20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600  (Lest 58823 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Swansea 17/12 kl.1600
« Svar #345 på: 17. Des. 2011, 20:04 »
Vuckic kommer vel inn for Tiote. Når Pardew er så besatt på at BenArfa ikke kan spille på siden så blir der bare ett bytte på topp. Ba kan man ikke ta ut og da blir Best ofra. Ameobi kom inn og da var BenArfa allerede utelukket egentlig.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 17. Des. 2011, 20:30 »
Men Ben Arfa har ihvertfall noen magiske øyeblikk innimellom, som vi kunne trengt idag. Vi manglet kreativitet på slutten. Ben Arfa har bare det å bryte gjennom forsvaret og skape store sjanser, og det var akkurat det vi trengte. Vi ser bare et par glimt av det per kamp, men det kunne vært nok til å skaffe det ene målet vi trengte idag.

Jeg tror Ameobi kom inn pga antall dødballer Swansea ga vekk. Hadde vi tatt ut Best og satt inn HBA ville vi kun hatt Colo og Ba som virkelige trusler..Dessverre var Cabayes cornere ikke så gode i dag.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 17. Des. 2011, 20:31 »
på newcastle online forumet snakkes det om at Ben Arfa var i oppvarming sammen med Sammy. Det var kanskje tenkt å ha Sammy på høyre og Ben Arfa på venstre. Så fikk Tiote krampe, og derfor valgte Pardew å sette inn Sammy på kanten og Vuckic sentralt. (vet ikke om det er sant)

Jeg skjønner hvorfor han valgte Vuckic sentralt. Swansea styrte kampen i denne perioden og vi slet med å få tak i ballen. Ben Arfa ville ikke hjulpet oss å få tak i ballen. Hadde likt og sett Ben Arfa istedenfor Jonas som var svak i dag også.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Peter

• Gjest
« Svar #348 på: 17. Des. 2011, 20:45 »
Det er riktig annern. Jeg så selv Ben Arfa i oppvarming, før han ble plassert tilbake på benken, til fordel for Vukic.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #349 på: 17. Des. 2011, 20:46 »
på newcastle online forumet snakkes det om at Ben Arfa var i oppvarming sammen med Sammy. Det var kanskje tenkt å ha Sammy på høyre og Ben Arfa på venstre. Så fikk Tiote krampe, og derfor valgte Pardew å sette inn Sammy på kanten og Vuckic sentralt. (vet ikke om det er sant)

Stemmer det. Så han gjorde seg klar sammen med Sammy.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #350 på: 17. Des. 2011, 20:47 »
hvor kan man se høydepunkter fra kampen?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 17. Des. 2011, 20:48 »
At BenArfa skulle innpå samtidig kan nok stemme, men byttene kommer også seint når vi sliter med å skape ting allerede når det er en halvtime igjen.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #352 på: 17. Des. 2011, 21:09 »
hvor kan man se høydepunkter fra kampen?

se på nufcblog.com

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #353 på: 17. Des. 2011, 21:23 »
Beholdningen fra i dag var at vi ser solide ut defensivt med Colo tilbake i forsvar.

Jeg satt med en følelse helt i fra tidlig i 1.omgang at det kom til å bli få sjanser, og den viste seg å stemme. Riktignok hadde Ba og Colo hver sin i stanga, og Ba og Shola hadde en avslutning hver på Vorm. Ellers var ikke sjansene så opplagte, fordi man ikke klarte å spille seg helt fri eller å sette opp medspillere. På grunnlag av at det rett og slett manglet kreative krefter i Newcastle, kan jeg ikke begripe at ben Arfa ikke kom inn. Og de byttene kom for sent, minst 10-15 minutter etter de kunne fått effekt (ser bort i fra Tiote ut Vuckic inn).

Ben Arfa er kanskje ikke i sin beste form, men han er noe helt annet enn Best, Obertan, Sammy, Shola og andre, så at ikke han spiller mer er meg ufattelig. Og hva gjør egentlig Obertan annet enn å holde på ballen i evigheter før motstanderen får den?

Håper virkelig Newcastle reiser seg til neste kamp, min første kamp jeg ser Newcastle med egne øyne. Blir ikke lett, for det var j**la synd at Cabaye må sone karantene.
Black and white since 1996

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 17. Des. 2011, 21:23 »
Er så mange som ser så svart og hvitt på avgjørelser fra sidelinjen. Enten fantastiske eller møkkdårlige.
Hadde jeg vært Pardew hadde jeg satt ned en av spissene til å jobbe mer ned i midtbanen. Der ble vi i undertall og da er Swansea gode til å trille ball, dette fører igjen til at vi løper oss slitne og ikke har nok punch fremover.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 17. Des. 2011, 22:03 »
Er så mange som ser så svart og hvitt på avgjørelser fra sidelinjen. Enten fantastiske eller møkkdårlige.
Hadde jeg vært Pardew hadde jeg satt ned en av spissene til å jobbe mer ned i midtbanen. Der ble vi i undertall og da er Swansea gode til å trille ball, dette fører igjen til at vi løper oss slitne og ikke har nok punch fremover.

Shola jobbet ned i midtbanen. Og Ba var nede dypt flere ganger. Problemet var at vi brukte alle kreftene i 1. omgang på å presse høyt for gjenvinne ballen samt hindre Swansea i trille ball, noe de er gode til visst. 1. omgangen var vellykket sånn sett, og vi burde ha ledet med minst ett mål. Da kunne vi ha tatt det litt mer med ro i 2. og tatt overganene. Pards gameplan var sånn sett perfekt, bortsett fra at vi ikke satte de store mulighetene vi fikk.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 17. Des. 2011, 22:13 »
Dette var jo rett og slett en slik kamp der ballen bare ikke ville i mål. Alle lag får noen sånne kamper løpet av sesongen ( QPR mot oss f.eks :) ) og det e bare å riste det av seg. Plenty med positive ting vi kan ta med fra denne kampen, får fokusere på det og gi West Brom en helt jævlig kveld på onsdag. Howay the lads! :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 17. Des. 2011, 22:26 »
Jepp. Som nevnt på NO. Dette er kanskje den aller første kampen hvor vi burde klart et bedre resultat. Ironisk nok spilte vi dårligere mot Wigan, men fikk med oss alle tre poengene. Norwichkampen var vi så skadeutsatt at den faktorerer jeg ikke inn en gang.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 17. Des. 2011, 23:00 »
Jeg faktorer den inn...
Uansett hvordan du vrir og vender på det - så har vi Hatem Ben Arfa sittende på benk - og når Pardew da velger spille Sammy Ameobi istedet, så finner jeg det kritikkverdig. Og det står jeg innefor selv om det tydeligvis ikke sees på som politisk korrekt her inne. Finner ingen grunn til å frede Pardew fra kritikk - og her mener jeg altså han så til de grader fortjener det. Ben Arfa er både en spiller som kan bidra til at vi i større grad kan holde på ballen mot slutten - samt faktisk skape de avgjørende situasjonene der vi kan stikke fra med alle poengene. Pardews taktiske disposisjoner under kamp i dag er jeg ikke fornøyd med. Punktum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 17. Des. 2011, 23:17 »
Når Pardew fortsetter å vere sta så har BenArfa bare et bytte på seg for å komme inn. Ameobi kom inn og da var det gjort. Stilen til Pardew passer virkelig ikke til BenArfa. Han er kanskje best som en 10er rolle, men når Pardew foretrekker to spisser blir det lite å se til Benny.