20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760494 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2055 på: 26. Mai 2012, 11:31 »
Men skal vi gå ut i fra at hva du ser for deg er den absolutte sannhet? I så fall blir det voldsomt vanskelig å skulle argumentere i mot. Kanskje Kalou er sulten på å få vise seg fram med fast spilletid for alt vi vet? Det er ikke sånn at man automatisk resignerer om man kommer fra en større klubb. Se på hvor bra Anelka var i Bolton i sin tid for eksempel.

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2056 på: 26. Mai 2012, 11:47 »
Det at vi i det hele tatt diskuterer om Kalou er bra eller dårlig syns jeg er skremenes! Da ville jeg heller hatt Heskey på vingen! Nuff said
Joey Barton 7

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2057 på: 26. Mai 2012, 12:07 »
Men skal vi gå ut i fra at hva du ser for deg er den absolutte sannhet? I så fall blir det voldsomt vanskelig å skulle argumentere i mot. Kanskje Kalou er sulten på å få vise seg fram med fast spilletid for alt vi vet? Det er ikke sånn at man automatisk resignerer om man kommer fra en større klubb. Se på hvor bra Anelka var i Bolton i sin tid for eksempel.

Det er selvsagt ikke automatikk i det jeg sier. Men å hente  Kalou innebærer en investering i 100millionersklassen. En slik inestering gjør man ikke uten å være 100%  sikker på hva man får.  Jeg har sett mye av Chelsea, og Kalou har aldri imponert meg. Han var spiss sammen med Kuyt i Feynoord, men ble som sagt degradert i Chelsea rett og slett fordi han ikke holdt mål foran kassa. Anelka er unntak som du sier. Likevel, på generell basis tror jeg oddsen vil være i mot oss om vi begynner å hente spillere fra "topplag."

Nuff said som Daffen sier.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2058 på: 26. Mai 2012, 12:30 »
Er fornøyd som startet denne Kalou diskusjonen  :P

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2059 på: 26. Mai 2012, 12:33 »
Capoue er en veldig god midtbanespiller ja.
Men hva med Moussa Sissoko da? Som spiller sammens med Capoue i Toulouse? Er bare 21 år gammel å stygg sterk i taklinger. Har også en del fart :)

Hadde faktisk Moussa på "lista" mi, men hadde ikke plass :p Sku valgt han istedenfor M`vila ja.. hehe

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2060 på: 26. Mai 2012, 12:38 »
Det at vi i det hele tatt diskuterer om Kalou er bra eller dårlig syns jeg er skremenes! Da ville jeg heller hatt Heskey på vingen! Nuff said

Ja. Innrømmer at du har gode poenger - McLeish sitt sjakktrekk med å sette Heskey som ving denne sesongen har uten tvil vist at han er et mye bedre alternativ der enn Kalou. Nuff said ;)

Kalou er by all means ikke noe førstevalg hos noen av oss som påpeker at han kan være et interessant navn. Men han er en habil PL-spiller som under rette økonomiske betingelser vil være et spennende alternativ. Jeg  tror jo også at han vil ha en slik innstilling der han ønsker å bevise at han fortjente flere sjanser i Chelski. Uansett er jeg ganske sikker på at Pardew og co er bevisst på at innstillingen skal være tilstede for at en slik signering skal finne sted - og ærlig talt veit vi her inne null om hans motivasjon og innstilling. Det er ikke noe enormt nederlag å måtte spille endel ving i Chelski med det spillermaterialet de har kunnet mønstre over flere år. Dessuten har Chelski spilt mye med en spydspiss også - og jeg kan ikke se at Kalou kan være så mye dårligere alternativ enn Ba som venstrekant hos oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2061 på: 26. Mai 2012, 12:50 »
En kollega av meg kom med et interessant synspunkt her en dag. Hvorfor er det sånn at stort sett alle spisser flopper i Chelsea? Schevchenko, Pizarro, Torres osv. har alle spilt langt under forventning og kun Drogba har egentlig slått voldsomt til. Kan det være fordi han er en så stor lederskikkelse i Chelsea at resten blir litt satt på sidelinja i forhold?

Peter

• Gjest
« Svar #2062 på: 26. Mai 2012, 13:05 »
Det kan godt hende, men Anelka f.eks funka jo veldig bra i tospann med Drogba. Menja, kan godt være noe riktig med den teorien, Geir.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2063 på: 26. Mai 2012, 13:15 »
En kollega av meg kom med et interessant synspunkt her en dag. Hvorfor er det sånn at stort sett alle spisser flopper i Chelsea? Schevchenko, Pizarro, Torres osv. har alle spilt langt under forventning og kun Drogba har egentlig slått voldsomt til. Kan det være fordi han er en så stor lederskikkelse i Chelsea at resten blir litt satt på sidelinja i forhold?

Tror det kommer litt av spillestilen til Chelsea. De har i en årrekke kjøpt navn i stedet for å sjekke om vedkommende var en spillertype de trengte. Derfor kjøpte de Ballack, enda han var kliss lik Lampard i spillestilen. Meireles og Ramires er også alt for lik Lampard. Det er typiske boks til boksspillere, men selv om Lampard kan slå noen pasninger er ikke han samme kreative geni som Cabaye.  De spiller trangt, og alle skal ha ball i fot. Når de møter gode organiserte lag som oss sliter de med å trenge gjennom fordi ingen av dem løper nok, men de er giftige når de får ligge bakpå og ta overganger. I tillegg har de manglet gode nok kanter som holder bredden. Alt dette har gjort arbeidsvilkårene til chelseas spisser vanskeligere tror jeg.  Eller at spisstypene de hentet inn også var like, alle bortsett fra Torres var klassiske center forwards. Torres ble kjøpt for sent. Jeg synes han har blitt mer muskuløs nå enn han var tidligere. Dette kan ha gått på bekostning av fart og bevegelighet. 

Men det kan jo være andre faktorer som at spissene ikke taklet tempoforskjellen, eller at Abrahimovich er en utålmodig eier som ikke var villig til å la spillerne tilpasse seg.
« Siste redigering: 26. Mai 2012, 13:18 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2064 på: 26. Mai 2012, 14:07 »
At man er 26-27 år betyr ikke at vedkommende fortsatt er motivert. Når på den andre siden selges til en svakere klubb vil dette klart være et steg ned i karrieren, uansett hvordan du vrir på det.  Du havner i en svakere stall uten den samme prestasjonskulturen , du er mett på opplevelser og da tror jeg at det skal godt gjøres å bevare samme motivasjon. Og hvorfor skal du bevise deg selv når du allerede har spilt f.eks en CL-finale: Du er jo et av de største navnene i den nye klubben allerede. Statistikken er uansett på min side:  Du kan jo prøve å nevne kjente så kalte gode spillere  som har blitt kjøpt fra en større klubb og som har levd opp til navnet sitt, eller skaffet seg et nytt navn i den nye klubben?

Når det gjelder lønn så har Chesea en av de høyste snittlønningene i PL. Og PL på generell basis har vært idiotisk generøse med lønningene. Carew tjente 60 også i VIlla, og Gamst tjener 50 i blackburn. Beckford tjener 40 i uka i Championship.  Så det vil overraske meg stort om ikke Kalou tjener godt over 60 000.

Du er så opphengt i det at Kalou evt skal se ned på en overgang bort ifra Chelsea fremfor muligheten han da får hos en annen klubb. Hva får deg til å tro at Kalou er fornøyd nå å kun vil håve inn penger resten av karrieren? Er det noe som tyder på det? Er det fordi han vant CL du mener dette?

Anelka er jo ett eksempel på en spiller som gikk fra en storklubb til diverse mindre klubber men som allikevel opplevde suksess, Han var jo fantastisk i Bolton blant annet. Diego Maradona gikk fra Barcelona til da ukjente Napoli som 24 åring og opplevde suksess der. Podolski bøttet inn mål i Køln før det stoppet helt opp i Bayern Munchen selv om han vant ligaen med dem. Tilbake i Køln igjen bøttet han inn mål. Så har du Klinsmann som var innom en rekke Europeiske storklubber og som endte opp i Tottenham ved 2 anledninger på tampen av sin karriere. Siste gang reddet han dem fra nedrykk med 9 mål på 15 kamper. Zlatan gikk fra verdens beste klubblag Barcelona hvor han hadde vunnet det meste til Milan, toppscorer i Serie A denne sesongen. Adebayor gikk fra Arsenal til ManCity - Real Madrid og endte opp i Tottenham. En av Tottenhams beste spillere denne sesongen. I samme klubb har du van der Vaart. Gikk fra Real Madrid til Tottenham og er en av klubbens viktigste spillere. Jeg kan nevne så mange flere at jeg vil få vondt i fingrene av å ramse opp flere eks som du etterspurte. Uansett så burde disse jeg nå har nevnt floppet fullstendig da de tok veien "ned" på karrierestigen ifølge deg............

Det er drøssevis av eksempler på spillere som har blitt solgt fra en storklubb til en litt mindre klubb og allikevel vært fremragende for dem. Det er ikke et fenomen. Veldig mange spillere som blir droppet av sine klubber blir veldig gode og verdifulle spillere for andre klubber de velger å spille for.

Det er også ganske mange eksempler på spillere som spiller strålende for en mindre klubb og blir kjøpt opp av en storklubb hvor han flopper, forsvinner så tilbake til en mindre klubb igjen å fortsetter å storspille.

Cabaye vant The Doubble med Lille før han kom til NUFC, ifølge deg burde han da vært "mett" og kun tenkt på å håve inn mest mulig cash resten av karrieren......

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2065 på: 26. Mai 2012, 14:34 »
 :gp:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2066 på: 26. Mai 2012, 14:37 »
a) Du drar frem spillere som overhodet ikke kan sammenlignes med Kalo. INGEN av de du der nevner kommer inn under kategorien middelmådige spillere. De er faktisk meget/særs gode alle sammen.  Å sammenligne Mardaona, Podolski Zlatan og Fjerten med Kalou er jo helt på viddene .  b) Zlatan passet ikke inn i Barca fordi han ikke jobbet godt nok i en 4-3-3 formasjon . Milan er ikke en liten klubb.  c)  Cabaye ville prøve seg i en ny og bedre liga med større temp og han doblet lønnen sin d) Anelka forvant ikke fra Arsenal fordi han ikke var god nok, men pga holdningsproblemer e) det jeg advarer mot er å hente hva JEG katagoriserer som middelmådige spillere fra større klubber. Van der vart etc faller ikke under kateogorien middelmådig overhodet.. Derimot spillere som O'Shea, Brown, Smith, Kalou etc forsvant jo nettopp fra disse klubbene fordi de er???Ja du gjettet det, middelmådige. Det er DISSE spillertypene jeg advarer mot. Hadde gladelige tatt i mot Fjerten om vi hadde fått ham jeg.. Det dessverre NUFC og flere klubber har gjort feil er å tro at middelmådige spillere er gode bare fordi de kommer fra større klubber.
« Siste redigering: 26. Mai 2012, 14:48 av Thomas »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2067 på: 26. Mai 2012, 14:49 »
Peter Beadsley anyone?

Uansett - feiende flott post, Frode!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2068 på: 26. Mai 2012, 14:55 »
Peter Beadsley anyone?

Uansett - feiende flott post, Frode!

:ler: Som er basert på fullstendig feil sammenligningsgrunnlag...Maradona vs Kalou.. :koko:

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2069 på: 26. Mai 2012, 14:57 »
Hallo. Spillernes kvalitet har jo INGETING å gjøre med om de er motiverte eller ikke som var ditt opprinnelige synspunkt. Om det i det hele tatt er noe hold i argumentasjonen din ville det jo vært mer naturlig at en spiller som Maradona var "mett" enn at Kalou var det...