http://nothingbutnewcastle.com/2012/03/blogs/pardew-targets-nottingham-forests-special-talent
Denne mannen virker lovende! Er though litt rart å kalle han talent som 24-åring..
Nå er jo talent et relativt begrep da. Denne gutten er en late developer, og da synes jeg det er riktig å kalle han talent. Det er dog mange 24-åringer som har slått gjennom for lenge siden, og som på ingen måte kan kalles et talent i dag. Og det begrepet bruker man da heller aldri om slike spillere.
Talent handler ikke om alder.
Hva angår verdien på våre spillere, vil jeg anslå at Cheick er verdt oppimot 10 mill, ettersom han er på en lang kontrakt. Hva han er verdt for oss, er derimot en annen sak. Jeg vil si det dobbelte. Altså oppimot 20. Er det realistisk å få 20 mill for en så begrenset (han er jævlig god, men han har klare begrensninger) spiller? Aldri i verden! Har det noe å si for oss? Det bør ikke det!
Tim Kruls markedsverdi vil jeg, med begrenset kunnskap om temaet, anslå til oppimot 15 mill. Vi kan på ingen måte tillate oss å selge for under 20. Selv det er i minste laget. Når det er sagt er det nok høyst begrenset hvor mange klubber som vil kunne være potensielle kjøpere av disse spillerne. Det er sikkert mange som kunne hatt bruk for et anker som Tiote, men det er svært få som er villig til å bruke penger på det. Kanskje Chelsea, men jeg tror heller ikke Abramovic riktig har sett den enorme verdien Makelele hadde for laget i sin tid. Det er også begrenset hvor mange som egentlig har bruk for en ny førstekeeper. Jeg tror ikke Krul er interessert i å sitte på benken bare for å tjene mer gryn. Dog, man vet aldri.