20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00  (Lest 81150 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00
« Svar #525 på: 11. Des. 2011, 08:32 »
Synes verken Raylor eller Santon fortjener godkjent. Kanskje Santon i og med at han var veldig flink til å involvere seg i spillet og det var hans første kamp fra start, men begge var ute å kjøre defensivt, og Norwich fikk komme alt for lett til innlegg.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #526 på: 11. Des. 2011, 11:39 »
Det er vel no i ettertid ein ser kvifor ikkje Liverpool signerte Sylvain!

Ja, om du ser vekk i fra at det var Marveaux som valgte å ikke signere for dem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #527 på: 11. Des. 2011, 12:20 »
I forhold til Marve visste man at det var et sjansespill. Men det var Ba også. Med lite penger til rådighet må man gamble en god del mer, og da kan det ende sånn. It's not the end of the world.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 11. Des. 2011, 12:43 »
Fattig trøst... "@OptaJoe: 10 - Norwich City have scored more headed goals than any other Premier League team. Bonce."

3 mål på dødballer mot oss sier vel sitt. Når vi  i tillegg manglet høyde og muskler fra forsvaret til og med midtbanen, så måtte det gå som det gikk.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 11. Des. 2011, 13:02 »
Synes Simpson fortjener skryt, spiller en god kamp utifra forholdene. Kjemper, takler og vinne hodedueller kampen igjennom. Veldig flink til å gi positive kommentarer til medspillere, og har et positivt kroppspråk kampen igjennom.

Captain in the making?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 11. Des. 2011, 13:07 »

Captain in the making?
:lol: :yaoscared:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 11. Des. 2011, 13:11 »
Tenkte mer utifra situasjonen vi er i nå ;) og var vel mer enn måte å avslutte innlegget enn et seriøst forslag :P

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #532 på: 11. Des. 2011, 13:43 »
Det er vel no i ettertid ein ser kvifor ikkje Liverpool signerte Sylvain!

Ja, om du ser vekk i fra at det var Marveaux som valgte å ikke signere for dem.

Sylvain Marveaux?  :honk:
Det var nok ein heilgardering frå min side, då eg var usikker på stavelsen av etternamnet og gadd ikkje å sjekke, haha! ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 11. Des. 2011, 16:22 »
Det meste har vel blitt sagt.. Men jeg kan ikke forstå hvorfor Ben Arfa sitter på benken hele kampen, mens den fotball-mongolide Obertan spiller.

In Pardew I don't trust
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 11. Des. 2011, 17:32 »
Herregud, jeg er sjokkert over hvordan én kamp forandrer opinionen totalt.

Før kampen var pardew untouchable, etter kampen stoler vi overhodet ikke på han lenger. Før kampen var Obertan en rask, lite fotballklok, men likevel brukbar spiller. Etter kampen er han fullstendig talentløs. Blottet for alt som heter hjerne. Greit nok at dette er et forum og at det ikke er den mest intelligente samlingen av folk og dyr som skriver her inne (meg inkludert), men det får da være grenser.

Obertan spiller fordi han er en hurtig høyreving som i små perioder av kampen kan gjøre seg bemerket. Alternativet er pur unge Sammy Ameobi, som også er hurtig og som også i små perioder av en kamp kan gjøre seg bemerket. Forskjellen er nøyaktig what exactly? Men så roper man på at Ben Arfa skal spille i stedet for? Obertan er en breddeholder, Ben Arfa er en typisk dribler, trekker innover i banen i enda større grad enn Jonas gjør det. Så med innoverving Jonas skal vi ha en enda større innover ving på motsatt side også? Som nok er best sentralt i banen?

Jeg kan være enig i at man i enkelte tilfeller kan tåle å bruke Ben Arfa som ving, men jeg synes ikke han på noen måte skal erstatte Obertan.

Jeg skjønner ikke problemet med at Ben Arfa må finne seg i å rotere litt med andre spillere. I noen kamper vil Pardews taktikk være slik at Ben Arfa neppe vil bli særlig involvertm og han føler han vil trenge en skikkelig target man på topp. Da må man nødvendigivs ofre Ben Arfa, for å sette inn Shola eller Best. Og for å være helt ærlig, Shola spilte på langt nær SÅ dårlig.

Når det er sagt synes jeg absolutt vi burde prøvd å spille ut Norwich, i stedet for å spille på deres premisser. Og da hadde vi hatt bruk for Ben Arfa i stedet for Shola. Det er det eneste jeg vil utsette på Pardew i denne kampen.

Her var det så åpenbart at han var tilnærmet bundet på hender og føtter. Med tre stoppere og to defensive midtbanespillere på skadelisten hadde han ingen andre valg enn å bruke de spillerne han gjorde. Perch har gjort finfine innhopp som DM, og gjorde en brukbar jobb som stopper mot Chelsea. Dermed var han ganske selvskreven som stopper i denne kampen, selv om vi alle hadde en anelse om hvordan det kunne gå.

At han ikke levde opp til Coloccini eller Steven Taylors standard er overhodet ikke uventet, og det er ikke hans feil. Kanskje kunne man prøvd Tamas Kadar, som er en mer rendyrket midtstopper og har spilt bra på u21-landslagsnivå. Men vi ser ikke den gutten på trening hver dag, vi vet ikke hvordan han måler seg med Simpson og Perch, og med tanke på at han ikke engang har vært på benken i en ligacupkamp denne sesongen, så tror jeg det er svar nok på hva Pardew tenker om gutten.

Pardew er nok ingen fullkommen manager. Han er ingen gud. Han kan ikke gå på vannet, som Jesus. Han er en middelmådig manager for et middelmådig lag, som har prestert i overkant av forventninger så langt denne sesongen. De som snakker om europacup her inne rister jeg på hodet av. Det er laget vårt overhodet ikke klare for. Og vi skal ikke under noen omstendigheter ha det som et mål. Vi skal ha topp 10 som mål, og en god innsats i cupene. Vi skal ikke forvente topp 6-plassering, vi skal ikke forvente å vinne FA-cupen. Vi skal ikke forvente å spille CL neste sesong. Vi skal forvente å forbedre oss fra fjoråret.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Simmi

• Gjest
« Svar #535 på: 11. Des. 2011, 17:47 »
Et særdeles godt innlegg, Joakim. Og jeg er helt enig.

Kudos!  :thumbu:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 11. Des. 2011, 17:52 »
Du har vel ikke direkte feil i noe av det du sier - men det er da få av oss som forventer bedre enn maks 7. plass. Men det må være lov å være frustrert over Gabriel Obertan - det har jeg med flere vært over lengre tid. Det er da heller ikke slik at Pardews ord er naturlov heller. Slik stallen vår er - med en spiller som Ben Arfa på benk og en totalt ineffektiv kalkun på høyrekant - så blir man frustrert. Hadde det enda vært fordi denne kalkunen i det minst bidrar med enorm vilje og imponerende defensiv jobbing - men det gjør han jo ikke. Alt vi har sett er tendenser og en og annen god omgang. Men du verden - Obertan har alt annet enn imponert meg og jeg er frustrert over at han tilsynelatende har klippekort.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 11. Des. 2011, 17:56 »
Jeg vil vel ikke si at han har klippekort, Pardew ser helt klart en fremtidig gevinst i å la ham spille så mye som mulig på dette nivået. Vi har da tidvis sett hva som bor i ham, selv om han har vært flau langt oftere. Forøvrig helt enig med Joakim på hvert eneste punkt, bortsett fra at jeg kanskje har blitt litt mer overbevist enn at jeg vil karakterisere Pardew som middelmådig, og at vi uten skader kunne ha et berettiget håp om spill i Europa høsten 2012.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 11. Des. 2011, 18:02 »
Ser også gevinst i å la Sammy Ameobi spille i så henseende, jeg da. Obertan er uansett en lang vei å gå i min bok - for per nå er han langt fra noen god PL-spiller..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 11. Des. 2011, 18:12 »
Nå er jo Obertan 3 år eldre enn Sammy, så når man først har brukt penger på å hente ham og har trua på ham så er det vel viktigere og mer nødvendig at han får matche seg på det øverste nivået. Og dessuten så har det vel ikke kommet så veldig mye end product ut av det Sammy har foretatt seg heller, og selv om han har vist lovende takter så har han ikke vært bedre enn Obertan totalt sett, uten at det er en god sammenligning med tanke på spilletid.