Chelsea sliter med begge deler om dagen. Den nye midtstopperkonstellasjonen har ikke vært helt optimal, samtidig som de ikke er gode nok fremover. Midtbanen deres er for identitsk og bevegelsene på topp er heller ikke optimal. All kreativ kraft hviler på Matas skuldre. Hvis han får stå upresset og legge inn i boksen tapes denne kampen. I slike situasjoner kommer Mereiles, Lamps og Drogba til sin rett. Men ellers har de ikke de rette bevegelsene eller nok bevegelse. Det er derfor de sliter mot defensivt sterke lag. Alle spillerene vil ha ball i fot i stedet for i rom, og det er ingen som gidder å ta løp for å åpne opp rom for andre. De fleste ballen skal gå gjennom midten. Der tror jeg de skal få slite mot vår meget oppoffrende sentrallinje.
Ganske enig i denne "analysen".
Vil også påpeke som Magpie93 gjør lenger her oppe, at Chelsea til tider står høyt. Midtstopperne og den sentrale midtbanen er ikke blandt de kjappeste så her kan vi straffe dem hardt.
Viktig at Obertan er med igjen og at Jonas får mer til offensivt. Ben Arfa har også fart i bena og kan skape masse trøbbel for Terry og co.
Er også meget imponert over Guthrie og det han har fått vist til nå. De pasningene han hadde mot ManU var world class. Måten han vridde spillet med millimeters presise 60 meters pasninger skapte mye trøbbel for ManU, og da spesielt Evra.
Så for meg er det ikke noe must at Tiotè spiller, da jeg mener Guthrie har vært bedre denne sesongen enn hva Tiotè har vært, og det atpåtil halvskadet.
Og til dere som utelater Jonas, skjerpings. Han er utrolig viktig defensivt og god offensivt om han blir brukt. Men med R. Taylor på backen har Jonas nok å hjelpe til med defensivt. Tror han kunne bidratt mye mer offensivt med en tryggere og bedre back bak seg.
Håper på følgende lag:
Krul
Simpson - S. Taylor - Coloccini - Santon
Obertan - Cabaye - Guthrie/Tiotè - Jonas
Ben Arfa
Ba