20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 21:00  (Lest 60192 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 21:00
« Svar #465 på: 02. Feb. 2012, 11:30 »
Noen som har funnet link til Match of the Day? Kunne vært morsomt å høre hva de synes...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 02. Feb. 2012, 11:42 »
Eivind: Helt Enig at Santon hadde et par store plasseringsfeil. Dette, samt HBAs svake innsats har jeg påpekt i tidligere innlegg i den tråden. Innlegget mitt var først og fremst en direkte respons på Sigurd og Morgan som hevdet Simpson hadde en god kamp. Offsideplasseringene, straffa og hvordan han rygget fra Hoillett som da får spasere inn i 16 meteren og avslutte upresset taler i mot.   Og Lgrinde, jeg sa i ett inlegg at Simpson var ikke var en pl-back. Den formuleringen var et resultat av frustrasjon. Trakk også påstanden tilbake. Mitt arguement vedr. Simpson har hele tiden vært: Han er en god squadspiller, men han er ikke god nok om vi skal kjempe om Europa.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 02. Feb. 2012, 11:48 »
Men faktum er jo at vi kjemper om Europa, med Simpson på laget. Og det er ikke akkurat sånn at han skiller seg ut i negativ retning i hver kamp, det kan ikke engang du mene.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 02. Feb. 2012, 11:52 »
Ikke én gang har han vært vår svakeste spiller. Og han har spilt alle kampene, noe bare Krul har gjort av de andre.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 02. Feb. 2012, 12:00 »
kan noen svare meg på hvorfor vi ligger så utrolig høyt med forsvarslinjen de siste kampene, vi har jo ikke akkurat den raskeste backfireren, så hvorfor skal vi på død og liv ligge opp mot midtbanen med den bakre-fireren?

Tror dere at dette er bevisst taktikk fra Pardew sin side? Vil tro at det har noe å gjøre med at Pardew vil prøve å stresse motstanderen, men gang på gang ser vi at det skaper farlige situasjoner, som fort kan resultere i et mål i mot eller et rødt kort.

Eg skjønnar det ikkje heilt eg heller. Når ein ser på farten til Willi og det at han, Simpson og Santon ikkje er i nærleiken av å halde linja slik som SuperCaptein Colo. Dette har jo vore heilt texas der bak dei siste 3 kampane.
Eg er ganske sikker eg såg Pardew gi teikn til at forsvaret skulle stå høgare og "push out" eller noko liknande.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 02. Feb. 2012, 13:31 »
Men faktum er jo at vi kjemper om Europa, med Simpson på laget. Og det er ikke akkurat sånn at han skiller seg ut i negativ retning i hver kamp, det kan ikke engang du mene.

Nei. Han skiller seg ikke ut negativt i hver kamp. Men nå har han vært mindre patent i tre kamper på rad. I tillegg var han katastrofal mot LFC. Årsaken til at vi kjemper om europa kan først og fremst tilskrives en meget god sentrallinje.Vingene og backene har vært vårt ankepunkt i hele år.  Jonas har dog vært instrumental i det defensive arbeidet. Sammen med Tiote og løpsmaskinen Cabaye har han gjort arbeidet til forsvaret en del enklere. I tillegg har Krul  hatt noen praktkamper. Pga av lite kreative backer og vinger har vi skapt få sjanser. Dette har ikke gjort så mye fordi vi har en Ba som skårer på bestilling. I sum gjør dette at vi nå er godt plassert på tabellen.

Simpson og Raylor er kjempegode squadspillere. De gjør jobben sin når de settes innpå, og når vi møter dårlig motstand kan vi hvile våre beste spillere uten at det sannsynligvis får betydning for resultatet.  Men vingbacker har blitt en essiensell del av angrepsspillet. En back som ikke er redd for å utfordre når motstanderen ikke har sikring vil som regel komme til en del innlegg fra gunstige situasjoner, eller skaffe oss et hjørnespark. Ferguson mot Brigthon er et godt eksempel. Han skapte mer fremover på sin korte tid enn hva Simpson gjorde i løpet av hele kampen. Dette kommer av at Simpson har ikke teknikk til å utfordre sin oppasser.. Det er derfor Simpson som regel legger inn høyt oppe i banen. Slike innlegg er vanskelige å skåre på.  Mot de beste lagene vil det som regel være vanskelig å spille ballen gjennom sentralt. Da kreves det backer og vinger som kommer i rundt og legger inn i rommet mellom keeper og midtstopper. For å gjøre dette må backen slå inn fra kortsiden av motstanderens 16 m. Kommer disse innleggene ofte nok blir det mål. Santon er i denne innleggsposisjonen ofte. Men han får ikke lagt inn godt nok fordi han spiller på feil side. Siden Santon åpenbart har større potensiale enn Simpson har vi ikke noe annet valg neste sesong enn å sette han over på høyre. Ergo ryker Simpson.

« Siste redigering: 02. Feb. 2012, 13:41 av Thomas »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 02. Feb. 2012, 13:42 »
Ser ikke helt hvorfor Santon skal over på høyre da han liker best å spille på venstre jeg da men...

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #472 på: 02. Feb. 2012, 15:08 »
ben arfa må bli flinkere til å slippe ball, holder litt for lenge på kula

Ser ut som han vil ha meg seg ballen hjem, og derfor går alle andre veier enn mot mål hver gang han har ballen   :koko:
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 02. Feb. 2012, 15:33 »
Virker som om kver gang Ben Arfa får ballen, så ser han på det som en mulighet til å gjøre nokke utrolig. Må bli flinkere til å spille enkelt på få touch, for så å ta muligheten til å gjøre ting sjølv når muligheten virkelig byr seg.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #474 på: 02. Feb. 2012, 16:05 »
Bare for å filosofere littegranne. Hva om det hadde blitt et rødt kort på Colo eller Simmo pga "taklingen" av Hoilett (last man feks). 

Med 10 mann er jeg rimelig sikker på at vi hadde tapt uansett, med det vi viste i går.

Så viser det seg jo at den "taklingen" var ikke-eksisterende og at Hoilett tryna pga sidevinden. Det skulle aldri vært noe frispark og ihvertfall *ikke*  rødt kort.

En fullstendig feil avgjørelse har altså:
1. Gitt et av lagene seier.
2. 1 av spilleren karantene på x kamper.

Hva kunne/burde man gjort i såfall, etter kampen (annet enn å hyle og skrike da)?

PS: Noen andre enn meg som fikk asosiasjoner til Barton/Gervinho når Raylor løfta opp Hoilett? :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 02. Feb. 2012, 16:14 »
Ser ikke helt hvorfor Santon skal over på høyre da han liker best å spille på venstre jeg da men...

Har han sagt det? Når? Var det ikke Raylor som sa det?

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #476 på: 02. Feb. 2012, 16:44 »
Fiks villa tråd! treige ass

Peter

• Gjest
« Svar #477 på: 02. Feb. 2012, 16:46 »
Fiks villa tråd! treige ass

Kan ikke du gjøre det a, treigen?

Peter

• Gjest
Sv: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 20:45
« Svar #478 på: 02. Feb. 2012, 16:59 »
Helt riktig bytte av Pardew. Perch gjorde en megajobb idag og hadde han tatt av Shola istedenfor HBA ville vi slitt atskillig mer på def dødball. Shola rydda bort en del idag selv om han stinker eselpung fremover.
Og Peter:
Obertan kunne i utgangspunktet vært en tanke mtp spissproblemet vårt. Spørsmålet er om han overhodet vet hvor målet står. Kan se for meg at han ville blitt løpende for mye rundt uten å være ordentlig involert i spillet og sjansene våres.

Tror du fikk svaret ditt nå ;) Den avslutningen var pur klasse, vanskelig å holde hodet kaldt når du får så god tid, men Gabby utførte det nydelig. + for feiringen også som nærmest tilsier at han gjør dette hver helg :toon:

Heheh, tar selvkritikk for den påstanden!  ;)
Rett og slett en nyyyyyyyyydelig avslutning av vår kjære alien  :wub:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 02. Feb. 2012, 17:28 »

Har han sagt det? Når? Var det ikke Raylor som sa det?

Han har gjennom hele karrieren ønsket å spille på venstre. Han liker å skjære inn i banen som vi har sett flere eksempler på allerede denne sesongen. Husker en av Inter-managerne presiserte dette en gang, husker ikke hvem though...