20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00  (Lest 80635 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle 10/12 kl.16.00
« Svar #555 på: 12. Des. 2011, 13:29 »
Noen som har stats på passningene til Santon? Satt bare med inntrykk av han var svært passningssikker og dyktig til å finne medspillere på de rareste plasser. Kan ikke huske mange passninger fra ham som gikk til motspiller eller at han ble fratatt ballen.

Mulig jeg ble blenda av å ha venta *lenge* på at han skulle få spille, men vil gjerne se statsa for å finne ut om magefølelsen stemmer.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #556 på: 12. Des. 2011, 13:43 »
Kjapt google søk det ElvenKind!

http://www.eplindex.com/norwich-city-4-newcastle-utd-2-stats-analysis/

Du har for øvrig helt rett 60 pasninger, hvor 49 kom frem til mottaker, 82%! Litt mindre hvass på duellene, men jeg synes det lover godt, og satt med samme inntrykk som deg hvertfall!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 12. Des. 2011, 14:04 »
jeg synes santon viste lovende takter. Tror han har potensiale til å bli enda bedre enn enrique.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 12. Des. 2011, 14:10 »
Det tror jeg også. Jeg har i alle fall et håpe om det, og det er ingen tvil om at han har et solid forsprang på den offensive biten. Men defensivt er det pdd et hav opp til Enriques nivå.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #559 på: 12. Des. 2011, 14:13 »
Han har helt klart potensialet ja, er liten tvil om det. Håper Norwich kampen har gitt Pardew litt svar da, både med tanke på "etablerte" spillere, og de litt mindre etablerte, som Santon. Blir mildt sagt overrasket om han ikke spiller mot Swansea, da det er en kamp som kommer til å passe han veldig bra tror jeg.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #560 på: 12. Des. 2011, 14:36 »
Kjapt google søk det ElvenKind!

http://www.eplindex.com/norwich-city-4-newcastle-utd-2-stats-analysis/

Du har for øvrig helt rett 60 pasninger, hvor 49 kom frem til mottaker, 82%! Litt mindre hvass på duellene, men jeg synes det lover godt, og satt med samme inntrykk som deg hvertfall!

Den statistikklinken gir også en rimelig streng med rettferdig kritikk av Obertan sin puslete innsats også. God lesning siden dette er den spilleren som frustrerer meg mest for tiden :)

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #561 på: 12. Des. 2011, 14:49 »
Enig der Dionysos. Jeg er også blitt litt kritisk til Obertan etterhvert, selv om jeg er enig i at han må få litt mer tid på seg også. Dilemmaet er at han tilfører laget hurtighet, noe vi mangler (på tross av at han egentlig virker litt tilbakeholden med å bruke farta si), samt at vi egentlig ikke har så mange reindyrka vinger. For meg virker det som om vi hovedsaklig kun har Jonas, Obertan og etter Pardew sin mening, Sammy Ameobi. Både Raylor og Santon er hovedsaklig backer, og de andre midtbanespillerne våres passer bedre sentralt. Eventuelt Gosling kunne også steppa inn der, men jeg vet ikke hvor god han ville vært. Er ikke imponert over det jeg har sett av han siden han kom til klubben.

Når det er sagt, så har jeg derimot latt meg imponere av Sammy, så jeg håper virkelig han får fler og fler innhopp utover sesongen. Det lukter mål og assist av den gutten der etterhvert!

Pardew fortsetter nok med Obertan ut sesongen tipper jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 12. Des. 2011, 16:02 »
Jeg kan garantere at Obertan sannsynligvis vil fortsette som førstevalg på høyrekanten ut sesongen, og jeg kan garantere at han ALDRI blir plassert på reservelaget for å rotne, bare fordi enkelte her inne har bestemt at han er så til de grader dum og så til de grader dårlig at absolutt alt er bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 12. Des. 2011, 16:11 »
Selv om Obertan til tider er svak, er det viktig at han fyller en funksjon likevel. For det første er han med å holde bredden. Dette gjør jobben lettere for vår sentrale midtbane og for Jonas ikke minst.  For det andre er han flink til å føre ballen oppover i banen, selv om han er ineffektiv i siste del. Og for det tredje er han rask. Mao vil mostanderens venstreback være redd for å være med for mye frem, i frykt for at Obertan kan kontre i rommet som etterlates. Obertan har ikke så dårlige innlegg, problemet er at han for sjelden kommer i innleggsposisjoner fordi han ikke tør å sette fart når han har muligheten. I stedet stopper han opp og gjør noen ineffektive finter. Dermed stopper angrepet opp, og motstanderen får på plass en i press, med en i sikring. Jeg tror dette er noe han kommer til å riste av seg med spilletid. Han fikk jo nesten ikke spille i Scum.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 12. Des. 2011, 16:14 »
Det synes jeg var veldig godt oppsummert. Vil også legge til at Obertan har en ok skuddfot, de ytterst få gangene han får skutt. Mye bra, men også mye frustrasjon ved Obertan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 12. Des. 2011, 16:24 »
Jeg tror Obertan kommer til å få klar beskjed av Pardew om at han må bedre innsatsen til neste kamp. Det deffansive bidraget hans var latterlig mot Norwich. Hele suksessen denne sesongen har vært bygget på at samtlige 11 jobber knallhardt for hverandre. Vi har ikke råd til luksusspillere. Selv mot de antatt svakeste lagene er det utrolig viktig at alle bidrar. I neste kamp mot Swansea må han vise innsats, hvis ikke tror jeg 50 tusen mennesker kommer til å la ham få høre hva de mener.
Av den grunn føler meg egentlig ganske sikker på at han vil vise bedre innsats i den kommende kampen.

Når det er sagt tror jeg Sammy kan gjøre en like god jobb. Jeg har blitt imponert i alle kampene han har kommet inn. Han er uredd og prøver hele tiden å utfordre backen sin. I tillegg virker det som han er mye bedre på link-up spill. Han har også et bedre øye for mål, og kommer seg oftere i posisjoner hvor han kan få avsluttet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 12. Des. 2011, 17:18 »
Selv om Obertan til tider er svak, er det viktig at han fyller en funksjon likevel. For det første er han med å holde bredden. Dette gjør jobben lettere for vår sentrale midtbane og for Jonas ikke minst.  For det andre er han flink til å føre ballen oppover i banen, selv om han er ineffektiv i siste del. Og for det tredje er han rask. Mao vil mostanderens venstreback være redd for å være med for mye frem, i frykt for at Obertan kan kontre i rommet som etterlates. Obertan har ikke så dårlige innlegg, problemet er at han for sjelden kommer i innleggsposisjoner fordi han ikke tør å sette fart når han har muligheten. I stedet stopper han opp og gjør noen ineffektive finter. Dermed stopper angrepet opp, og motstanderen får på plass en i press, med en i sikring. Jeg tror dette er noe han kommer til å riste av seg med spilletid. Han fikk jo nesten ikke spille i Scum.

Merker jeg har vært mer enig med deg i det siste, Thomas! Kan det ha noe å gjøre med at Taylor er ute av diskusjonen resten av sesongen?  :P

Helt riktig angående Obertan, han fyller en viktig funksjon i laget, selv om han personlig er grisedårlig. Og siden han var såpass svak, spesielt i førsteomgang, mot Norwich, skulle det ikke forundre meg om han er god igjen mot Swansea. I én omgang vel og merke.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #567 på: 12. Des. 2011, 18:57 »
Med andre ord skriver du om hvordan du håper han skal være isteden for hvordan han er.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 12. Des. 2011, 19:35 »
Just presis. Jeg klarer ikke glede meg mer over Obertan enn jeg gjorde av Routledge - og per nå virker det ganske meningsløst å bruke penger på en spiller som ikke tilfører oss noe mer.
Han skal selvfølgelig ha for at han enda er ung - hadde vi absolutt trengt breddeholder forrige sesong kunne vi bare gitt Routledge mer spilletid kontra spilt med Barton på ving. Fyren har ekstremt å gå på hva fotballsmartness gjelder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #569 på: 12. Des. 2011, 19:57 »
Men burde vi ikke gi Obertan mer tid før vi avsier endelig dom? Han har ikke flust med kamperfaring fra dette nivået. Tror han kan bli en viktig brikke etterhvert. Han lider av dårlig selvtillit, dessverre.