20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 152863 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #570 på: 09. Juli 2012, 14:11 »
Brügge og Rosenborg i fohandlinger om Jim Larsen nå. Jeg må innrømme at jeg liker det svært dårlig. Etter en halvveis førstesesong har han virkelig spilt seg opp i år og har dannet et godt stopperpar med Strandberg.

Det ryktes at vi kan få ca 16 millioner NOK for ham, så det er i alle fall litt penger. Om vi kan få Demidov tilbake billigere enn det er det nok en god handel, men ellers tror jeg vi skal slite med å skaffe en erstatter som er like god dessverre.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #571 på: 09. Juli 2012, 18:58 »
Larsen er en av de aller beste stopperne i TL og ikke lett å erstatte for RBK.
Når det kommer til kampen i går kunne jeg tenkt meg å høre hva folket synes om Prica episoden og Jønsons forsøk på å unnskylde den

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #572 på: 09. Juli 2012, 19:51 »
Når det kommer til kampen i går kunne jeg tenkt meg å høre hva folket synes om Prica episoden og Jønsons forsøk på å unnskylde den

Ikke annet enn et stikk til de RBK-erne som har skrevet side opp og side ned om hvor ille M. Andresen er under slike intervjuer etter kampene. Morsomt å se at Jönsson faller ned på samme nivå.

Samt at det er helt åpenbart at Prica kun går etter å skade Forren så mye som mulig. Helt latterlig å anta noe annet i den situasjonen der, men akkurat med han fyren der har jeg innsett at man ikke kan forvente veldig mye voksen oppførsel.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #573 på: 09. Juli 2012, 20:32 »
FFK - LSK er litt av en kamp! Heia FFK!

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #574 på: 09. Juli 2012, 20:59 »
Elsker bunnoppgjør! :) ofte mye mål
Winning isn't everything, it's the only thing!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 09. Juli 2012, 21:25 »
Helvettes forbanna dritt! Så naive i en så viktig kamp. Man får som man fortjener!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #576 på: 10. Juli 2012, 10:24 »
http://www.dagbladet.no/2012/07/10/sport/fotball/kampfiksing/22487333/

RBK og/eller Godset også involvert?

EDIT: Ronny Deila tenker selvfølgelig akkurat på det samme som meg - at dommeren var involvert i og med at han "overså" et av verdens desidert klareste straffespark i sluttminuttene. At Kovacs ikke løper og slår ned dommeren etter en sånn avgjørelse kan nok tyde på et par stygge ting.
« Siste redigering: 10. Juli 2012, 10:31 av plebUTG »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 10. Juli 2012, 10:47 »
Ja, det der var virkelig en god artikkel. Der var det i alle fall ikke kokt suppe på spiker.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #578 på: 10. Juli 2012, 10:57 »
Hehe. Ser den.

Men at et så åpenbart straffespark skal ignoreres er det ikke akkurat ofte vi ser i Tippeligaen - heldigvis.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 10. Juli 2012, 11:05 »
Jeg har faktisk ikke sett den på tv, men skal innrømme at jeg synes det så ganske klart ut på banen ja. På den andre siden synes jeg faktisk det veldig ofte vises feighet av dommerne i straffesituasjoner i TL. Det har gått begge veier for å si det sånn.

Ser forresten at unibet var høyest med 4.32 i odds på U etter hva jeg har forstått. Jeg tror greia i stor grad var at det var et sure bet om du også brukte andre spilleselskaper, uten at jeg skal si det helt sikkert.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 11. Juli 2012, 09:10 »
Da har Rosenborg ihvertfall sagt fra seg enhver mulighet til å ta seriegull. Var noe spenning helt fram til nå, i og med at vi slo Molde. Vet ikke hva som er verst av Wangberg eller Verner Rønning. Begge er omtrent like treige, klønete og uoppmerksomme. Salget av Larsen viser litt av ambisjonene vi har nå.

Alle millionene vi har brukt på spillere... I hver eneste "normale" jobb ville man fått sparken for å ha prestert så dårlig som Hoftun har gjort. Blir man ikke evaluert etter måloppnåelse?

Det var en gang. Er ikke mer enn 5 år siden. Vi var virkelig så gode!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 11. Juli 2012, 09:49 »
Det er for meg helt uforståelig at sportslig leder ikke er en åremålsstilling på samme måte som trener er det. Under Hoftun har vi kun bygd ned stallen, samtidig som vi har tapt mye penger på spillerlogistikken.

Det bør være en ny stopper på trappene på brakka ASAP, ellers er jeg redd for at resten av sesongen blir en lite hyggelig affære, både her og i Europa.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #582 på: 16. Juli 2012, 17:00 »
Helt greit å score seks mål på hjemmebane i går, men en "liten" nedtur er det jo at Tippeligaens beste spiller i fjor forsvinner til Leeds.

Og Wangbergs "rødt kort- og straffe"-situasjon...jeg tror alle så hva som skjedde, så det er vel ikke noe vits i å utdype. Hva dommeren har å si om den situasjonen der er jeg faktisk veldig interessert i å høre i og med at det skal være umulig å overse.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #583 på: 16. Juli 2012, 17:11 »
Staberg. Det er sånn han er. Tror jeg nevnte det i en kamp tidligere i år også der vi ikke fikk straffe. Fyren gir bare ikke straffe, uansett hvilken vei. Jeg bruker foran hver kamp han dømmer å si at det ikke kommer til å bli en straffe i den kampen. De er ofte utrolig klare også, sånn som den med Wangberg i går. I utgangspunktet er det jo en skandale å la en slik gå, men utrolig nok er det det man blir vant til med Staberg som dommer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 16. Juli 2012, 21:33 »
Morsomt å se de gamle Glimt-gutta gjøre det så bra som de gjør det i Godset, samtidig som det jo er kjipt at de spiller i TL med feil lag. Stefan Johansen har virkelig vokst denne sesongen. Var vel strengt tatt til Godset Daniel Berntsen burde ha gått, selv om det var helidiotisk at han gikk så tidlig til RBK uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida