20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760295 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #885 på: 10. April 2012, 23:05 »
Bestekompisen min er gunners-fan, og han HATER Mertesacker. Noe jeg kan forstå.. Ikke en god PL-stopper..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Simmi

• Gjest
« Svar #886 på: 10. April 2012, 23:07 »
Hehe, er han oppegående da? ;) Bare gå innpå vgd og spør. Selvfølgelig er det jo forskjellige meninger, men jeg tror majoriteten vil si at Mertesacker er en god stopper.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 10. April 2012, 23:08 »
Bestekompisen min er gunners-fan, og han HATER Mertesacker. Noe jeg kan forstå.. Ikke en god PL-stopper..

Finn deg en ny bestekompis!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #888 på: 10. April 2012, 23:11 »
Han har vel ikke akkurat overbevist - men tror vel han får en sesong til på seg til å tilvenne seg PL. Det faste stopperparet deres nå er jeg dog stor fan av!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #889 på: 10. April 2012, 23:47 »
Har skikkelig sansen for Vermaelen! Og Koscielny har virkelig prestert bra i det siste. Bra stopperpar det der.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #890 på: 10. April 2012, 23:48 »
Har skikkelig sansen for Vermaelen! Og Koscielny har virkelig prestert bra i det siste. Bra stopperpar det der.

Er nok ikke noe bedre enn vår Colo/Taylor/Vertoghen kombo til neste år ;)

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #891 på: 11. April 2012, 01:09 »
Mertesacker er stor, tung og treg. Gjør mye feil, og det eneste jeg mener han er bedre enn de fleste på, er hodet. Jeg synes ikke han er en spesielt god stopper, og det veit jeg det er mange Arsenal supportere som er enig med meg i. Har diskutert det med mange av mine Arsenal kompiser.

Han mangler i alle fall mye på fart.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #892 på: 11. April 2012, 01:17 »
Mertesacker er landslagsspiller for Tyskland, så han er åpenbart ikke en dårlig fotballspiller. Men det er ikke sikkert PL er plassen for han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #893 på: 11. April 2012, 07:27 »
Bare gå innpå vgd og spør.

På VGD kan ein få støtte for det aller meste! Alt av synspunkt er å finne der inne.  :P

-
Er kanskje tidlig å felle dom over Mertesacker. Colo trengte også ein innkjøringssesong i PL, og det forsvaret som Mertesacker kom inn i var meget ustødig. Trur PM kan vere ein fin backup for Koscielny, og med fantastiske Vermaelen ved si side trur eg Mertesacker også kan få arbeidsro til å få spelt seg opp.

Men som Eriksen og Kristoffer er inne på: Dagens midstopparpar er meget bra, så det blir hardt å kjempe seg til startplass.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #894 på: 11. April 2012, 09:53 »
Newcastles manager Alan Pardew planlegger et bud på Boltons Mark Davies.

Håper dette bare er rykter...

Nok en middelmådighet, som ikke vil tilføre oss mye i Europa...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #895 på: 11. April 2012, 09:57 »
Dog mer ønsket bredde i minst to posisjoner, og mer kvalitet enn Gosling. Hvis Guthrie forsvinner er det jo en direkte erstatter som i alle fall ikke er noe dårligere.

Simmi

• Gjest
« Svar #896 på: 11. April 2012, 10:49 »
Dette blir enda mer off-topic, men la gå.

Har dere sett Arsenal-kamper i år? Bestekameraten min er Arsenalfan, så da blir det masse kamper når det ikke kræsjer med Newcastle. Min konklusjon etter kampene i år (dette er ikke bare min konklusjon) lyder som følger:

Mertesacker var rufsete i starten, men kom seg sakte, men sikkert. De 4-5 siste kampene han spilte før han ble skada var han svært god. Han står ikke mye tilbake for Koscielny og hvertfall ikke for Vermaelen. Ja, Mertesacker er treg, men han kompenserer for det med veldig god posisjonering.

Vermaelen er blant de mest oppskrytte spillerne i PL. Han har et voldsomt driv, og han er også knallsterk i duellspillet, men posisjoneringen hans er i blant helt på trynet. Bare se på kampene mot Qpr og Milan i år. Selvfølgelig en god stopper, men veldig oppskrytt. Jeg vil påstå at Colo er  bedre.

Koscielny derimot har vært klasse hele sesongen gjennom i år. Blundere har vært Koscielnys ankepunkt i Arsenaltiden, men mesteparten er luket vekk i år. En spillende stopper som mangler litt hodestyrke, og derfor ikke er komplett.

Koscielny - Vermaelen er kanskje det beste stopperparet, ettersom de utfyller hverandre bra, men Mertesacker er en knallgod backup/rotasjonsspiller som fort kan løfte seg enda et hakk jo mer vant til PL han blir. Han får altfor mye tyn ift det han fortjener.
« Siste redigering: 11. April 2012, 10:59 av Simmi »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #897 på: 11. April 2012, 12:02 »
Mertesacker var rufsete i starten, men kom seg sakte, men sikkert. De 4-5 siste kampene han spilte før han ble skada var han svært god. Han står ikke mye tilbake for Koscielny og hvertfall ikke for Vermaelen. Ja, Mertesacker er treg, men han kompenserer for det med veldig god posisjonering.

Vermaelen er blant de mest oppskrytte spillerne i PL. Han har et voldsomt driv, og han er også knallsterk i duellspillet, men posisjoneringen hans er i blant helt på trynet. Bare se på kampene mot Qpr og Milan i år. Selvfølgelig en god stopper, men veldig oppskrytt. Jeg vil påstå at Colo er  bedre.

Er så utrolig enig i dette. Ser ut som om majoriteten av Arsenal-supporterne jeg har snakket med foretrekker Mertesacker over Vermaelen. De liker Vermaelen godt, men klager mye over at han løper rundt som en hodeløs kylling alt for ofte til at de vil ha han fast med Kos.
Nei.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 11. April 2012, 12:02 »
Jepp akkurat slik sier mine gunners venner også . De er kjempe fornøyd med kos, men verm er sånn midt på treet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #899 på: 11. April 2012, 12:19 »
Dette er VÅR transfertråd. Ikke snakke om Arsenal og deres spillere tråden!

Lets get back on track boys!