20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 153719 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #285 på: 26. Mars 2012, 22:40 »
Enig bjørni. Den bildebruken er rett og slett for abstrakt for meg, og jeg har nettopp skrevet en analyse av et Wergeland-dikt! :P

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #286 på: 26. Mars 2012, 22:45 »
Fotballklubber refereres av og til som "skuter"(som så mye annet), så derfor kan Fartøy være logisk.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 26. Mars 2012, 22:56 »
Jeg forstod det også med en gang. Det gjelder nok å være minst mulig belært innenfor norsk språk og dermed mest mulig åpen for alternative tolkninger. :)

Håper forøvrig Sandnes Ulf har fått sin siste hovedkamp eller mandagskamp på hjemmebane. Den tåka dukker visst opp titt og ofte ifølge Alsaker, og da blir det håpløst å se kampen på TV.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 26. Mars 2012, 23:03 »
Skjønte den med en gang jeg også, men synes likevel den var i lengste laget "out there". :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 26. Mars 2012, 23:27 »
Det kan jeg være enig i. Om man spør 1000 nordmenn om gode kallenavn på VIF kommer nok "Fartøy Martin" et stykke ned på lista.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 26. Mars 2012, 23:54 »
Kreativt dog. ::p

Peter

• Gjest
« Svar #291 på: 27. Mars 2012, 00:09 »
Tror ikke VIF er en døyt bedre i år enn forrige sesong.
Andresen er en håpløs trener, som nærmest oppfører seg som en psykopat. Alle som sier no annet enn ham, alle som ikke signerer kontrakter med klubben og alle han generelt ikke liker av en eller annen grunn blir frosset ute. At Harmeet Singh skal slite benk i år er jo et mysterium, og bare Andresen kunne funnet på å benke ham.

Dessuten har han en helt syk transferpolitikk der han tror Gunnarson, Youssuf Kone osv skal skyte ham til seriegull. Gamle spillere uten noe som helst å bidra med. Han prøver med dette Barcelona spillet sitt med et lag med en haug av gamle spillere. Det nytter ikke å lære Andre Muri, Gunnarson, Zajic og Morten Berre å spille teknisk i den alderen de er i. Sånt spill må man lære i meget ung alder, men de unge spillerne som har potentsiale til å spille teknisk og possesion orientert får jo aldri sjansen. Spillere som Chuma Anene og Sidoine Ossou er allerede nå mye bedre spillere enn halvparten av de nåverende VIF spillerne noengang vil bli.
Andresen gjør så sinnsykt mange feil, at jeg nekter å tro at de blir noe som helst bedre enn det de var ifjor.

Angående Martin Pusic greia er jeg fryktelig lite fan av å bedrive Kristen propaganda på en fotballbane. Dessuten synes jeg det er respektløst å reklamere for bibelen og at alle burde lese den, når han spiller på Norges mest multikuturelle lag med sikhen Harmeet Singh og muslimen Mohammed Fellah for å ta et eksempel.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 27. Mars 2012, 00:43 »
Uten at jeg skal påberope meg noe svært vett på VIF - Gunnarson, Zajic og Berre er spillere som i norsk målestokk er meeget gode teknisk. Akkurat den setninga reagerte jeg på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #293 på: 27. Mars 2012, 08:59 »
Håper forøvrig Sandnes Ulf har fått sin siste hovedkamp eller mandagskamp på hjemmebane. Den tåka dukker visst opp titt og ofte ifølge Alsaker, og da blir det håpløst å se kampen på TV.
Det er berre bullshit frå Alsaker. Dei siste dagene har det vært litt tåke i Stavanger området, men er ikkje sånn at det er tåke kvar mandag kl 19:00.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 27. Mars 2012, 09:53 »
Uten at jeg skal påberope meg noe svært vett på VIF - Gunnarson, Zajic og Berre er spillere som i norsk målestokk er meeget gode teknisk. Akkurat den setninga reagerte jeg på.

Akkurat samme jeg reagerte på. Gunnarson er faktisk veldig god teknisk, en av de bedre i ligaen.(ikke at det i seg selv er en indikator på at han er god)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 27. Mars 2012, 10:15 »
Morten Berre god teknisk?  :spytt:
Da har jeg lest det også.

Han har god fallteknikk, stupeteknikk, det skal han ha. Han har ekspertise innenfor det området. Så hvis noen vil lære seg å filme, så er det bare å spørre Berre om hjelp.

Men teknisk som i drible, holde ballen limt til føttene, avansere med ball i stor fart, gode pasninger osv, så er jeg ikke like overbevist.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 27. Mars 2012, 12:04 »
Angående Martin Pusic greia er jeg fryktelig lite fan av å bedrive Kristen propaganda på en fotballbane. Dessuten synes jeg det er respektløst å reklamere for bibelen og at alle burde lese den, når han spiller på Norges mest multikuturelle lag med sikhen Harmeet Singh og muslimen Mohammed Fellah for å ta et eksempel.

Har faktisk aldri tenkt på den problemstillingen før. Hadde vært helt konge med religionskrig i VIF.

Peter

• Gjest
« Svar #297 på: 27. Mars 2012, 14:04 »

Morten Berre er svak teknisk. Han har jo overhodet ikke teknikken til å passere motspillere, eller slå veldig presise pasninger. Han er ikke den dårligste tekniske spilleren på VIF, men ligger nok langt nede på lista.
Gunnarson har vært dårlig siden han kom fra Stabæk, er lite involvert i spillet og har nok ikke en like bra nærteknikk som han hadde i glansdagene i Stabæk. Stort bomkjøp foreløpig.
Zajic er greit. Han har en flott og effektiv teknikk. Han er uten tvil en av de beste spillerne på dagens VIF.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 29. Mars 2012, 08:13 »

Kva er so gale med å ha ei t-skjorte der det står "I love Jesus"? Kor går grensa for kva ein kan ha skreve på ei t-skjorte under drakta? Reknar med det då ikkje har noko som helst med kva ein fysisk viser? I det tilfelle, kva med våre to spissar i Newcastle kvar gong etter ei skåring?
Eg må berre spørja, men eg har igrunn ikkje lyst dra i gong ein slik debatt. :P
« Siste redigering: 29. Mars 2012, 08:15 av lgrinde »

Simmi

• Gjest
« Svar #299 på: 29. Mars 2012, 08:44 »
Det som er galt er at han er en kristen... Det liker ikke vi i Norge.