20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #375 på: 18. Des. 2011, 11:02 »
I matte heter det vel forresten å faktorisere fant jeg ut nå. Nok off topic, men å faktorere er altså ikke et ord. Og jeg skjønte at det var kødd fra din side Eivind.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 18. Des. 2011, 11:33 »
Ben Arfa skal vel spille borte mot Bolton (knokkel kamp) og styre kampen mot Liverpool i Pardew sin bok!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 18. Des. 2011, 11:45 »
God kamp, skuffende resultat. Selv satt jeg og stirret på Danny Simpson hele kampen, og kan konkludere med at han gjorde en meget god kamp, og da faktorerer jeg med at grunnteknikken satt som den skulle. Offensivt var han mint, og hvis Demba Ba ikke hadde fått en i ryggen ville han hatt assist.

Deilig å endelig ha en back som evner å slå gode pasninger og som har den rette grunnteknikken. Ah, den grunnteknikken.

:lol:

Ja..Simpson hadde et par gode involveringer, men du er litt subjektiv om du ikke så forskjellen mellom Simpson og Santons bidrag fremover.  Santon var med fremover hele tiden og strødde rundt seg pasninger som Simpson ikke hadde klart om det hadde stått om liv. Simpon skal ha for at han velger de trygge alternativene, men kampen var en perfekt illustrasjon på forskjellen mellom en god offensiv back, og en medioker back som velger støttepasning eller pol hver gang han blir satt under press.

Defensivt hadde vi nesten ikke noe å gjøre, bortsett fra den ene gangen Simpson opphevde offsiden med 1 meter og satte en swanseaspiller onside.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 18. Des. 2011, 11:53 »
Er enig i at Santon har et mye mer avslappet forhold til å ha ball i beina, og upsiden hans er en god del større enn Simpsons noen gang har vært. Når det er sagt vil jeg påstå at de var noenlunde like gode både fremover og bakover i går, og det er heller ikke noe i veien med å flytte ball raskt så lenge det er til en medspiller.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #379 på: 18. Des. 2011, 13:25 »
En bør også se Santons offensive bidrag i den sammenheng at han deler venstresida med Jonas. Stort sett fungerte Santon som ving i det offensive, mens Jonas tok ut dybde. Det er en løsning som ville fungert katastrofalt dårlig på høyrekanten, med Obertan på back. Ja, Santon bidrar mer fremover - men det er helt opplagt et resultat av Pardews taktiske disposisjoner. De gangene Simpson kom med fremover, var han flink. Det ene innlegget (der det i mine øyne burde vært dømt straffe), var rett og slett dritpent.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #380 på: 18. Des. 2011, 13:37 »
Amen

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 18. Des. 2011, 13:44 »
Torfinn, åpenbart mener jeg også da at hans taktisk valg var feil ;)
Frode - merkelig at du forsvarer at Ben Arfa var utelatt samtidig som du etterlyser en spiller som i mine øyne akkurat er Ben Arfa. Eneste måten han kan spille seg i form på er gjennom spilletid. Og jeg syns ikke han har vært spesielt grusom de siste kampene offensivt kontra både Obertan og også Jonas (selv om jeg ikke syns han var så svak som enkelte skal ha det til i går). Jeg syns det er synd at Pardew totalt blånekter bruke Ben Arfa som ving - for jeg vil gjerne se han istedet for Obertan. Uansett - veldig kjekt at Sammy får spilletid - men i går var galt tidspunkt når vi trengte spillere som kan holde på ballen og finne de rette rommene. Sammy har en lang vei å gå før han er en god PL-spiller, og for meg blir det omtrent det samme som Obertan. Obertan hadde jo brukt opp sin brukbare omgang i 1. omgang og datt jo fullstendig ut av det i andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 18. Des. 2011, 13:48 »
Er enig i at Santon har et mye mer avslappet forhold til å ha ball i beina, og upsiden hans er en god del større enn Simpsons noen gang har vært. Når det er sagt vil jeg påstå at de var noenlunde like gode både fremover og bakover i går, og det er heller ikke noe i veien med å flytte ball raskt så lenge det er til en medspiller.

Det er et poeng selvsagt, men det er viktig å ha spillere som evner å spille seg ut. Hvis Simpson ikke finner åpenbare spillalternativer på midten, ender det opp med en støttepasning. Fremover synes jeg Santon var flere hakk bedre, selv om Simpson var positiv de få gangene han kom fremover.  Samtidig sliter Simpson med at han har en relativt fotballdum ving ved siden av seg. Men Jonas gjorde også ting til tider vanskelig for seg selv og Santon.  Likevel, Santon har det som kreves av en moderne back: han er høy, rask, teknisk god og pasningssikker. Dette gjør også at han kan stå høyere fordi han har farten til å komme tilbake. Dette hjelper ham også på andre områder defensivt: flere ganger var han helt oppe rundt midtbanestreken for å støte, og tvang dermed Swanseas ving til å slå støttepasning.

Jeg tror ikke Simpson blir så mye bedre enn han er nå pga sine tekniske begrensinger. Santon på den andre side kan bli sykt god.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 18. Des. 2011, 13:52 »
Simpson holdt Sinclair ute hele matchen og hadde noen bra offensive involveringer. Kan ikke se hvordan dette ikke er godkjent jeg Thomas. Utifra alt du spør etter av Simpson så virker det jo som om du ønsker en ving, ikke back. Simpson er en back og da er det defensive viktigst. Igår var Simpson bedre defensivt enn Santon og det mot mye bedre motstand og med hjelpere som Obertan og Perch. Santon slet atskillig mer mot dårligere motstand og med hjelpere som Jonas og Colo!

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #384 på: 18. Des. 2011, 13:52 »
Daniel, kan du starte ny kamptråd? Newcastle - WBA onsdag. Herlig at det er ikkje mange dagar å vente  :thumbu:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 18. Des. 2011, 14:22 »
Inspector, har du noensinne sett Shola jobbe tilbake? Ben Arfa jobbet mye tilbake i de kampene han fikk ihvertfall.. Når det er sagt, vil jeg ikle spille med Barfa sentralt som mange mener vi burde. Sentral midt er bare ikke hans posisjon.

Shola jobber MYE bakover, men slike defensive tiltak fra en spiss legges ofte ikke merke til.  I dag befnt han seg nede på vår midtbanesirkel  for  å støtte en sliten Cabaye og en urutinert Vukic når vi ikke hadde ballen.

Er dette egentlig positivt? Hjemme mot swansea skal ikke spissene jobbe hjemover.

En spiss skal alltid jobbe bakover. Det er flere topplag som bruker den taktikken, se på City og ManU spesielt.

I utgangspunktet enig, men ikke når man kommer inn som innbytter på stillingen 0-0, hjemme mot ligaens dårligste bortelag!!
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 18. Des. 2011, 14:52 »
Simpson holdt Sinclair ute hele matchen og hadde noen bra offensive involveringer. Kan ikke se hvordan dette ikke er godkjent jeg Thomas. Utifra alt du spør etter av Simpson så virker det jo som om du ønsker en ving, ikke back. Simpson er en back og da er det defensive viktigst. Igår var Simpson bedre defensivt enn Santon og det mot mye bedre motstand og med hjelpere som Obertan og Perch. Santon slet atskillig mer mot dårligere motstand og med hjelpere som Jonas og Colo!

Synes Santon også greide seg meget bra bakover, mye bedre enn mot Norwich. Selvsagt et poeng at Sinclair er noe vanskeligere motstand enn Routledge, og at Jonas er en bedre hjelper enn Obertan, men begge kom tilnærmet plettfritt fra oppgaven. Forøvrig en fin løpsduell mellom Sinclair og Perch, der sistnevnte absolutt hang bra med.  :D

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 18. Des. 2011, 15:08 »

Synes Santon også greide seg meget bra bakover, mye bedre enn mot Norwich. Selvsagt et poeng at Sinclair er noe vanskeligere motstand enn Routledge, og at Jonas er en bedre hjelper enn Obertan, men begge kom tilnærmet plettfritt fra oppgaven. Forøvrig en fin løpsduell mellom Sinclair og Perch, der sistnevnte absolutt hang bra med.  :D
Santon var fantastisk igår så det var ikke ment som noe negativt mot han, ønsket bare å gi Simpson velfortjent skryt. Haha, husker den løpsduellen. Imponerte meg der den godeste Perch :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #388 på: 18. Des. 2011, 15:27 »
Ikke for å dra ned innsatsen til Santon, men han hadde en par episoder der han bare jogget tilbake når swansea var i angrep, og der Jonas/Colo måtte dekke rommet. Dette var ikke overlap relaterte episoder, så ikke naturlig at Santon skulle henge etter der.

Tror dette blir veldig bra når han får spilt enda flere kamper, men er ikke med på at han var fantastisk. Kanskje hvis normen er Raylors siste kamper...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 18. Des. 2011, 15:33 »
Fantastisk eller ei, langt, langt bedre enn Raylor. Om Raylor får tilbake backplassen nå så gir jeg opp. Da blir det voldelig scat og tidenes mest blodige ronker i tiden fremover.
Nei.