20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58801 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #405 på: 18. Des. 2011, 20:01 »
Kan det kalles en skuddfot?

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #406 på: 18. Des. 2011, 21:07 »
Sannsynligvis ikke.  Innlegg er det heller ikke flust av så det er ikke akkurat en typisk innleggsfot heller.  Han prøver seg på noen finter iblant, men sjelden de leder noen vei som helst og bare blir stående på stedet hvil, så en typisk driblefot er det heller ikke.  Han har ikke ork (mentalt eller fysisk) til å holde full guff i 2 omganger heller, så da er han heller ikke en typisk utrettelig maratonatlet.

Er vi eneste lag som starter enhver kamp med en mellomdistanseløper uten føtter? :D
Genius by birth. Slacker by choice.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #407 på: 18. Des. 2011, 21:13 »
Snublefot - det er definisjonen vi leter etter. Muligens Klumpfot.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #408 på: 18. Des. 2011, 21:18 »
mulig at obertan er født med 10 stortær.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 18. Des. 2011, 21:30 »
Aliens har klør de, så kanskje derfor skuddfoten ikke er helt i vater?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 19. Des. 2011, 09:07 »
Jeg husker rett og slett ikke den situasjonen. Men hvis du karakteriserer det å ligge marginalt bak linja for en hårreisende feil så har vi uansett ulik oppfatning av akkurat det.

Var ikke en marginal feil. Det var snakk om at Simpson fulgte swanseaspilleren i stedet for å stille seg på linje med resten av forsvaret..Grunnen til at det er en grov feil var at Simpson a) hadde oversikt over hele forsvarslinja, b) han opphevde offsiden med en meter, og ikke en centimeter og c) da han så feilen han hadde gjort, prøvde han  å sette swanseaspilleren i offside på nytt TO ganger. Likevel slapp han gjennom. Det ville ikke ha skjedd om linja var marginalt feilaktig satt.

Nok ein gong er du framme med forstørrelseglaset på kunn dei situasjonen du vil. Blandt anna so hadde Perch ein stor feil i løpet av kampen og. Det var vel Colo som rydda opp. Santon hadde faktisk meir ein stygg feilpasning i 1 omg. Hadde det vore mot eit betre lag so hadde det fort vorte skåring i mot. Og so var faktisk Tiote ganske so rusten i starten av kampen, det kom eit par farlege situasjonar ut av det og.  Rart at du ikkje tek med dette i "vurderinga" di... Nok om det.

Eg var borte og såg kampen. Det var utruleg sterkt med minnesermonien. Kjøpte meg drakt med Colo bakpå so det var utruleg irriterande at han ikkje skåra på den sjansen sin :)
Det utvikla jo seg til ein typisk 0-0 kamp der det eine laget dominerar fullstendig men greier ikkje å skåra. Swansea var heldige, me var udyktige og samtidig hadde dei eit svar på nesten alt det me kom med. Dommaren gjorde og sitt til at spelarane vart irriterte og frustrerte mot slutten. Dette kombinert med at me vart slitne gjorde at det aldri kom ein skikkeleg sluttspurt. Publikum vart veldig utolmodige og frustrerte og. Skikkeleg frustrerande å sjå på ein spelar som Obertan. Han er kjemperask og på ein måte har han ein god teknikk, men han kan ikkje skyta. Problemet er at han produserar ikkje noko som helst. Heile stadion stønna oppgitt kvar gong Obertan rota vekk ein god sjanse. Eg ser ikkje den store forskjellen mellom han og Routledge. Eg tykkjer likevel at han må få meir tid på seg. Det er uansett ikkje slik at me har so mange andre alternativ.

Eg trur at Ben Arfa kan forsvinna i sommar.
« Siste redigering: 19. Des. 2011, 09:23 av lgrinde »

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #411 på: 19. Des. 2011, 09:12 »
1 poeng i en kamp hvor vi hadde fortjent full pott! Vi spiller meget bra i første omgang, men er uheldige som ikke scorer. Både Coloccini og Ba hadde gode muligheter.
Vi faller litt i andre omgang, og klarer ikke skape det helt store.

Jeg mener at Pardew bommer totalt på byttene i denne kampen. Han lar Ben Arfa sitte på benken, til tross for at vi skaper fint lite fremover i andre omgang. Noen som la merke til uttrykket til Ben Arfa da han fikk beskjed om å sette seg igjen?
Helt greit at Vuckic kommer inn for Tiote. Det er også greit at Sammy får spilletid, men han har ærlig talt ikke vist veldig mye de kampene han har spilt. Derfor mener jeg at Ben Arfa skulle kommet inn for Obertan, selv om han ikke er 100% match-fit. Han har egenskaper som ingen andre i dette Newcastle- laget har. At Obertan får så mye spilletid er en tragedie, og jeg håper at Pardew snart ser at Obertan har godt av noen kamper på benken. Misforstå meg rett, jeg håper Obertan blomstrer i svart og hvitt, men akkurat nå ser det ikke særlig bra ut.

Forsvaret gjør en god jobb. Jeg har slaktet Perch tidligere, men på lørdag spilte han sin beste kamp for oss. Dette har nok sammenheng med at Swansea ikke skapte allverden, men han hadde noen gode involveringer. Vi får nok et litt bedre svar i neste kamp, hvor han møter bedre spisser. Uansett, + i boka for lørdagens innsats.
Synes også backene gjør en god kamp. Santon er god fremover, men gjør litt feil bakover. Satser på at dette kommer seg etterhvert. Det er fantastisk å ha Coloccini tilbake! Synes han gjør en god kamp! :)

Neste kamp SKAL vinnes!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #412 på: 19. Des. 2011, 09:14 »

Kan det i det hele tatt kalles en fot?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 19. Des. 2011, 09:19 »

Kan det i det hele tatt kalles en fot?

No skal ein ikkje berre "ta" Obertan, men eg meinar det er utruleg at ein fotballspelar ikkje kan treffa på mål frå dei posisjonane han har skote frå. Vertfall som midtbanespelar og spiss so bør ein kunne kreve sopass.  ::) Han bomma jo på ballen i ein annan situasjon inne i 16 m som kunne vore ein god sjanse. Var vel på ein retur trur eg.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 19. Des. 2011, 11:25 »
Nok ein gong er du framme med forstørrelseglaset på kunn dei situasjonen du vil. Blandt anna so hadde Perch ein stor feil i løpet av kampen og. Det var vel Colo som rydda opp. Santon hadde faktisk meir ein stygg feilpasning i 1 omg. Hadde det vore mot eit betre lag so hadde det fort vorte skåring i mot. Og so var faktisk Tiote ganske so rusten i starten av kampen, det kom eit par farlege situasjonar ut av det og.  Rart at du ikkje tek med dette i "vurderinga" di... Nok om det.

:thumbu:

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 19. Des. 2011, 11:43 »
Synst oppførselen til fansen på stadion mot Obertan er latterlig. Man skal da vel støtte sine spillere ikke bryte de enda mer ned. Det har også skjedd før denne ironiske jubelen. Ganske dårlig og noe som virkelig trenger en skjerpings.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 19. Des. 2011, 11:55 »
Synst oppførselen til fansen på stadion mot Obertan er latterlig. Man skal da vel støtte sine spillere ikke bryte de enda mer ned. Det har også skjedd før denne ironiske jubelen. Ganske dårlig og noe som virkelig trenger en skjerpings.

Eg tykte det var meir oppgitt "stønning". Ta for eksempel Obertan; Han får ballen og har masse rom og med han sin fart so teinkje alle at no kan me kontra og dette gjer me. Når han då for eksempel tek 10 overstegsfinter og kontringa ebbar ut i ingenting so "stønnar" eg oppgitt. Når 52 973 gjer det same so verte det ganske so høgt og tydeleg. Slik er det berre. Eg fekk ikkje med meg noko bevisst ironisk jubling eller buing på Obertan. Dette skjer igrunn i takt med at laget ikkje får den skåringa ein har jaga etter heile kampen og publikum verte utruleg frustrert og det påverkar nok spelarane og.

Men las nettopp dette; http://www.nufcblog.com/2011/12/19/lets-try-to-help-obertan-and-not-hinder-him/

Og det er ikkje bra. Skal og seiast at Swansea-supporterane var minst like høglytte som heimafansen. Det er fantastisk når supporterane på St James dreg songar men i slike kampar som dette har det lett for å ebbe fort ut. Eg trur rett og slett nervøsiteten og spenninga gjer at heime-supporterane ikkje "orkar" syngja lenge. Hadde skåringa komme so hadde det nok hjulpe ekstremt mykje på dette.
« Siste redigering: 19. Des. 2011, 12:00 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 19. Des. 2011, 12:09 »

:thumbu:

Er ikke snakk om forstørrelseglass. Det er snakk om amatørfeil som lett legges merke til. Jeg reagerte også på feilpasningen til Santon, men likevel var den høyt oppe i banen. Men det var ikke snakk om å ikke klare å sette en offsidelinje når du har full oversikt. Jeg skal love deg at Claus ville ha slaktet Simpson i den situasjonen om det hadde ført til mål.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 19. Des. 2011, 12:17 »
Igrinde: Har full forståelse at man kan bli oppgitt og stønner litt under kamp det er helt greit når en mister ballen eller slår et håpløst innlegg. Men når en blir byttet ut skal en ha applaus for den innsatsen en har gjort og ikke en hånlig/sarkastisk klapp. Obertan hadde tross alt en god første omgang selv med et par misser. Han var borte vekk i andre omgang, men det var det også flere på laget som var..

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #419 på: 19. Des. 2011, 12:18 »
Obertan har 1243 minutter på banen uten et eneste skudd på mål.
If it has tits or wheels, count on problems!