Det er Guthrie som har sagt nei til ny kontrakt. (det er kontrakts nyheten)
Like greit. Han er ikke god nok om NUFC skal opp enda ett nivå til neste sesong. Må ha bedre spillere for å kunne bytte mer på laget og gi litt hardere konkurranse til spillere som er litt ut av form.
Det å ha spillere som er gode nok slik at man kan rotere mer på laget uten å svekke det nevneverdig er total mangelvare i dagens stall.
En annen ting jeg blir litt bekymret over er vist vi skal kvitte oss med for mange av de spillerne som har prestert for oss. Williamson, Simpson, Best og Guthrie er ikke topp PL-spillere, men dette virker å være spillere som har den riktige innstilingen og og det har jo vi de siste årene lært er utrolig viktig.
Williamson, Best, Guthrie og Simpson er spillere som er langt ifra gode nok om NUFC vil opp enda et hakk og kjempe sammen med 3-4 andre lag om CL plass. Hvilke andre topp 10 lag ville disse fått plass i?
Er NUFC fornøyd med å kun ligge på øvre halvdel av tabellen og ikke har noen visjon om å bli så mye bedre kan man nok alltid regne med at slike spillere vil innha en posisjon i NUFC.
Guthrie har vært meget god i enkelte kamper denne sesongen, men også grusom i andre kamper. Innhoppet hans mot Wolves var rett og slett forferdelig å se på. Feilpasningene florerte da. Han var vist en liten formsvikt de siste kampene og sliter som vanlig med mye skader tross tidvis liten spilletid. Ganske enkel spiller med begrensede ferdigheter.
Best leverte over forventning i starten av sesongen. Har slitt med skade og dårlig form i resten. Langt unna nivået til Ba, Ben Arfa og Cissè. Optimalt hadde vel vært å hatt en spiller som ihvertfall var i nærheten av nivået til disse for å få denne lagdelen jevn og omtrent komplett.
Simpson sliter defensivt mot gode vinger og er svak 1 mot 1 der han rygger og rygger og/eller står langt fra motspiller. Offensivt bidrar han med så godt som ingenting, og er heller ikke spesielt trygg med ballen. Langt ifra en spiller som høyner kvaliteten på laget.
Williamson behøver jeg vel ikke si så mye mer om. Jeg sliter med å finne en dårligere midtstopper i PL pr dags dato. Antall mål vi slapp inn med Coloccini - S. Taylor som midtstoppere kontra Coloccini - Williamson forteller vel sitt.....