20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759791 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2520 på: 08. Juni 2012, 08:45 »
Targetman er jo akkurat hva vi trenger ved siden av Cissé!
ikke om vi skal spille vår 4-3-3..

Selvsagt skal vi spille det <3

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2521 på: 08. Juni 2012, 08:58 »
Det et jeg helt enig i, men om vi skal spille med 2 på topp, er targetman det vi trenger. :) Men om det var ift 4-3-3 formasjonen Andymag mente, så skjønner jeg mer av hva han mener.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2522 på: 08. Juni 2012, 09:16 »
Har ikke sett Lasogga så mye, men enig i at han virker som et stort talent. Transfermarkt sier at han er under kontrakt frem til 2015. Kanskje gjør det han til litt for dyr, men absolutt verdt å se nærmere på vil jeg tro ;) Vi trenger en targetman-type slik at vi kan variere angrepsspillet vårt i de kampene vi må gjøre grep underveis fks...

Anis Ben Hatira kan jeg heller ikke skryte på meg at jeg har sett VELDIG mye, men det jeg har sett har vært veldig imponerende. Synes han virker å ha nesten alt i tillegg til herlig fart og driv med ball. Han var Herthas desidert mest farlige spiller i nedrykkskvaliken og legger i tillegg gode innlegg. Tofota er han også! Som med Ben Arfa har vel noe av problemet vært å jobbe hjem, men Ben Hatira er nok ikke i nærheten av hva Ben Arfa var. Tenk så digg med en Ben på hver kant i NUFC da :phui:

http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%84nis_Ben-Hatira  for litt spennende lesning ;)

http://www.transfermarkt.co.uk/en/aenis-ben-hatira/profil/spieler_35872.html

« Siste redigering: 08. Juni 2012, 09:21 av kung_zlatan »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2523 på: 08. Juni 2012, 09:34 »
Targetman er jo akkurat hva vi trenger ved siden av Cissé!

Fra Wiki:

Sitat
The centre forward is often a tall player, typically known as a target man, whose main function is to score the majority of goals for his team. He may also be used to win long balls or receive passes and "hold up" the ball as team-mates advance, to help teammates score by providing a pass ('through ball' into the box); the latter variation usually requiring quicker pace

Mao. Cisse og Ba er targetmen. Begge liker å ta del i det oppbyggende spillet og er gode inne i boksen. Ba er nok flinkere i førstnevnte del av spillet, mens Cisse er definitivt en boksavslutter. Ingen av dem er typiske spisser som hele tiden liggger å balanserer på offsidegrensa selv om Cisse er bedre på det området enn Ba.

Det er den lille spissen som hele tiden jakter bakrommet vi har behov for. Helst en spiss som både behersker 4-2-2- og 4-3-3. En 20 år gammel Bellamy ville vært ideelt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2524 på: 08. Juni 2012, 09:36 »
Fra mitt syn, er Ba targetmanm mens Cisse på langt nær er det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2525 på: 08. Juni 2012, 09:49 »
Fra mitt syn, er Ba targetmanm mens Cisse på langt nær er det.

Da foreslår jeg at du ser MOTDs analyse av Cisse mot LFC tror jeg det var hvor de nettopp gikk gjennom hans evner til å også holde på ballen...  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2526 på: 08. Juni 2012, 09:53 »
Jeg er enig med Sebastian da. Vi har ikke sett bedre targetman-egenskaper enn det Ba viste mot ManU denne sesongen. Ba er sterkere i kroppen og en bedre duellspiller.

Forøvrig er jeg uansett enig i at det er en bakromsspiss vi trenger. Vi har også Best og Ameobi som begge kan klassifiseres som targetman-spisser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2527 på: 08. Juni 2012, 09:56 »
For å ikke glemme amøba. Som er et perfekt eksempel på target spiss. Helt enig i at vi trenger en liten rask bakromsspiss sammen med en lynrask stopper som gjør vårt bakrom trygt. En høy rask stopper som douglas ville vært perfekt.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2528 på: 08. Juni 2012, 09:59 »
Håper vi scouter Basel. Det er et meget spennende lag med masse talenter.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2529 på: 08. Juni 2012, 09:59 »
Jeg er enig med Sebastian da. Vi har ikke sett bedre targetman-egenskaper enn det Ba viste mot ManU denne sesongen. Ba er sterkere i kroppen og en bedre duellspiller.

Episk den prestasjonen Ba viste hjemme mot Scum. Og som jeg nevnte, der er Ba bedre enn Cisse... Poenget mitt er at begge av dem er heller mer mot å være targetmen enn bakromsspisser og det er sistnevnte spisstype  vi har behov for.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2530 på: 08. Juni 2012, 10:03 »
Der er vi helt enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2531 på: 08. Juni 2012, 11:44 »
NEWCASTLE United look set to reject a move for Champions League winner Salomon Kalou ? despite talk of a switch to Tyneside.

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2012/06/08/newcastle-go-cool-on-a-move-for-salomon-kalou-72703-31138267/#ixzz1xC3Dm2o2

Ikke så veldig overaskende hvis dette stemmer.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2532 på: 08. Juni 2012, 13:21 »
Det et jeg helt enig i, men om vi skal spille med 2 på topp, er targetman det vi trenger. :) Men om det var ift 4-3-3 formasjonen Andymag mente, så skjønner jeg mer av hva han mener.
Det var det ;)

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2533 på: 08. Juni 2012, 16:30 »
Leser på nett at ba sin klausul kunn gjelder for Champions league lag:) så tottenham er ute av dansen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2534 på: 08. Juni 2012, 16:32 »
Igjen - jeg setter spørsmålstegn ved kilde? Har ikke sett en eneste seriøs kilde i dag melde lignende nyheter - men skal selvfølgelig ikke utelukke at jeg er blind.
Siste jeg leste var at klausulen var intakt fra 31. mai og frem til 1. juli/1. august (?).