20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760162 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1470 på: 08. Mai 2012, 17:31 »
Silly season er i gang hvertfall. Om en skal tro på alt så skal vi slite med å stille lag neste sesong :lol:
Krul, Simpson, Cabaye, Ba, Cisse, Tiote og sikkert Ben Arfa er jo alle ønsket.

Haha! Har ikke sett Ben Arfa bli linket til noen ennå, men i dag ble også Cabaye og Ba linket til Arsenal, i tillegg til Cissé til Real. Nesten ikke poeng i å følge rykter egentlig, er så utrolig få som stemmer!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1471 på: 08. Mai 2012, 17:33 »
Blir spennende å se hvem vi selger og om vi må selge først (for å lage plass, og få best mulig pris), så kjøpe. Er vell bare Best og Simpson vi får penger for? Guthrie, Løven og Smith går gratis, og Xisco gis bort.

Blir også spennende se hvor mye penger Ashely klarer å skvise ut av disse spillerne. Tipper rundt 3,5-4mp for simpson? Den lave lønna han har gjør ham jo litt attraktiv.
Simpson og Best kam man vel få 6-8m£. lønna til Smith og Xisco kan jo gå til 3-4 nye spillere. Er stor utgifts post som blir tilgjengelig når de drar.

Peter

• Gjest
« Svar #1472 på: 08. Mai 2012, 18:05 »
Vil tro 3 mill £ for Simpson, og 1,5 mill £ for Best er en realistisk pris. Tror ikke vi kan forvente mer.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1473 på: 08. Mai 2012, 18:14 »
Vil tro 3 mill £ for Simpson, og 1,5 mill £ for Best er en realistisk pris. Tror ikke vi kan forvente mer.
Var ikke summen for Best 4m£ når han han ble linka bort nå i januar vinduet da? At vi kan få 3 for Best tror jeg er realistisk.

Peter

• Gjest
« Svar #1474 på: 08. Mai 2012, 18:26 »
Kontrakten til Best går vel ut samtidig som Simpson sin, så tror ikke en så høy pris vil være aktuelt for noen klubber.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1475 på: 08. Mai 2012, 18:28 »
Ja vist kontrakten går ut om et år vil nok ikke summen bli så stor. Var ikke klar over at det var så kort tid igjen av kontrakten hans..

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1476 på: 08. Mai 2012, 20:15 »
http://fotball.bt.no/england/article235641.ece
Sikkert en del som uenige med meg her men synes Scharner kunne vært en grei squadspiller å ha i troppen som kan gjøre en god jobb som både stopper og midtbanespiller - ikke en spiller som tar oss videre men som kan gjøre en god jobb neste sesong når det sannsynligvis blir mange flere kamper å spille, uten store kostnader.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1477 på: 08. Mai 2012, 20:47 »
Hadde vert litt småleit å miste Best synes eg! Har i grunn sansen for han, og er alt i alt en bra spiss etter mitt syn. Det han mangler er kanskje det "målsnik-instiktet", men i tospann med f.eks Ba har han jo fungert veldig bra!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1478 på: 08. Mai 2012, 20:59 »
Var noen gode statistikker på hvor viktig Best egentlig var for spillet vårt før jul da han spilte sammen med Ba. Syns også han er en ganske så habil spiss og ser jo heller han i back-up enn Ameobi strengt tatt. Han har ihvertfall ikke noen bedre lønn enn Ameobi - antakeligvis vil jeg tro han ligger noen hakk under ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1479 på: 08. Mai 2012, 22:02 »
Hadde vert litt småleit å miste Best synes eg! Har i grunn sansen for han, og er alt i alt en bra spiss etter mitt syn. Det han mangler er kanskje det "målsnik-instiktet", men i tospann med f.eks Ba har han jo fungert veldig bra!

Akkurat..Han mangler fotballintelligenen. Det er store forskjeller i bevegelsene til Cisse vs Best. Best og Shola står for mye stille og står for mye i offside. I PL går det så fort at man hele tiden må være på g. Fordi Best gjør dårlige bevegeler blir han dermed enklere å markere ut. Synd egentlig, fordi han er tenkisk god, er brukbar rask og avslutter med begge føtter. Det eneste han mangler er smartnessen.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1480 på: 08. Mai 2012, 22:12 »
Tja, føler da han har prikket inn en del goaller, og mange av dem som følge av smart plassering.

Mannen scorer mål, det har han bevist og så lenge han gjør det kan han ha så dårlige bevegelser han vil for min del, de gir jo mål ;)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1481 på: 08. Mai 2012, 22:13 »
Men vi kan ikkje bruke to måltyver samtidig, det veit alle som har spilt FM :) Et oppstillspunkt eller evt en framskutt en er å foretrekke i tospann med en Cisse-type :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1482 på: 08. Mai 2012, 22:13 »
Christophe Lowinsky er visstnok på prøvespill i Newcastle for tiden. Kommer fra reservelaget til Marseille, 20 år og to dager, og er midtstopper. Spekuleres i at kontrakten går ut etter sesongen, og skal visst bli sett på som den nye Mexes :)

http://www.nufcblog.com/2012/05/08/newcastle-take-top-french-youth-international-on-trial/?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1483 på: 08. Mai 2012, 22:15 »
Best fungerte jo meget bra som støttende spiss til Ba - så det er jo slettes ikke utenkelig at han kan gjøre det samme igjen med Cisse. Nå anser jeg det som at det er relativt okei sannsynlighet for at Ba kan finne på å stikke fra oss i sommer - da trenger vi ihvertfall en spiss inn. Om vi da har en mann som Best i back-up er det overhodet ikke å forakte spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1484 på: 08. Mai 2012, 22:50 »
Papiss Cisse Takes Action Against The Press Over Real Madrid ?Story?

The following statement being released by Newcastle United tonight:

An erroneous story which has been circulated this evening by Steve Goodman, regarding Newcastle United striker Papiss Cisse and Real Madrid, is taken from a recent interview Papiss conducted with L?Equipe.

In the article, Mr Goodman states that Papiss has issued a ?come and get me? appeal to Real Madrid. This statement is utterly untrue.

In the interview with L?Equipe, Papiss responded to a question about Real Madrid to say that he has admired the club since he was young. This in no way constitutes a ?come and get me? plea.

Mr Goodman further claims that Papiss ?insisted he hopes to join them [Real Madrid]?. Papiss has never made such a statement and refutes the suggestion in the strongest possible terms.

The player is completely committed to Newcastle United and is not interested in anything other than ensuring he and the team finish the season as strongly as possible.

The matter is now in the hands of the player?s legal representatives.