20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #435 på: 12. Mai 2012, 21:36 »
Hvor mange mål har denne "forferdelige" Amøba-lignende Angan scoret hittil i sesongen, Bjørni? :)

5....
JK Larsen gav jo vekk det ene i dag iallfall.

Poenget mitt med Amøba Angan er at han ødelegger for resten av laget med sine 10 offsider pr kamp, og utrolige dribleserier uten å sentre fra seg ballen. Jeg står dermed 100% for at jeg vil ha angan ut av laget og Chima Chukwu eller Jo Inge Berget som midstpiss.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #436 på: 13. Mai 2012, 14:45 »
Det var VIRKELIG moro å være på Alfheim i går og se møbelsnekker Andresen og hans totalt forsvarsløse disipler bli nedsablet så til de grader, igjen :-)

Det som fremstår som temmelig klart for meg i de kampene jeg har sett så har Vålerenga vært ekstremt heldige så langt i sesongen og ikke blitt straffet for sitt helt klart mangel på forsvarsspill. Noe vi fikk se så til de grader i går.
Jeg har ikke sett en back slite så mye som Leigh gjorde mot Drage i går siden Brendesæter ble latterlig gjort av en Gamst Pedersen som kort tid etter ble kjøpt av Blackburn.

Det kostet meg, foruten flybillettene og hotellet, også stemmen... Og jeg våknet opp kl 01:50 i natt med feber tukter og kraftig influensa. Men det var jaggu verdt det!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #437 på: 13. Mai 2012, 20:42 »
Denne Gromstad-saken begynner virkelig å se stygg ut. Satt i gang ekstremt mye letemannskap i og rundt Oslo nå, men ingen har enda funnet ham..

Når det er sagt, så kan man få Lars Grorud billig av meg. Mer klønete midtstopper tror jeg ikke finnes i TL.

EDIT: Bentley topp 10 midtbanespillere i Europa.
« Siste redigering: 13. Mai 2012, 20:46 av plebUTG »

Peter

• Gjest
« Svar #438 på: 13. Mai 2012, 20:56 »
Bentley kan ikke være langt fra å være legende materiale i Bergen nå, hva?

Tipper de finner Gromstad drept imorra. Som du sier Pleb, begynner saken å se veldig stygg ut. Trist, men jeg tror ikke Gromstad eksisterer lenger.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 13. Mai 2012, 20:56 »
EDIT: Bentley topp 10 midtbanespillere i Europa.

Han skal ha én ting, han er bedre enn Cristiano Ronaldo. Men topp 10 var i drøyeste laget.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #440 på: 13. Mai 2012, 21:08 »
Jeg er så jævlig STOLT av å holde med verdens mest sympatiske fotballag.

Rosenborg med Wangberg i midtforsvaret - ser dere?  :)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 13. Mai 2012, 21:36 »
Blir ikke mer fair play enn det der. Litt pinlig av Leciewski da som ikke var helt med på gesten :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 13. Mai 2012, 21:59 »
Haha, Leciewski har vel alltid vært en skrue. :P Piotr i Norge kunne blitt en kulturkræsj-komedie hvis alt ble filmet.

Brann bør forøvrig være sikret fair play-plassen til Norge i Europa neste år med denne gesten. For en klubb. Vi tar også 3 poeng mot det drittlaget på bortebane, og Bentley melder seg samtidig på i Europatoppen. For en kveld!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #443 på: 13. Mai 2012, 22:06 »
Denne "gesten" er noe alle lag i tilsvarende situasjon har gjort før dem, og sannsynligvis alle lag i tilsvarende situasjon vil gjøre etter dem i fremtiden. Det eneste man KAN gjøre.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 13. Mai 2012, 22:10 »
Jepp. Som Odd etter Kovacs-målet, RBK etter Wangberg-målet og det laget Viking spilte mot i Europacupen for et par år siden. Sistnevnte var til og med en nøyaktig lik situasjon. Det er utrolig langt unna å være en selvfølge.  :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #445 på: 13. Mai 2012, 22:13 »
Denne "gesten" er noe alle lag i tilsvarende situasjon har gjort før dem, og sannsynligvis alle lag i tilsvarende situasjon vil gjøre etter dem i fremtiden. Det eneste man KAN gjøre.

Haha, ja, riktig. Berntsen kom vel med tre gode eksempler - der ett er 100 % likt (Viking-referansen).

En annen hendelse som setter ting litt i Fair Play-perspektiv er jo Pricas drapsforsøk på høyrebacken til Sandnes Ulf i dag - som selvfølgelig resulterte i sitt andre gule og dermed rødt kort. I dag er jeg stolt.  :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 13. Mai 2012, 22:15 »
Hvis man tror fair play er en selvfølge i Norge og i TL har man rett og slett fulgt jævlig dårlig med de siste årene. :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 13. Mai 2012, 22:20 »
Kred til Brann. Det er sånn det bør gjøres og det blir dumt å prøve å bortforklare det. Det er stor forskjell på å preke om fair play og å gjennomføre det i praksis.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 13. Mai 2012, 22:55 »
Hadde aldri skjedd hadde det ikke vært for at Brann tilfeldigvis har nordnorsk trener.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 13. Mai 2012, 23:07 »
Jepp. Som Odd etter Kovacs-målet, RBK etter Wangberg-målet og det laget Viking spilte mot i Europacupen for et par år siden. Sistnevnte var til og med en nøyaktig lik situasjon. Det er utrolig langt unna å være en selvfølge.  :)

De to første situasjonene er ikke samme situasjoner. Det siste var et lag fra Litauen. (?)