20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 152716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #750 på: 25. Sep. 2012, 09:57 »
Det er åpenbart at Brann-supportere og RBK-supportere ser denne kampen totalt forskjellig. Hadde RBK vunnet 1-0 tror jeg de fleste hadde vært enige om at RBK hadde god kontroll, og at de burde vunnet mer.

Kampen var forsåvidt jevnspilt, men dere hadde ingen reelle målsjanser utenom scoringene. Det var noen spede forsøk nå og da, men Rosenborg hadde i mine øyne de største sjansene og var det beste laget totalt sett. Jeg følte meg relativt rolig, mente RBK hadde god kontroll og trodde vi kom til å ri stormen av. I den grad det var noen storm å snakke om.  Jeg har sett Dorsins kommentarer, og nikker bare bekreftende til det han har å si.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #751 på: 25. Sep. 2012, 17:10 »
Hadde RBK vunnet 1-0 tror jeg de fleste hadde vært enige om at RBK hadde god kontroll, og at de burde vunnet mer.

Hvorfor har du dette synet når Brann var best på ballinnehav, avslutninger, avslutninger på mål og pasningssikkerhet?

Det er jo ekstremt "far out" - både i forhold til objektivt media, RBK-fans på diverse nettfora i tillegg til folk jeg har diskutert kampen med. At "RBK burde vunnet mer" er ikke i nærheten av hva som er tilfelle.

Kampen var forsåvidt jevnspilt, men dere hadde ingen reelle målsjanser utenom scoringene.

- Nordkvelle headet centimeter utenfor like etter scoringen.
- Haugens skudd fra vel 16 meter etter tre-fire minutter.

Det er vel to bevis på nye løgner fra deg.

Har jo innsett at det å diskutere RBK-relaterte ting med deg ikke funker, men det er nå litt søtt når postene dine oser bitterhet og ekstrem-subjektivitet.  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #752 på: 25. Sep. 2012, 21:33 »
Løgner faktisk.
Interessant.

Så Brann hadde i dine øyne én målsjanse etter 4 minutter og én målsjanse på stillingen 2-1?
Pluss to scoringer. Jeg talte tre STORE sjanser til RBK i første omgang, og minst to like store i andreomgang, inkludert Chibuikes scoring.

Jeg kan ikke huske noen skuddforsøk fra Brann jeg oppfattet som VELDIG store sjanser. Det var noen skremmeskudd, men ikke stort mer.

Personlig kan jeg ikke huske noe som helst annet enn 2-1-scoringen etter at Finne scoret 1-1. Fra og med da og ut kampen var jeg fullstendig i panikk-modus. Jeg var mer opptatt av å kjefte og smelle og grave meg langt, langt, langt, langt, langt ned.

Jeg har sett statistikken fra kampen, og jeg konkluderer med at mitt bilde av kampen kanskje ikke stemmer så godt overens med tallene. Likevel mener jeg Rosenborg var det beste laget, og jeg følte vi hadde grei kontroll (ikke full kontroll, og ikke "bare et lag på banen" slik Dorsin sa) frem til Örlund driter seg loddrett ut på 1-1 og senere 2-1.

At Brann vant skuddstatistikken sier ingen verdens ting. Det sier bare at Brann hadde flere avslutninger på mål enn Rosenborg. Men jeg vil fremdeles hevde at RBK hadde flere klare målsjanser enn Brann. Hvorvidt min følelse om "kontroll" egentlig var reell, kan ikke jeg si noe om.

Jeg lyver ikke om de følelsene jeg satt med under kampen. Jeg lyver ikke om min oppfatning av kampen. Men det kan selvsagt hende at min oppfatning ikke stemmer så godt overens med virkeligheten som jeg hadde trodd. Men ærlig talt, jeg stoler ikke noe mer på at din lesning av kampen, er nærmere sannheten enn min. Vi ser begge kampen fra to diametralt forskjellige synsvinkler.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #753 på: 04. Okt. 2012, 23:16 »
Jasså, jeg leser at LEGENDEN Ojo ikke vil forlenge med Brann. Legende ass! :P
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #754 på: 05. Okt. 2012, 00:55 »
Når man kommer gratis til Bergens stolthet og herjer med hele TL er man definitivt legendarisk. Ikke i Huseklepp/Austin-klassen selvsagt, men godt på vei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #755 på: 05. Okt. 2012, 10:16 »
Men hvordan går det med LEGENDEN OVER ALLE TENKELIGE OG UTENKELIGE LEGENDER Bård Finne? Han senket ikke Strømsgodset så jeg, som jeg forventet at han skulle gjøre. Er karrieren på Hell allerede?  ::p

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #756 på: 05. Okt. 2012, 13:25 »
Bård Finne er vel i seiersrus enda over å ha senket RBK, tenker jeg - slik mange bergensere nok er.

At Ojo stikker har jeg jo spådd i hvert fall et år nå. I Norge er det dessverre vanskelig å holde på de største legendene. Men at det kommer en ny King inn er jeg helt overbevist om.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #757 på: 05. Okt. 2012, 13:30 »
Franck Boli har 4 mål for laget som ligger aller sist i TL. For en legende!
Same old Shearer, always scoring!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #758 på: 06. Okt. 2012, 03:21 »
Blir bare tullete å kalle Boli en legende.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #759 på: 07. Okt. 2012, 21:25 »
Litt for close i dag. Jeg var livredd for straffe i mot på slutten da Sandmoen blåste. Heldigvis var det for å gi et helt korrekt gult kort til Güven.

Tror dere det er mange andre spisser som scorer på den sjansen Prica satte i dag? Han har jo hele tiden vært en merkelig spiller. Du kan nesten være sikker på at han putter de der, men mye større sjanser kan ofte bli sløst bort.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #760 på: 08. Okt. 2012, 01:24 »
Fikk ikke sett RBK-kampen pga El Classico rett og slett.

Nå kan man oppleve sydlandsk stemning og en historie dratt ut fra en dårlig Boing-tegneserie. Alt dette på youtube:

Skal godt gjøres å ikke få gåsehud av denne!  ;D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #761 på: 08. Okt. 2012, 20:21 »
Snytt for straffe 5 min før utlikning på Brann Stadion.

Kan vel bare konstantere at helgen + mandagen sugde balle fotballmessig. Brann kommer aldri tilbake her:

EDIT: åafhae90yfaehnaef9G!HJG!HUOG!HUHUIP!OHI!BJ!NJ FYFAENNNN!N

VERDENS FUCKINGS BESTE LAG
« Siste redigering: 08. Okt. 2012, 20:52 av plebUTG »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 08. Okt. 2012, 20:59 »
Hahaaaaaaa! 9 seire på rad på hjemmebane hittil! Kommer til å bli over 100 med den flokken med unggutter vi har på gang. Vi er så gode hjemme at vi kan gjøre det spennende hver gang uten å være nervøse.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #763 på: 08. Okt. 2012, 22:54 »
Det blir rett og slett for lett. Finne.. for en målsnik. Bra at Larsen fikk sin første.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #764 på: 08. Okt. 2012, 23:01 »
Syns Hønefoss scorer alt for lett..

Godt å se at ungguttene scorer!