20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 153675 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #210 på: 04. Mars 2012, 13:03 »
Enig. At et lag havner på kvalikkplass gjør TL mer spennende, men det å nærmest lage en hel turnering ut av kvalikken blir rett og slett tåpelig når sesongen allerede er for lang.

Er jo ikke så lenge siden det var slik i TL, så dette er jo ikke noe nytt de prøver ut. Forskjellen er vel at det nå er 2 eller 4 lag mer i ligaen, noe som gjør at sesongen varer langt ut på vinterstid. Kan bli kaldt på tribunene rundt omkring da.

Burde kanskje kjørt flere midtuke kamper for å kunne slutte av sesongen litt tidligere. Problemet blir jo da de store avstandene i Norge, noe som vil hemme supportere som vil følge laget sitt på bortebane. Jeg synes ihvertfall at man ikke bør kutte ned på antall lag. Gi det litt tid så tror jeg det blir flere konkurranse dyktige lag og flere gode unge spillere som kommer frem.

Flere lag må nok også tenke seg litt om når det kommer til pengebruk. Altfor mange klubber drives helt på kanten økonomisk. Kanskje satse litt mer på ungdommen og fremtiden. Sogndal er jo ett godt eksempel der.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 04. Mars 2012, 19:20 »
Det skjer mye rart på Fotballtinget (Forbundstinget).

RBKs Årsmøte ga klar innstruks til vår tidligere styreleder Terje Svendsen å argumentere for Hasunds Hund FKs forslag om seks ukers frist for fastsettelse av TV-kamper, tre dagers TL-runde (fredag, lørdag, søndag) og 70% av cupfinalebillettene til lagenes supportere. Alle tre forslagene ble stemt ned på Fotballtinget denne helgen. Og det går selvfølgelig sterke rykter om at RBKs tidligere styreformann, som i utgangspunktet var uenig i alle forslagene (unntatt cupfinalen, tilsynelatende) ikke har gjort jobben sin på Tinget.

Det er ganske utrolig at flertallet i norsk fotball ikke vil ha flere billetter til egne supportere i cupfinalen. Det er jo ganske utrolig at supporterne ikke skal få ta del i den festen cupfinalen er. Men NFF er og blir NFF.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 08. Mars 2012, 20:13 »
FFK slo Sandefjord 3-0 i dag og Etzaz Hussain scora alle tre målene. Er vel bare et tidsspørsmål før han er borte nå :(

Christian

• Gjest

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 09. Mars 2012, 22:22 »
VG har tipsa Sogndal nederst og Stabæk på nest siste sålangt. Ikke usannsynlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #215 på: 09. Mars 2012, 22:23 »
Spent på Sogndal i år, nytt forsvar og ny trener. Kven skal score målene?  ??? Ulrik Flo og Mane blir nok første valgene på topp, med T.A Flo som supersub. Men redd det blir for tynt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 09. Mars 2012, 22:27 »
Jeg tipper andresesongssyndromet for Sogndal jeg! Så får vi se om de overrasker meg i år igjen som de egentlig har gjort de to siste åra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Christian

• Gjest

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 10. Mars 2012, 18:24 »
Jeg kjenner for dårlig til situasjonen i Sogndal, men Harald Aabrekk var nok en veldig stor del av årsaken til at Sogndal reddet plassen forrige sesong.

Av det jeg har lest og hørt har de lagt fra seg den ultradefensive stilen, og slipper inn flere mål. Sogndal scoret vel færrest mål av alle forrige sesong (de var i hvert fall veldig langt nede på lista), men svært få baklengsmål var en stor del av nøkkelen til overlevelse. Uten den samme defensive tryggheten, vil de ikke ha nubbsjanse til å overleve denne sesongen.

Stabæk har mistet omtrent hele laget, men i utgangspunktet tror jeg de har nok kvalitet og nok "rutine" til at de holder plassen. Petter Belsvik kjenner Stabæk godt, og Hedenstad kommer seg neppe til det store utland via spill i Stabæk, så da blir han vel værende på Nadderud en stund til. Jeg tror det er dårligere lag enn Stabæk i Tippeligaen 2012.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 10. Mars 2012, 23:26 »
Jeg reagerer på at det virker til at Sogndal setter såpass stor lit til Flonaldo som den TV2-linken kunne tyde på. For all del - jeg forguder nesten Tore Andre Flo, men det må vel være lov å betvile hvorvidt han fortsatt har det som kreves for å score regelmessig i TL?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 11. Mars 2012, 00:09 »
Må huske at TA Flo er en av ytterst få spisser som har holdt høy klasse i verdenssammenheng uten et snev av fart i kroppen. Eneste sammenlikningen jeg kan komme på i øyeblikket er Sheringham, og han holdt også nivået til han ble veldig gammel.

Men han var en flopp i VIF, og var vel langt ifra noen åpenbaring i fjor, så jeg har definitivt ikke nødvendigvis noen stor tro på ham jeg heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 11. Mars 2012, 00:13 »
Flo var ikke så treg i sine velmaktsdager. Så tregere ut enn det han var med sine lange føtter, litt som Carew. Uansett skal vel også skader han har hatt siste del av sin karriere tas med i betraktningen. VIF-karrieren ble jo i stor grad ødelagt av konstante skadeplager.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 11. Mars 2012, 00:21 »
Han var langt tregere enn de aller fleste midtstopperne han møtte i TL under hele sin Brann-periode. Og tro meg - farten deres var stort sett ikke mye å skryte av.

Utrolig spesiell spiller. Lang og hengslete, men med elendig fart og hodespill. Ingen spesielt god avslutter heller. Det var vitterlig teknikken som var styrken hans.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 16. Mars 2012, 14:09 »
Toppfotball skal spilles på naturgress! sier jeg.

- Alle bør spille på samme underlag, sier Roald Bruun-Hanssen og får støtte av Martin Andresen.

Uttalelsen fra fotballpresidenten er bare vås.
Sitat fra: Ynge Hallén til BT
- Hvis alle skal spille på samme underlag, blir det kunstgress over alt. Hvis vi venter fem år vil flertallet av spillerne ønske kunstgress, og kunstgresset vil være enda bedre. Kunstgress er fremtiden, og Norge er ikke alene. Danmark og Sveits kommer etter, og når kunstgressgenerasjonen i Spania vokser opp, vil det få konsekvenser der også, sier fotballpresident Yngve Hallén.
Det er stor motstand mot kunstgress hos de europeiske toppklubbene. Det er de lagene man kommer til å møte i e-cup, ikke Accrington og Wycombe. Og reiser man for å spille kvalikkamper i Hellas, Kypros eller andre steder, så møter man naturgress. Ikke kunstgress.

Kunstgress er for breddefotballen, ikke for toppfotballen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 16. Mars 2012, 17:05 »
Litt i overkant skråsikker uttalelse fra Hallén i hvert fall. At flertallet av fotballspillere vil ønske å spille på plastikk fremfor gress om fem år tror jeg ikke et sekund på. Jeg er først og fremst glad for at Brann setter sin ære i å tilby ekte vare, så får de andre klubbene i Norge gjøre som de vil.