20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760358 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2310 på: 01. Juni 2012, 22:11 »
Synes verken Cisse eller Hulk er ekstremt gode fotballspillere, men Hulk har ekstremferdigheter! Skuddet er en ting. En nytelse å se på når det går, og jeg er redd Chelsea kan blir usaklig skumle neste år.

EDIT: Bare så det er forklart, ekstremt gode fotballspillere er for meg Xavi, Messi, Cristiano Ronaldo, Ronaldinho (på sitt beste) osv.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2311 på: 01. Juni 2012, 22:13 »
Synes verken Cisse eller Hulk er ekstremt gode fotballspillere, men Hulk har ekstremferdigheter! Skuddet er en ting. En nytelse å se på når det går, og jeg er redd Chelsea kan blir usaklig skumle neste år.

Med den statistikken Cisse står med per dags dato er han en ekstremt god spiss..Han er omtrent like effektiv som Messi og målene varierer fra tapins til avslutningsferdigheter på høyeste nivå.

Peter

• Gjest
« Svar #2312 på: 01. Juni 2012, 22:19 »
Hulk siste 3 sesonger i Porto:
2009/10 - 31 kamper - 10 mål - 11 assists
2010/11 - 53 kamper - 36 mål - 21 assists
2011/12 - 38 kamper - 21 mål - 15 assists

Da er man Incredible, Hulk!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2313 på: 01. Juni 2012, 22:20 »
Jada. Jeg ser den Thomas. Samtidig bidrar han ikke mye i det oppbyggende spillet, og har ekstreme avslutterferdigheter. Jeg mener det er forskjell på å være en ekstremt god fotballspiller, ala Messi og Ronaldo, kontra det å ha ekstremferdigheter ala Carroll (hodestyrke) og Cisse (avslutninger).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2314 på: 01. Juni 2012, 22:21 »

Med den statistikken Cisse står med per dags dato er han en ekstremt god spiss..Han er omtrent like effektiv som Messi og målene varierer fra tapins til avslutningsferdigheter på høyeste nivå.

Messi: 50 maal paa 37 kamper denne sesongen, = 1.35 per kamp

Cisse: 13 maal paa 14 kamper (for oss)                = 0.93 per kamp

Digger Cisse men aa sammenligne han med Messi er litt for villt. Er ikke i naerheten, faktisk 6 maal under hvis han skulle hatt samme snitt.
Veni Vidi Vici

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2315 på: 01. Juni 2012, 22:27 »
Synes Cisse er flink til å ta del i det oppbyggende spillet. God til å holde på ball og sentrer til rett tid, men han er ikke en spiss som drar seg forbi 2 stykker først. Det trenger han ikke heller fordi han har alt annet en spiss trenger. Bevegelsene hans i boksen er fantastisk og det samme er avslutningsegenskapene. Det gjør ham til en meget god spiss.

Aggie: Så vel en statistikk for litt tilbake at Cisse og Messi skårte hvert 70 min eller noe. Cisse var akkurat foran.   Men det kan jo hende det bildet forandret seg på slutten av sesongen da Messi skårte flere mens vi møtte Everton og City.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2316 på: 01. Juni 2012, 22:31 »
Så da bare trekker vi fra kampene hvor vi møter litt motstand sånn så statistikken skal se bedre ut?  :ler:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2317 på: 01. Juni 2012, 22:35 »
Så da bare trekker vi fra kampene hvor vi møter litt motstand sånn så statistikken skal se bedre ut?  :ler:

Herregud Daniel, du prøver virkelig å ta alt det jeg skriver i verste mening du? Da jeg leste statistikken var han den mest effektive spissen i europa....Det forandrer seg...Derav forklaringen...Tenk før du svarer.

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2318 på: 01. Juni 2012, 22:38 »
Stemmer, saa den jeg ogsaa.. Men det vil ikke si at han er en ekstremt god fotballspiller som skal nevnes med Ronaldo, Messi osv.. Han er en veldig god spiller noe ala hva jeg syntes om Ruud van Nistelrooy. Ikke nodvendigvis den beste fotballspilleren ala Zidane og Ronaldo paa hans tid, men absolutt en veldig god spiller som var ekstremt giftig, noe Cisse har vaert for oss.
Veni Vidi Vici

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2319 på: 01. Juni 2012, 22:59 »

Messi: 50 maal paa 37 kamper denne sesongen, = 1.35 per kamp

Cisse: 13 maal paa 14 kamper (for oss)                = 0.93 per kamp

Digger Cisse men aa sammenligne han med Messi er litt for villt. Er ikke i naerheten, faktisk 6 maal under hvis han skulle hatt samme snitt.

Er enig i at Messi er bedre, men scoringssnitt på 0,9 for NUFC i PL er ikke særlig mindre imponerende enn 1.35 for Barca i LaLiga hvis du forstår hva jeg mener...

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2320 på: 01. Juni 2012, 23:21 »
Ser den, men kan jo legge til 14 maal paa 11 kamper for Messi i CL (hvis ikke jeg tar feil) mot 9 maal paa 17 kamper for Cisse i Bundesligaen.

Det jeg er veldig og tror alle er enige om er at 0,9 i PL er utrlig bra uansett hvem du sammenligner han med
Veni Vidi Vici

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2321 på: 02. Juni 2012, 02:16 »
Jeg elsker Cisse, men blir uansett for tidlig å sammenligne han med noen av verdens beste fotballspillere etter en halv sesong i PL ::p
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2322 på: 02. Juni 2012, 08:43 »
Jeg elsker Cisse, men blir uansett for tidlig å sammenligne han med noen av verdens beste fotballspillere etter en halv sesong i PL ::p

Hehe. Du har selvsagt et poeng der.

Christian

• Gjest
« Svar #2323 på: 02. Juni 2012, 09:05 »
Premier League released players list:

Arsenal: Almunia, Brislen-Hall, Hoyte, McDermott, Murphy.

Aston Villa: Caira, Cuellar, Heskey, Nelson-Addy, Taylor, Ward

Blackburn: Aley, Goulon, Grella, Knowles, Salgado

Bolton: Bennett, Blake, Connolly, S Davis, Eckersley, Fazlic, Gardner, Jaaskelainen, Klasnic, Knight, Obadeyi, Robinson, Steinsson

Chelsea: Bosingwa, Drogba, Kalou, Mitrovic, Taylor

Everton: Davies, Hahnemann, McFadden, Nsiala, Orenuga, Roberts

Fulham: Barroilhet, Cosgrove, Grygera, Harris, Johnson, Murphy, Pogrebnyak, B Riise

Liverpool: Amoo, Darby, Emilsson, Gomis, McGiveron, Roberts

Man City: Assulin, Benali, Hargreaves, Mancini, Nielsen, Taylor, Tse

Man Utd: Kuszczak, Owen

Newcastle: Adjei, Airey, Donaldson, Folan, Guthrie, Henderson, Kadar, Lovenkrands, McDermott, Nzuzi, Smith

Norwich: Ball, Dawkin, Whitbread, Wilbraham

QPR: Agyemang, Borrowdale, Buzsaky, Cerny, Cook, Gabbidon, Hall, Hill, Olley, Ramage, Shittu, Vine

Stoke: Davies, Diao, Fuller, Moult, Soares

Sunderland: Bagnall, Carson, Cook, Elliott, Gordon, King, Tounkara

Swansea: Bodde, Smith, Thomas, Walsh

Tottenham: Alnwick, Jansson, Lassen, Nelsen, Oyenuga, Ranieri, Saha

West Brom: Andrews, Downing, Edge, Elford-Alliyu, Fulop, Mattock, Scharner, Shorey, Tchoyi

Wigan: Breeze, Diame, Girvan, Gohouri, Myler, Pollitt, Robinson, Rodallega, Rugg, Thomas

Wolves: Craddock, Harris, Hemmings, Spray

http://www1.skysports.com/football/news/11678/7790818/

Det er alle som har blitt bekreftet sluppet av klubbene. (Veit at det er lagt ut lister før, men dei er ikkje up to date)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2324 på: 02. Juni 2012, 09:07 »
Om ikke Hulk blir en suksess i PL, er ikke det pga ferdighetene hans, for de er ubestridte. Om han ikke lykkes er det pga instilling, press og det mentale.
Hulk er en ekstremt god fotballspiller, end of discussion.

14 mål og 6 assist er for meg ikke statsen til en ekstremt god spiller.  Den tyder på at han liker å skjære innover og at han i mindre grad er tilrettelegger for andre. En ving skal i hovedsak gjøre spissene gode mener jeg.

At han liker å skjære innover behøver jo ikke å være noe negativt. Når man spiller 4-3-3/4-5-1 så er det ofte slik de bruker vingene, det er bare å se på Real Madrid og Bayern Munchen som eksempler. At Ribery og Robben er veldig gode spillere er det ingen som helst tvil om selv om de begge liker å skjære innover i banen fremfor å følge linja og legge inn som f.eks. Beckham var ekstremt god til og som derfor passet best til en klassisk 4-4-2.

Så når du sier at man i mindre grad er en tilrettelegger for andre fordi man skjærer innover så er jo det feil. Fotball kan jo spilles på mange måter og det er ingen fasit svar på hva som er best.
Må også si at Ribery hadde 12 mål og 12 assists denne sesongen mens Robben hadde 12 mål og 5 assists. Det er omtrent det samme som Hulk. Selv om Mario Gomez hadde 2 vinger som liker å skjære innover i banen bøttet han inn vanvittige 26 mål på 33 kamper for Bayern Munchen.

En annen som liker å skjære innover og ofte gjøre ting på egenhånd er jo Hatem Ben Arfa. Han blir jo hyllet av de fleste uansett.........