20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #900 på: 11. April 2012, 13:55 »
Hollandske Voetbal International tror iallfall at vi henter Douglas i sommer.

http://www.nufcblog.com/2012/04/11/dutch-reports-brazilian-center-back-to-newcastle-for-e5m/

Ikke mitt soleklare førstevalg på stopperplass ettersom jeg aldri har sett fyren spille, men ville vel være et typisk Newcastle-kjøp, og for alt jeg vet så kan dette vise seg å bli et nytt Tiote-kjøp.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #901 på: 11. April 2012, 14:04 »
Hollandske Voetbal International tror iallfall at vi henter Douglas i sommer.

http://www.nufcblog.com/2012/04/11/dutch-reports-brazilian-center-back-to-newcastle-for-e5m/

Ikke mitt soleklare førstevalg på stopperplass ettersom jeg aldri har sett fyren spille, men ville vel være et typisk Newcastle-kjøp, og for alt jeg vet så kan dette vise seg å bli et nytt Tiote-kjøp.

Nei som tidligere nevnt håper jeg heller på en Vertoghen eller Mbiwa, men blir nok skuffet der :\

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #902 på: 11. April 2012, 14:31 »
Sorry, back to Arsenal.

Skjønner ærlig talt ikke hva dere prater om på forrige side. Mine gunners-kompiser rangerer Vermaelen milevis foran de andre stopperne, og av det jeg har sett er de to forskjellige lag defensivt når han spiller kontra ikke spiller. Uansett hvem som fyller inn. Klassespiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #903 på: 11. April 2012, 14:32 »
Vermaelen er konge ja! Aldri om jeg ville bytta han ut med Mertesacker eller noen av de andre stopperne i Arsenal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #904 på: 11. April 2012, 14:35 »
Posisjoneringsmessig er han ikke alltid helt på topp, men totalt sett en veldig god stopper.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #905 på: 11. April 2012, 14:41 »
Sorry, back to Arsenal.

Skjønner ærlig talt ikke hva dere prater om på forrige side. Mine gunners-kompiser rangerer Vermaelen milevis foran de andre stopperne, og av det jeg har sett er de to forskjellige lag defensivt når han spiller kontra ikke spiller. Uansett hvem som fyller inn. Klassespiller.

Så nylig en Arsenal-kamp hvor kommentatoren (husker ikke hvem det var av dem) dro fram en fin liten statistikk: MED Vermaelen på banen slapp Arsenal inn 0.8 mål pr kamp. UTEN samme Vermaelen slapp de inn 2.4 mål pr kamp. Sikkert en tilfeldighet akkurat det der....  ;)

I mine øyne er ikke Vermaelen så veldig mye bedre enn Koscielny (sikkert skrevet feil) målt spiller mot spiller, men Vermaelen er den naturlige lederen i Arsenal sitt forsvar som "setter forsvaret" i tillegg til at han er en jævla god stopper. Per er brukbar, men har slitt med å vende seg til PL, og må være soleklart bak Vermaelen og Koscielny i køen.

Vermaelen får dog et lite minus for mildt sagt uheldig involvering på offansiv dødball mot City i offrige runde.  :D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #906 på: 11. April 2012, 14:43 »
Det er vel strengt tatt mer et pluss i min bok, siden han gjorde sitt for at de ikke skulle dra ifra i kampen om 3. plassen. :P

Synes også det skal sies at han er PLs i særklasse beste stopper offensivt. I alle fall den mest målfarlige. God både i lufta og langs bakken.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #907 på: 11. April 2012, 15:10 »
Dette blir enda mer off-topic, men la gå.

Har dere sett Arsenal-kamper i år? Bestekameraten min er Arsenalfan, så da blir det masse kamper når det ikke kræsjer med Newcastle. Min konklusjon etter kampene i år (dette er ikke bare min konklusjon) lyder som følger:

Mertesacker var rufsete i starten, men kom seg sakte, men sikkert. De 4-5 siste kampene han spilte før han ble skada var han svært god. Han står ikke mye tilbake for Koscielny og hvertfall ikke for Vermaelen. Ja, Mertesacker er treg, men han kompenserer for det med veldig god posisjonering.

Vermaelen er blant de mest oppskrytte spillerne i PL. Han har et voldsomt driv, og han er også knallsterk i duellspillet, men posisjoneringen hans er i blant helt på trynet. Bare se på kampene mot Qpr og Milan i år. Selvfølgelig en god stopper, men veldig oppskrytt. Jeg vil påstå at Colo er  bedre.

Koscielny derimot har vært klasse hele sesongen gjennom i år. Blundere har vært Koscielnys ankepunkt i Arsenaltiden, men mesteparten er luket vekk i år. En spillende stopper som mangler litt hodestyrke, og derfor ikke er komplett.

Koscielny - Vermaelen er kanskje det beste stopperparet, ettersom de utfyller hverandre bra, men Mertesacker er en knallgod backup/rotasjonsspiller som fort kan løfte seg enda et hakk jo mer vant til PL han blir. Han får altfor mye tyn ift det han fortjener.
Hentet du dette også fra vgd? ::p neida, men seriøst, dårligste måten jeg har hørt når det gjelder å overbevise folk, å henvise til det debattforumet.
Over til innlegget; Vermaelen har sikkert - som alle andre -  sine svakheter, men jeg mener totalpakken du får av Vermaelen er topp, topp klasse. Kos(slenger meg på resten som sliter med å stave navnet hans :D) syntes jeg også er bra. Mertesacker syntes jeg er dritt, men tar forbehold om at jeg ikke har sett hver kamp han har spilt. Men han mangler altfor mye fart til å blir klassefisert som noe mer en en OK stopper(backup). og sleng på at han er dårlig med ballen i beina, så er han en ganske dårlig kombinasjon med Arsenals spillestil.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #908 på: 11. April 2012, 15:21 »
Linket til Moses og Diame. Diame blir gratis til sommeren. Hadde gitt god dekning, og Moses har veldig bra potensial!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #909 på: 11. April 2012, 15:29 »
Ja takk! Bra for bredden begge to. De to beste spillerne til Wigan er de også.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #910 på: 11. April 2012, 15:30 »
Vermaelen er kanskje den stopperen jeg rangerer høyest i PL. Han slet litt da de måtte bruke han som back, men som stopper er han world class!

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #911 på: 11. April 2012, 15:31 »
Er vi linka til alle TRE Arsenal stoppera no eller har eg logga meg på feil Fanclubbside    ???

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #912 på: 11. April 2012, 16:00 »
Synes også det skal sies at han er PLs i særklasse beste stopper offensivt. I alle fall den mest målfarlige. God både i lufta og langs bakken.

Eh, Huth?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #913 på: 11. April 2012, 16:02 »
Lov med litt utskeielser, det som er så kjekt med dette forumet. Liker som sagt stopperparet til Arsenal jævla bra - hadde de klart å holdt seg skadefri sammen hadde de vært topp, topp klasse. Vermaelen er uansett min favoritt der.

Angående hva denne tråden egentlig dreier seg om - Victor Moses har jeg alltid vært svak for, og Diame har imponert meg mest av samtlige Wigan-spillere når jeg har sett de. Hvor er det vi er linka henne da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil