20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 21:00  (Lest 60026 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 20:45
« Svar #450 på: 02. Feb. 2012, 07:22 »
+ for feiringen også som nærmest tilsier at han gjør dette hver helg :toon:

Haha, reagerte også på det! Hans første PL-mål, så tar han det såååå rolig. Elsker det!

Ellers var jo dette en fantastisk deilig seier. Satt med nervene i høyspenn i 70 minutter før Obertan kommer innpå og sikrer det hele. Aaaah, nå venter jeg bare på å få høre det fra to Blackburn-fans på jobben.

Gratulerer, gutta. Vi får nyte tiden på 5. plass så lenge vi kan. :frenetisk:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 21:00
« Svar #451 på: 02. Feb. 2012, 08:17 »
Tipper den rolige feiringen skyldes dårlig samvittighet. Obertan hadde jo betraktet hele kampen fra sidelinjen, og var selvsagt grusomt klar over at vi begikk et grovt ran.

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #452 på: 02. Feb. 2012, 08:17 »
En skikkelig stygg seier, og jeg ELSKER stygge seire.

De som lurer på hvorfor Ben Arfa ble tatt av: Vi tapte midtbanen fullstendig i 1.omgang, og trengte en ballvinner på midten. I dag kledde Perch rollen bedre enn jeg hadde forventet. Han hadde et par knott-taklinger på rappen en periode, der jeg gliste bredt. Ben Arfa var skikkelig dritt. Neste kamp er han benket, og det er veldig fortjent.

Veldig lite positivt å trekke frem fra kampen, men Colo var fantastisk, Simpson var god, Krul tok en straffe - og var ellers passe patent... Dessuten vinner Ameobi mange hodedueller. En må gjerne kritisere ham for å mangle målteft, og jeg skal ikke påstå at han er blant mine favoritter. Det at laget imidlertid ikke evner å profittere på alle de hodeduellene han vinner er ærlig talt ikke Shola sin feil. Jeg synes mange kritiserer ham på et feilaktig grunnlag. Ja, han er forferdelig med ball i beina - men det er ikke ballføringsevnene hans som er grunnen til at han er på banen. Shola skal vinne dueller - primært i lufta, og det gjorde han virkelig i dag!
Enig !!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 02. Feb. 2012, 08:32 »
Om Simpson var  god kan diskuteres Han reddet oss en gang ja, men han laget straffe i mot.  I tillegg tror jeg Simpsom opphevde offsiden to ganger: Da formica skjøt i nettveggen, og da Modeste kom gjennom på 16 Simpsons side. Begge gangene stod Simpson 1 meter nedenfor resten av forsvaret som var på linje. Har bare sett situasjonene en gang, så korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Helt utrolig at vi fikk med oss alle tre poengene med tanke på hvor få spillere som presterte...:ler:
« Siste redigering: 02. Feb. 2012, 08:39 av Thomas »

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #454 på: 02. Feb. 2012, 08:38 »
Nok en gang gjør Ameobi en helt forferdelig kamp. Jeg ser ikke alle disse såkalte duellene han vinner hele tiden. Mulig jeg ikke fulgte godt nok med på han, men jeg husker ikke mer enn et par-tre dueller han vant. En kar med hans fysikk skal vinne det aller aller meste, hvilket han ikke gjør. Håper virkelig han er ute av laget med Ba og Cisse tilbake.

Løvenkrands og Obertan har gode offensive involveringer, dog mot trøtte Blackburn-forsvarere, men jeg håper ikke de vil komme inn i laget på bekostning av andre, bedre spillere. Løven er vel uansett på vei ut, men Obertan kan godt vise seg frem litt mer som impact sub før han starter igjen.

Liker at Perch virker mer sikker når han får muligheten om dagen, han tar få sjanser og spiller trygt, dog er det det han skal gjøre i den rollen han oftest får.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 02. Feb. 2012, 08:38 »
Ja for om 3 runder er vi nr 4:)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 02. Feb. 2012, 08:41 »
Simpson viste litt takter som mot Fulham dessverre, lå et par ganger på feil side av vingen sin og opphevde også et par offsider som Thomas nevner. Bør heve seg, kunne trengt litt kamp om høyreback-plassen for å få han til å gå i seg sjæl.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Blackburn - Newcastle 1/2 Kl 20:45
« Svar #457 på: 02. Feb. 2012, 08:59 »
Helt enig i laget ditt, Andi! Kunne kanskje latt Obertan prøve seg igjen på vingen. Synes han var frisk i hjemmemøtet mot Rovers. Eventuelt kan han være bra som late impact når han kommer inn i 2. omgang.
:pard:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 02. Feb. 2012, 09:12 »
 :ler:
Nei.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #459 på: 02. Feb. 2012, 09:13 »
For et ran!

Fint at vi vinner på en slik dag, men at Blackburn rykker ned når de ikke klarer å vinne slike kamper er jeg ganske så sikker på.

En kamp vi bør huske neste gang det er noen som voldtar oss.

Ameobi er en elg.

FVM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 02. Feb. 2012, 09:40 »
Om Simpson var  god kan diskuteres Han reddet oss en gang ja, men han laget straffe i mot.  I tillegg tror jeg Simpsom opphevde offsiden to ganger: Da formica skjøt i nettveggen, og da Modeste kom gjennom på 16 Simpsons side. Begge gangene stod Simpson 1 meter nedenfor resten av forsvaret som var på linje. Har bare sett situasjonene en gang, så korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Helt utrolig at vi fikk med oss alle tre poengene med tanke på hvor få spillere som presterte...:ler:

Simpson ligger meteren bak Colo og Willie, og det ble vi straffet for to ganger i dag. Men et enda større problem er at Santon ligger 5 meter foran, noe Colo gang på gang fikk smake. Det må vel ha vært flere enn meg som la merke til at Colo hele tiden måtte inn og rydde opp for Santon? Backrekka ligger altså helt skjevt, noe som gjør det hele fryktelig vanskelig.

En spiss' jobb er å score mål. Når han gjør det har han gjort jobben sin. En forsvarers jobb er å hindre mål, og Danny Simpson har vel reddet 4(?) ganger på streken denne sesongen, noe som må regnes på lik linje som et mål fra en spiss. Dette nevnes jo selvfølgelig aldri av Thomas.

Straffen syns jeg er syltynn, så den skal jeg ikke diskutere.

Jeg er på en måte enig i noe av kritikken din mot Simpson, Thomas, men at du ikke f.eks slakter Ben Arfa eller Santon på samme måte, gjør at du blir fælt lite troverdig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 02. Feb. 2012, 10:26 »
Teinkte å ikkje dra i gong ein diskusjon om Simpson med Thomas nok ein gong. Simpson var vel like svak i går som dei fleste andre på laget. Redningen på strek utliknar at han lagar ein tvilsom straffe.

Jeg er på en måte enig i noe av kritikken din mot Simpson, Thomas, men at du ikke f.eks slakter Ben Arfa eller Santon på samme måte, gjør at du blir fælt lite troverdig.

Det har han vel aldri vore? ::p Ta for eksempel at han meinar først at Simpson ikkje er god nok for PL, for so og sei at han ikkje er god nok for eit topp 10 lag i PL :lol:
Det Santon har vist dei siste 3 kampane når det gjelder posisjonering og til tider defansivt er skremmande dårleg. 
« Siste redigering: 02. Feb. 2012, 10:29 av lgrinde »

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #462 på: 02. Feb. 2012, 10:28 »
Personlig mener jeg at Ameobi vinner alt for lite hodedueller i forhold til det en skulle forvente av han. Jeg mener Pardew like så godt kunne byttet ut Ameobi og beholdt Best på banen på slutten av kampen, da Best etter mitt skjønn vinner like mange baller, er mye mer mobil og kan holde lenger på ballen.

At hodedueller er Ameobis store styrke, forteller egentlig mer om hvor dårlig han faktisk er.

PS. Både Simpson og Santon har mye å gå på hva gjelder konsentrasjon og posisjonering. Personlig mener jeg at Santon har potensiale til også bli bedre en Simpson defensivt. Foreløpig er han et lite hakk bak. Offensivt derimot, er han langt foran. Jeg er også overbevist om at Santon hadde blitt en bedre back (både defensivt og offensivt) om man hadde rendyrket ham som høyreback.
« Siste redigering: 02. Feb. 2012, 10:32 av roxdaddy »

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #463 på: 02. Feb. 2012, 10:32 »
kan noen svare meg på hvorfor vi ligger så utrolig høyt med forsvarslinjen de siste kampene, vi har jo ikke akkurat den raskeste backfireren, så hvorfor skal vi på død og liv ligge opp mot midtbanen med den bakre-fireren?

Tror dere at dette er bevisst taktikk fra Pardew sin side? Vil tro at det har noe å gjøre med at Pardew vil prøve å stresse motstanderen, men gang på gang ser vi at det skaper farlige situasjoner, som fort kan resultere i et mål i mot eller et rødt kort.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #464 på: 02. Feb. 2012, 11:06 »
kan noen svare meg på hvorfor vi ligger så utrolig høyt med forsvarslinjen de siste kampene, vi har jo ikke akkurat den raskeste backfireren, så hvorfor skal vi på død og liv ligge opp mot midtbanen med den bakre-fireren?

Tror dere at dette er bevisst taktikk fra Pardew sin side? Vil tro at det har noe å gjøre med at Pardew vil prøve å stresse motstanderen, men gang på gang ser vi at det skaper farlige situasjoner, som fort kan resultere i et mål i mot eller et rødt kort.

Vist vi skal prøve å stresse motstandere/vinne ball høyt opp på motstanderns banehalvdel er forsvaret også nødt å ligge høyt for å skape et trykk dem også. Vist forsvaret ligger lengre ned da blir det en enorm strekk i laget og lett for motstandern og spille seg igjennom. Så ja det tror jeg er bevist.
Men du kan se når vi spiler etablert forsvar, setter ikke inn press før på en 25 meter før eget mål, da ligger laget veldig tett med små avstander og er meget vanskelig å spille seg igjennom, noe som ofte  resulterer i skudd fra distanse:)