20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759747 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2325 på: 02. Juni 2012, 09:43 »
God argumentasjon der Frode. Faren med den formasjonen som du der nevner er at den blir for smal. Det så vi blant annet mot Chelsea. Selv om Bayern skapte sjanser tror jeg Chelsea hadde hatt større problemer om Riebery og Robben hadde byttet side. Da ville det blitt mer innlegg i rommet mellom forsvar og keeper. Akkurat samme fella gikk Barca i mot Chelsea. De hadde ingen breddeholdere, blant annet fordi Villa var skadet. De skulle tre alt gjennom midten. Åpenbart er det fordeler med å spille med en 4-3-3 formasjon  hvor vingene spiller på feil side, samtidig må dette veies opp mot det som jeg nå har nevnt.. 

Utfordringene blir da å velge når  det er mest effektivt å ha kanter som skjærer inn versus kanter som holder bredden. Mot de aller best organiserte lagene heller jeg mot breddeholdere.  Er bare å nevne Chelsea igjen, de klarte seg godt mot de fleste, men når de møtte de best organiserte lagene som oss (rart å si det), LFC og City fikk de større problemer. Det er nettopp derfor jeg tror ManU klarer å dominere ligaen til tross for et på papiret svakere lag enn de andre topplagene. Det er "pass and move" hvor ballen  hele tiden flyttes raskt fra side til side med påfølgende innlegg. Det tror jeg er medisinen for å slå de aller best organiserte lagene. Det er også derfor jeg er skeptisk til en høyreside bestående av Hulk, Ramirez og Ivanovic. De blir for lite dynamiske side til å ta de aller beste lagene, og det må Chelsea gjøre hvis målet er gull neste sesong.

Når det gjelder HBA så kan ikke han sammenlignes med noen andre fordi han kan gjøre begge deler. Han kan skjære inn, men samtidig kan han gå i rundt og legge inn. Eller han kan stoppe og og slå en nydelig innsvinger, som mot LFC. Hulk kan være god, men han er ingen HBA  :wub:

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2326 på: 02. Juni 2012, 10:14 »
Både Bayern Munchen og Barcelona hadde nok av sjanser til å avgjøre kampene mot Chelsea på. De skapte jo sjanser på sjanser og begge lag bommet på hver sin straffe som kunne og burde blitt avgjørende. De burde uten tvil avgjort kampene med et eller flere mål. Jeg synes på ingen måte at Chelsea kontrollerte kampene, men de hadde "stå på vilje" og var effektive så det holdt. Om Bayerne hadde vært mer effektive om Robben og Ribery hadde byttet side er nok diskutabelt.

Når det gjelder Hatem Ben Arfa så kan han selvfølgelig sammenlignes med Robben og Ribery, det mener ihvertfall jeg. Ganske like spillertyper som kan bekle begge kantrollene og en plass bak spissene. Liker å utfordre og sette fart og alle 3 scorer noen spektakulære mål. Om jeg skal legge "NUFC brillene" fra meg og være objektiv så er nok også Ribery og Robben hakket vassere enn Ben Arfa.

Når det kommer til Hulk så har ikke jeg sett så mye av han, men av det jeg har sett og hørt ville det overraske stort om han ikke slo til. Men Chelsea har jo bommet på spisskjøp før, men det betyr ikke at det er dårlige spisser de har hentet, heller at de ikke har passet inn.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2327 på: 02. Juni 2012, 10:39 »
Jepp, både Barca og Bayern skapte nok sjanser, men Chelsea klarte dette nettopp fordi motstanderen spilte på deres premisser og styrker: Sterk sentrallinje og spillere som er gode på overganger.

Hvis jeg legger fra meg NUFC-brillene så kan jeg godt si at verken Riebery eller Robben har det maksnivået som HBA har vist i enkelte kamper i år. :)  Mens HBA kan gå begge veier, går Robben hovedsakelig innover. Alle forsvarere vet hvilke vei Robben går, utfordringen er selvsagt å komme tett nok oppi ham. Måten HBA pissa på en PLs beste defensive backer (Enrique) tror jeg ikke Robben gjør etter ham. Men selvagt, HBA har akkurat nå funnet ut hvordan han skal spille. Riebery og Robben på den andre side har levert på øverste nivå over lang tid. Jeg hadde derimot aldri byttet HBA mot en av dem.. Men det er meg da..  ;)

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2328 på: 02. Juni 2012, 10:57 »
Så da bare trekker vi fra kampene hvor vi møter litt motstand sånn så statistikken skal se bedre ut?  :ler:

Herregud Daniel, du prøver virkelig å ta alt det jeg skriver i verste mening du? Da jeg leste statistikken var han den mest effektive spissen i europa....Det forandrer seg...Derav forklaringen...Tenk før du svarer.
Det er jo ganske ekstreme meninger du kommer med det.. Om du bruker din argumentasjon for å sette ting litt på spissen, og gjøre folk oppmerksom på at en høy prislapp ikke automatisk garanterer suksess, kan jeg være enig. Fordi det vil selvsagt alltid innebære en risiko med spillerkjøp, uansett hvem de er eller hva prislappen er. Men i mine øyne er alt annet enn å anta at Hulk og Hazard vil gjøre det bra skivebom. Føler argumentasjonen blir litt som å gripe etter halmstrå for at Chelsea ikke skal heve seg milevis over oss.. Men det gjenstår selvsagt å se, som jeg sa så er man aldri garantert noenting. Føler Chelsea "må" få inn en dyktig manager nå som evner å få det beste ut av spillermaterialet, da kan det bli veldig veldig farlig.
Forøvrig skivebom å kalle Cisse en fantastisk fotballspiller, i samme åndedrag som RVP og Rooney. All cred til Cisse, han er en helt fantastisk målscorer. Men å si at han er blant verdens beste spisser blir for meg litt feil.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2329 på: 02. Juni 2012, 11:14 »

Men i mine øyne er alt annet enn å anta at Hulk og Hazard vil gjøre det bra skivebom.

Med den setningen er jo du ekstrem fordi du antar at de spillerne Chelsea har nevnt MÅ bli en suksess. Alle andre drøftelser er bare håpløs tull.  Det er det som er ekstreme holdninger. Jeg prøver bare å få frem begge sidene av de spillerkjøpene Chelsea har gjort.
[/quote]

Sitat
Forøvrig skivebom å kalle Cisse en fantastisk fotballspiller, i samme åndedrag som RVP og Rooney

Enig i at Cisse har til gode å levere over tid som RVP og Rooney. Men det vi til nå har sett av Cisse er imponerende.  Han er mer effektiv en både RVP og Rooney. Skårer 13 mål på 14 kamper for et svakere lag, og få av dem er tap ins. Hvis han fortsetter å levere i samme stil  neste sesong vil jeg si han er på samme nivå.
« Siste redigering: 02. Juni 2012, 11:18 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2330 på: 02. Juni 2012, 11:29 »
Hvis jeg legger fra meg NUFC-brillene så kan jeg godt si at verken Riebery eller Robben har det maksnivået som HBA har vist i enkelte kamper i år. :)  Mens HBA kan gå begge veier, går Robben hovedsakelig innover. Alle forsvarere vet hvilke vei Robben går, utfordringen er selvsagt å komme tett nok oppi ham.

Altså, Ribery og Robben har ett sinnsykt godt maksnivå de også og er istand til å rundlure hvem som helst, noe de har bevist i en årrekke nå. Robben herjet jo for Chelsea i PL for flere sesonger siden. De er begge allsidige og uforutsigbare og har ekstrem fart og dribleferdigheter. At de leverer mye mer stabilt enn Ben Arfa må også tas med. Dessuten så er det en grunn til at Ribery er fast på det franske landslaget, i motsetning til Ben Arfa......

I mine øyne er Robben og Ribery bedre og mer komplette spillere. Ben Arfa kan også nå dit, til og med bli bedre enn dem, men da må han lære seg å bruke medspillerne i større grad for å få frem lagets beste, ikke bare seg selv hele tiden.
Pardew har gjort en kjempejobb med å få Ben Arfa til å jobbe for/sammen med laget når motstanderne har ballen. Offensivt har han fått lov til å gjøre stort sett som han vil, men også her kan han forbedre seg på flere områder.
Det er ihvertfall min mening. Det er jo en grunn til at Ben Arfa er i NUFC og ikke i ManU, Real, Barcelona, Milan, Bayern Munchen, osv. Blir han god nok ender han nok opp i en av de største klubbene også.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2331 på: 02. Juni 2012, 11:44 »
Med den setningen er jo du ekstrem fordi du antar at de spillerne Chelsea har nevnt MÅ bli en suksess. Alle andre drøftelser er bare håpløs tull.  Det er det som er ekstreme holdninger. Jeg prøver bare å få frem begge sidene av de spillerkjøpene Chelsea har gjort.
Tror du misforstår meg litt her. Jeg er jo klar på at jeg er enig i deg at det er viktig å få frem begge sidene av spillerkjøpene. Det jeg sier er at til det motsatte er bevist, blir det for meg feil å anta noe annet. Det er ikke det samme som å si at det kommer til å skje, noe jeg også påpekte. Jeg får inntrykk av at du sier at sannsynligheten er større for at de mislykkes enn at de lykkes. For meg blir det litt feil da det meste tilsier at de har alt som skal til for å lykkes. Så gjenstår det å se, man vet aldri.

Sitat
Enig i at Cisse har til gode å levere over tid som RVP og Rooney. Men det vi til nå har sett av Cisse er imponerende.  Han er mer effektiv en både RVP og Rooney. Skårer 13 mål på 14 kamper for et svakere lag, og få av dem er tap ins. Hvis han fortsetter å levere i samme stil  neste sesong vil jeg si han er på samme nivå.
Mulig vi rett og slett har litt forskjellig syn på hva en fantastisk fotballspiller er. Som sagt, Cisse's egenskaper er fantastiske og unike, men i mine øyne kvalifiserer ikke dette til å være en fantastisk fotballspiller. Da bør du i mine øyne ha en større innflytelse på flere ting på banen enn akkurat det å score mål.
« Siste redigering: 02. Juni 2012, 11:47 av Skjæren »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2332 på: 02. Juni 2012, 11:45 »
Du får ikke meg til å si at HBA er mindre komplett enn Ribery og robben :) HBA har en balltouch og et blikk Ribery og Robben ikke matcher.  Robben er også kjent for å jobbe lite bakover. Og offensivt synes jeg han av og til kan ha en tendens til å drible litt for mye.  Det er ikke ferdighetene som har stoppet HBA, men mentaliteten og forståelsen for at man må gjøre andre gode samt bidra bakover, som du nevner. Det er denne vinnerskallen som HBA har manglet. Men ser man på talentet og makspotensialet så er ikke Ribery og Robben i nærheten..   :smug: :drool:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2333 på: 02. Juni 2012, 12:30 »
Er me linka til Robben eller Ribery? :angel:

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2334 på: 02. Juni 2012, 12:36 »
Wooooow! Hissigt her inne nå merker jeg, chill..
Joey Barton 7

Peter

• Gjest
« Svar #2335 på: 02. Juni 2012, 12:58 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2153502/West-Brom-Reading-eye-Danny-Guthrie.html

Om det er WBA og Reading som er i førersetet om en overgang med Guthrie, hadde det strengt tatt vært bedre for ham å forbli 2/3 valg her i NUFC. Her kan han i det minste vinne titler, spille i Europa og bli husket for en god karriere...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2336 på: 02. Juni 2012, 13:09 »
Her kan han i det minste vinne titler :yao:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2337 på: 02. Juni 2012, 13:50 »
Er me linka til Robben eller Ribery? :angel:

Hahaha  ;D
Same old Shearer, always scoring!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2338 på: 02. Juni 2012, 13:53 »
Du glemmer at vi vant den gyldne deodorant under SBR...

Peter

• Gjest
« Svar #2339 på: 02. Juni 2012, 14:08 »

Hehe, jada ser den, men regner med at du er enigvi at pr idag er det bedre sjans for at vi vinner et trofe, enn Reading og WBA :)