20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 152374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #780 på: 20. Okt. 2012, 00:08 »
Jeg synes den ser helt grei ut egentlig, men hands er så forbanna vanskelig at jeg tror supportere stort sett ser det de vil se, så jeg er nok langt fra objektiv her. Likevel skal man legge merke til at armen går ut i fra kroppen og at det ikke er noen forskjell på om ballen treffer hånda eller albuen. Videre kan han heller ikke bruke en unnskyldning om kort avstand og at det er umulig å reagere ettersom han sparker ballen i armen selv.

Det jeg lurer mer på, som jeg ikke har sett i reprise er om Sandnes Ulf ble snytt for en straffe på slutten av kampen. Jeg tror det er kontakt når Selnæs og en islending jeg ikke kommer på navnet på løper ved siden av hverandre i straffefeltet, men jeg har ikke sett situasjonen utenom live.

Ellers er dette en møkkdårlig kamp. Mot det nest dårligste laget i TL skaper vi EN jævla sjanse på godt spill og bruker resten av kampen til å pole ballen så høyt som mulig. Jeg mener å huske at vi så på muligheten for å legge tak over banen slik som Ajax har. Det er jeg veldig glad for at vi ikke gjorde, for da hadde kampene kommet til å bli konstant avbrutt av dropp.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 20. Okt. 2012, 00:25 »
Så faktisk hele den kampen av en eller annen grunn. Soleklar straffe etter min mening. Den situasjonen i RBK-feltet på slutten var kanskje også straffe, men selv etter at de viste en reprise var det egentlig vanskelig å se hvem av de to som løp i bena på motspilleren.

Ellers var det en utrolig kjedelig kamp. Sandnes Ulf var klart best i duellspillet og pasningsspillet på midtbanen men fullstendig udugelige på siste tredjedel. Et slikt kampbilde er sovemedisin. Men RBK har selvsagt de beste individuelle ferdighetene blant lagene, noe som vises glimtvis, og da ender det med seier i en sånn kamp.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #782 på: 22. Okt. 2012, 18:50 »
Blir en rimelig syk kamp i dag, tror jeg. FFK må vel vinne, og det gjør vel at et eventuelt tap ikke svir så veldig mye egentlig da jeg virkelig håper at Fredrikstad klarer seg. En fin by og hyggelig lag med gode supportere - på en måte det "nye Lyn".  ;)

Får bare håpe at Ojo og Huseklepp klarer å utfordre Grorud litt på farten, så kan det fort bli et par mål.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 22. Okt. 2012, 19:48 »
Morsom førsteomgang og to elendige forsvar!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 22. Okt. 2012, 19:51 »
Larsen begynner å komme seg altså! Alltid underholdning når Brann speler!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #785 på: 22. Okt. 2012, 19:54 »

Mildt sagt, ja. Er jo keeperen deres som føkker opp på 1-1, men ut over det er det jo fire mål som aldri ville kommet ved gode forsvar.

Når kommer Kristoffer Larsen på landslaget? Ikke sett større talent i Brann siden Huseklepps første sesonger.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 22. Okt. 2012, 19:58 »

Trenger ikke forsvar med det angrepet vi har. Mestscorende i TL! Stor fare for at dette ender med ishockey-resultat.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #787 på: 22. Okt. 2012, 20:39 »
Puscic tar arven etter El Younossi filmemessig ser jeg. Off, det der er bare ikke bra å holde på med.

EDIT:  :toon: :toon: :toon: :toon: :toon: :toon: :toon: :toon: :toon:
« Siste redigering: 22. Okt. 2012, 20:49 av plebUTG »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 22. Okt. 2012, 20:52 »
Underholdende kamp, men syns vi lekker som en sil :P

Kristoffer Larsen er forsatt en legende!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 22. Okt. 2012, 20:55 »
Seier på bortebane! Det trodde jeg faktisk ikke vi var i stand til. Synd at serien allerede er over for vår del...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #790 på: 22. Okt. 2012, 21:10 »
Jeg mener helt ærlig at det er Nord-Europas mest underholdende lag vi har sett i kveld - både på godt og vondt. Hver eneste uke kan det jo skrives bestselgere av kampene.

Jeg klarer ikke slutte å bli imponert over Kristoffer Larsen. Han har herjet mot RBK, Hønefoss og nå FFK i en alder av 19 (!?)...får for guds skyld håpe at Nani ikke blir solgt fra Manu i januarvinduet. Denne diamanten kan vi ikke miste.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #791 på: 22. Okt. 2012, 21:42 »
Larsen er 20 og fyller vel 21 snart. Utvilsomt talent ja, er vel få spillere i TL som har den ballkontrollen han har - og nå ser det ut som det taktiske kommer også.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 22. Okt. 2012, 21:43 »

Føler med deg. Kjipt med to avgjørende selvmål i sluttminuttene i to kamper på én fotballhelg :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 24. Okt. 2012, 20:27 »
« Siste redigering: 24. Okt. 2012, 20:30 av Eriksen »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #794 på: 24. Okt. 2012, 20:54 »
Kara ut hadde ikke gjort noe. Ekstremt god spiller.

Korcsmar har også meldt at han ikke gidder å være i Brann mer ( i likhet med Ojo). I tillegg fikk Bård Finne superlativer fra sist reservelagskamp som jeg trodde var forbeholdt Ronaldo og Messi. Ting skjer i Tippeligaen.