20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 151444 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #315 på: 29. Mars 2012, 13:57 »
Han trenger ikke misjonere ihvertfall. Når det er sagt diskreditterer mange idrettsutøvere seg for sin innsats med å takke gud og jesus for sine prestasjoner. Forstå det den som kan!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 29. Mars 2012, 15:39 »
lgrinde: les da..

For en kødd VIF har henta i Pusic...

Sitat
Først da han satte ballen i nettet, men fikk scoringen annullert for hands i forkant - før han på overtid gjorde seg til matchvinner og sendte det norske folk en melding om hvem han mener æren må deles med, i form av en t-skjorte med teksten «I love Jesus» på.

- Det med skjorten gjorde jeg for å fortelle hele Norge om at de bør lese bibelen og følge ham, sier Pusic til VG Nett.

Og den Wien-fødte 24-åringen med serbiske foreldre er veldig klar på at han mener han gjorde rett i å prøve å ta med seg ballen med hånden for å score mål.

- Det var «Guds hånd», jeg brukte hånden for å score, sier Pusic med et smil.

- Synes du det er ok å gjøre det på den måten?

- Ja, hvis dommeren ikke ser det, er det ok. Da kan man score, man gjør en jobb for klubben. Det er bra for klubben hvis vi scorer, sier han til VG Nett

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10064677

Ja, alt dette me juks viser at han er ein tulling. Men bortsett ifrå det ser eg ikkje store problem med saka.

Det er ikke troen det reageres på, det er misjoneringen.

Eg har ikkje sett meg inn i saken, men er den t-skjorta åleina ein form for misjonering? ::)

Var den jeg svarte på. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 29. Mars 2012, 16:17 »
Om han vil takke Allah, lagkameraten, Jesus eller bestemoren sin får være helt opp til ham. Ser fortsatt ikke problemet.
Det er ikke et problem, men jeg synes bare ikke man trenger å blande religion/politikk med fotball. Det finnes nok av andre arenaer for dette.
Du blir med andre ord skuffet når du ser Cissé legge seg ned på knær og be en bønn etter å ha scoret? Du vil at han skal feire med lagkameratene, men takke Gud får han gjøre andre plasser? Personlig er det nøyaktig det samme for meg hvordan man feirer scoringer, så lenge man ikke tar en Robbie Fowler.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 29. Mars 2012, 16:27 »
Om han vil takke Allah, lagkameraten, Jesus eller bestemoren sin får være helt opp til ham. Ser fortsatt ikke problemet.
Det er ikke et problem, men jeg synes bare ikke man trenger å blande religion/politikk med fotball. Det finnes nok av andre arenaer for dette.
Du blir med andre ord skuffet når du ser Cissé legge seg ned på knær og be en bønn etter å ha scoret? Du vil at han skal feire med lagkameratene, men takke Gud får han gjøre andre plasser? Personlig er det nøyaktig det samme for meg hvordan man feirer scoringer, så lenge man ikke tar en Robbie Fowler.
Har jeg ikke svart på dette allerede? Jeg blir ikke skuffet, men jeg synes at det å be kan man gjøre andre steder enn på fotballbanen. Det har ingenting med fotball å gjøre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 29. Mars 2012, 16:42 »
I utgangspunktet har det ingenting med fotball å gjøre, men jeg ser overhodet ikke hva som er så ille med det.
Er det til sjenanse for noen? Jeg mener at for en muslim er det å sette seg ned og takke Gud like naturlig som det er for en hvilken som helst kristen fotballspiller å korse seg før man går på banen, eller peke og se opp mot himmelen etter scoring.

For mange er det like naturlig å takke Gud for at de scoret, som det er å takke lagkameraten for en god pasning. De må da vel få lov til å gjøre det?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #320 på: 29. Mars 2012, 21:13 »
Det er ikke noe problem at folk korser seg eller gjør andre religiøse fakter under kamp. Dette er personlige og private handlinger, som hver enkelt må få gjøre som man vil med. Men i det øyeblikk man misjonerer sin tro på andre, nedvurderer man disse andre sin tro, og det har jeg problem med. Tro er tro, enten man tror på en gud eller på Martha Louise's engler.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #321 på: 29. Mars 2012, 21:22 »
Uttalelsene med at det er OK å handse så lenge man vinner gjør jo bare at det religiøse budskapet hans blir latterliggjort av de aller fleste. Viser vel bare det mange tenker fra før - at også dypt kristne kan være både hyklerske og usympatiske.  ;)

For min del bryr jeg meg verken om at Kim Ojo, Demba Ba eller Cisse takker gud for scoringene sine. Men om jeg var så god som de tre nevnte, så ville jeg ikke takket andre enn meg selv.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 29. Mars 2012, 21:47 »
Det er ikke noe problem at folk korser seg eller gjør andre religiøse fakter under kamp. Dette er personlige og private handlinger, som hver enkelt må få gjøre som man vil med. Men i det øyeblikk man misjonerer sin tro på andre, nedvurderer man disse andre sin tro, og det har jeg problem med. Tro er tro, enten man tror på en gud eller på Martha Louise's engler.

Det gjør man vel per definisjon når man er religiøs... Problemet ligger i bunnen, det oppstår ikke når man sier høyt hva man mener. Det er tvert imot ganske positivt i mine øyne å bringe det frem i lyset.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #323 på: 29. Mars 2012, 23:42 »
skjønner ikke hva du mener?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 30. Mars 2012, 02:35 »
Ting som dette blir ikke større enn man gjør det. Dette kunne vært glemt allerede...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #325 på: 30. Mars 2012, 09:14 »
Det gjelder forøvrig alt vi diskuterer på dette forumet...

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 30. Mars 2012, 09:21 »
I utgangspunktet har det ingenting med fotball å gjøre, men jeg ser overhodet ikke hva som er så ille med det.
Er det til sjenanse for noen? Jeg mener at for en muslim er det å sette seg ned og takke Gud like naturlig som det er for en hvilken som helst kristen fotballspiller å korse seg før man går på banen, eller peke og se opp mot himmelen etter scoring.

For mange er det like naturlig å takke Gud for at de scoret, som det er å takke lagkameraten for en god pasning. De må da vel få lov til å gjøre det?
Det er ikke noe jeg sitter og irriterer meg grenseløst over, men i en perfekt verden ville det ikke vært noe av det. Jeg synes det er respektløst mot lagkameratene å takke en tegneseriefigur for scoringen, i stedet for de som fortjener takken.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 30. Mars 2012, 10:16 »
Nå har jeg dog til gode å se at de ikke takker lagkameratene. Og hva de sier og gjør i garderoben vet vi heller ingenting om. Men det vil overraske meg om Cissé er så selvsentrert at han ikke takker lagkameratene for å ha satt han i glimrende scoringsposisjon flere ganger. At han takker "tegneseriefiguren" han tror på ser jeg på som like naturlig som at han takker lagkameratene. I hans øyne er det kanskje "tegneseriefiguren" som bidro til at den ballen gikk i mål, og ikke en millimeter utenfor.  Og da må han jo kunne takke denne "tegneseriefiguren", som du kaller Han.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 30. Mars 2012, 11:22 »
skjønner ikke hva du mener?

Hehe, det er fullt forståelig når jeg leser mitt eget innlegg igjen. Jeg gadd ikke å utdype noe særlig, for dette kommer vel strengt tatt bare til å bli en resirkulering av denne delen av religionsdebattene fra tidligere. Kort sagt: Når man er kristen nedvurderer man selvsagt islam, hinduisme, buddhisme osv. i forhold til kristendommen, i motsetning til de aller fleste av oss nordmenn som ser på alle religioner som likeverdige. Problemet med denne kristne VIF-spilleren har med andre ord allerede oppstått. Når han "misjonerer" ved å vise frem en T-skjorte eller å snakke med media om Jesus gjør han det bare tydelig for resten av Norge hva han mener. Det ser jeg ikke noe negativt med. Jeg skulle tvert imot ønske at flere religiøse turte å stå frem offentlig og si hva de virkelig mener. Det største problemet med religion i Norge er ikke misjonering (eller i dette tilfellet, "misjonering") men at religøse sier noe annet offentlig enn til sine egne sekter.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 30. Mars 2012, 21:05 »
Amin Askar er jo det man kaller en instant legend  ;)