20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 152850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #585 på: 16. Juli 2012, 23:22 »
Gøy at Stefan Johansen gjør det bra. Jeg er selv halvt vardøværing, og er egentlig helt sjukt at noen som vokser opp der blir til en god fotballspiller.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 16. Juli 2012, 23:42 »
Bodde jo vegg i vegg med Stefan Johansen i fjor - og må jo innrømme at han fremsto som en liten drittunge da. Men det har nok ikke skadet ham å flytte vekk og bo uten familien sin. Talentfull er han uansett - men viste det ikke regelmessig nok i Glimt, og slet jo også forrige sesong med svært få sjanser. Nå får han jo storskryt av Deila som mente han aldri hadde sett en spiller utvikle seg så mye på et år som Johansen. Åpenbart at han har fått orden på psyken og antakeligvis blitt mer seriøs. Konradsen var jo en slik herlig spiller som alltid har vært meget seriøs og profesjonell.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #587 på: 17. Juli 2012, 18:18 »
Håper egentlig Godset vinner serien nå, jeg. Så langt har de i hvert fall fortjent den førsteplassen de innehar.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #588 på: 19. Juli 2012, 23:32 »
RBK - Ordabasy tror jeg helt seriøst er den TV-kampen med lavest kvalitet på spillet jeg har sett noensinne. Et godt stykke under Addecco-nivå. Det er rart synes jeg, det har i det siste virket som om RBK er på vei inn i en veldig god formkurve.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 19. Juli 2012, 23:41 »
Tragisk andreomgang. Vi har faktisk bare en målfarlig spiller og det er en kantspiller. Resten er kun opptatt av å legge ned ballen til hverandre og bruke for mange touch. Det skal faktisk ikke være mulig å gi fra seg en ledelse på 2-0 på 15 min mot et middelmådig lag fra Kazakstan.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 19. Juli 2012, 23:57 »
Jeg synes faktisk ikke andreomgangen var så mye dårligere fra RBK enn førsteomgangen. De to omgangene var egentlig ikke så veldig ulike i mine øyne. Det merkelige er at det ikke virket som om problemet var manglende ferdigheter hos RBK, men enten manglende løpsvilje eller en utrolig rar defensiv strategi. Motstanderne fikk lov til å forsøke seg på farlige kontringer (som gikk i sneglefart) opptil flere ganger i begge omgangene, men stort sett endte det i håpløse pasninger eller skudd fra 30-40 meter. Det var merkelig å se på. Et bedre bortelag hadde scoret ganske mange i den kampen tror jeg.

Uansett var det lett å ane den store kvalitetsforskjellen rent ferdighetsmessig på spillerne til RBK og Ordabasy. Jeg tror det går greit for dere å vinne bortekampen, med mindre dette er en av de mange Eurocup-situasjonene hvor bortelaget plutselig viser seg som ekstremt mye bedre hjemme.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 20. Juli 2012, 08:53 »
Karabakh - Rosenborg all over again...

Trenerteamet/sportslig ledelse i Rosenborg har tydeligvis evig liv om det ikke blir utskiftninger etter neste ukes evt. tap mot Borat United.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #592 på: 20. Juli 2012, 16:39 »
Hvis ikke Jönsson vinner Tippeligaen i år, så må han vel gå?

To år uten seier i TL kan man vel ikke tåle når man har et såpass høyt budsjett + seedingpoeng å forsvare.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 20. Juli 2012, 17:02 »
Om vi ikke tar gull eller kvalifiserer oss til Europa tror jeg helt ærlig at både Hoftun og Jönsson ryker. Jeg tror i alle fall Jönsson skal være redd for jobben sin etter den begredelige kampen i går.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 22. Juli 2012, 17:53 »
Daniel?? :D

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 22. Juli 2012, 18:02 »
Viktig seier mot Aalesund - må være lenge siden vi har slått de :P Elsker å se en sur Rekdal.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 22. Juli 2012, 21:25 »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #597 på: 22. Juli 2012, 21:41 »
Viktig seier mot Aalesund - må være lenge siden vi har slått de :P Elsker å se en sur Rekdal.

This!

Herregud, denne avisartikkelen er jo fylt med godbiter (fotball.aftenposten.no/eliteserien/article243833.ece):

"- Han spiller ikke der hvis Leeds rykker opp. Da faller han gjennom, både spille- og pasningsmessig. Premier League er en helt annen verden enn den norske eliteserien, Austin er god her, men der har han ikke en mulighet".

Tippeligaens klart beste spiller i fjor har altså ingen mulighet på et nyopprykket lag i Premier League.  :P

"- Austin burde hatt fire gule kort i dag han. Jeg sa det til Sandmoen (dommer) at han dømte en veldig god kamp ellers, men Austin burde vært utvist, sier Rekdal."

For de som har sett kampen, så vet man at dette bare er piss. Jeg skulle mer enn gjerne sett de siste 70 minuttene med Rekdal igjen der han kunne vise meg de tre siste situasjonene. Tror det ville blitt smått pinlig for den fyren der.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 22. Juli 2012, 21:50 »
Jeg stiller meg også skeptisk til hvorvidt Austin har noe å gjøre i PL. Det at han var TLs beste spiller forrige sesong sier vel nesten mer om TL enn det gjør om han kanskje...
Men for all del - god spiller. Men PL-materiale, det er jeg ikke så forbanna sikker på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #599 på: 22. Juli 2012, 21:54 »
Jeg har sett Austin i 99 % av kampene han har spilt i Brann + sett en hel del Premier League. Selv er jeg ikke i nærheten av å tro noe annet enn at han er god nok for de dårligste lagene i PL.

Men det er selvfølgelig lov å være uenig.

Når det kommer til hvorfor Pedersen viste fingeren til Stabæk-fansen i dag, så er det pga at stabæk-fansen sang "Adam Larsen *klapp* klapp klapp". Det er sterke rykter om at Adam Larsen (keeperen til godset) hooket opp med moren til Marcus Pedersen på et nachspiel for et par helger siden.  :D