul spilte til tider som en levende mur. Det jeg mener med dette er at vi hadde mange spillere som "spilte over evne", og det kan vi ikke forvente at de skal gjøre like bra neste sesong. Grunnen til at vi gjorde det så bra var ikke fordi vi hadde en så sterk 11-er og så sterk benk at vi "burde" ende 5-plass.

Denne sommeren har vi fått inn like mye nytt som vi har blitt kvitt. Med Best og Guthrie (gode squadspillere) ut døra mister vi bredde, og pdd har vi fått inn Good og Amalfitano. Selvfølgelig er det flere dager igjen av vinduet, men vi er ikke styrket i forhold til i fjor, pdd. Det synes jeg er synd. Vår stall er ikke god nok til en 5.plass om vi skal se på troppen alene. Chelsea, United, City, Totham, Arsenal, har sterkere staller enn oss. Som et lag på vei oppover + leftoverpenger fra Carroll mener jeg er 2 gode grunner til at vi skal forbedre oss i forhold til i fjor.

Min kritikk blir derfor at det virker som du tror at vi har et godt nok lag til å gjøre det like bra neste år. Jeg mener vi MÅ forsterke oss. Som supportere synes jeg vi absolutt skal forvente å forbedre oss i forhold til fjorårssesongen.

Callisto

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3854 på: 31. Juli 2012, 19:49 »
Som du skriver, Anders Nordeide, er jeg helt enig i at vi må forsterke stallen for å hevde oss neste sesong. Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham, Arsenal og Liverpool har alle forsterket laget, og kommer etter all sannsynlighet til å ha et høyere nivå neste sesong. Cisse, Ba, Krul, Cabaye m.fl hadde en fantastisk sesong i fjor, og skal man være realistisk kan man nesten ikke forvente at de spiller så godt også kommende sesong. Flere kamper gjør også at vi trenger en mye bredere stall, som tåler mange kamper på høyt nivå både i Premier League, Europa League, Ligacupen og FA-Cupen. Den troppen vi avsluttet forrige sesong med er et fint utgangspunkt for å gjøre den enda bedre før sesongen starter.

Håper at Ashley Williams, Mathieu Debuchy og Vurnon Anita (+ Ayew hadde vært knas) blir klare i nærmeste fremtid. Da har det sett veldig mye bedre ut.

EDIT: Jeg er enig i at vi som supportere bør forvente at klubben ønsker å bygge videre på den flotte 5. plassen i fjor ved å hente inn forsterkninger av kvalitet.
« Siste redigering: 31. Juli 2012, 19:51 av Callisto »