20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 103510 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #465 på: 17. Juni 2014, 20:07 »
king! Sveits-Frankrike dere har tenkt å se?

Tenker litt på 18:00-kampen i morgen og så stikke hjemover for de to andre, orker ikke stå og fryse til 23:00. Men er jo konge på torsdager da, så kan man ta det som et vors og stikke på Horgans etterpå feks.  :D

Bare ryktes om litt upent vær på torsdag

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 17. Juni 2014, 20:13 »
Synes begrepet antifotball er et dårlig et!
Det finnes ingen fasit på hvordan man skal spille fotball. Preferanser vil det alltid være, men synes at begrepet antifotball ikke bør brukes. Big Sam spiller som regel hoofballer mot en stor, sterk spiss (en direkte tilnærming), mens Guardiola i mye større grad fokuserer på ballbesittelse for å male ned motstanderne. De er likeverdige spillestiler i mine øyne. Man har også forskjellige varianter innenfor hver type spillestil også. Klopp i Dortmund har veldig stort fokus på raske overganger etter å ha vunnet ball fra lag i etablert spill, men er allikevel offensivt orientert, og ønsker å blande attraktiv fotball med lynkjappe kontringer. Mourinho i Chelsea er langt mer kynisk i sin tilnærming til mye av samme spillestil som Jürgen Klopp. Kristoffer oppsummerer det greit, og er i mine øyne grunnen til at Chelsea ikke gjorde det bedre i år.

Spania hadde i første omgangen ikke samme "kvelende" tilnærming til kampen i dag, kan ha noe med at motstanderen var såpass god at de ikke fikk muligheten, noe som gjorde kampen mer åpen. Men at Spania står for såkalt "antifotball" synes jeg blir feil. Tør man som nevnt å presse høyt, kollektivt og hardt, kan man straffe slike lag.

Det er akkurat det med forskjellige spillestilen og tilnærming til kamper som jeg synes gjør fotballen til verdens beste idrett! Det er ikke gitt at Goliat slår David. Det handler om å beherske sin måte å spille på, samt å være tro mot sin stil. Det er en av grunnen til at jeg digger VM! Selv om det er favoritter og underdogs i mange kamper, kan det plutselig komme en skrell. Som i kampen i dag.

Jeg siterer Anders pga. generel fethet, og fordi han helt åpenbart er en vinner. Jeg har tidligere brukt ordet antifotball selv, men det er en liten stund siden jeg sluttet med akkurat det. Innså hvor håpløst det er. Jeg gremmes av min egen fortid og har gjort meg fortjent til både en knyttnevne og femti i trynet pga. sånne ting. I dag bruker jeg ordet drittfotball, fordi det er det jeg synes det er. Ikke antifotball. Heia meg.

Håper Mexico gruser Brasil i dag, men jeg forventer hjemmedømming og Mexicotap.
« Siste redigering: 17. Juni 2014, 20:19 av boris. »
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #467 på: 17. Juni 2014, 21:07 »
Hadde ikke noen spesiell kamp i tankene, men england spiller vel så da regner jeg med det er bra liv der nede!

kjipt å være dommer utpå der nå tror jeg  :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 17. Juni 2014, 21:21 »
Mexico sliter. Isj!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 17. Juni 2014, 22:44 »
Ochoa har en grei kamp kan man si.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 17. Juni 2014, 22:51 »
Godt gjennomført første omgang og en veldig god andre omgang fra Mexico. Synd de ikke fikk seg et mål.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #471 på: 17. Juni 2014, 22:53 »
Hadde ikke noen spesiell kamp i tankene, men england spiller vel så da regner jeg med det er bra liv der nede!

Tipper det blir king,ja.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 17. Juni 2014, 22:56 »
Dere få gi tilbakemelding om hvodan det var, da. Tenkte meg ned en tur i midten av neste uke. Var vel ingen superspennende kamper, men det får gå. Når man først er i Oslo får man prøve og få med seg det som sjer der.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 18. Juni 2014, 01:24 »
For en deilig tabbe!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 18. Juni 2014, 14:20 »
http://www.nrk.no/sport/fotball/scolari-forlot-pressekonferanse-1.11783124

Scolari og Silva meinar det var straffe.  :koko:
Burde vel heller sagt at hadde han haldt seg på føtna so hadde han kunne skåra. Ventar jo i spenning på ein gif av hendinga.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 18. Juni 2014, 20:06 »
Nesten for Australia igjen!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 18. Juni 2014, 20:42 »
@WorldCupPosts: BREAKING: Portugal doctor Jose Carlos Noronha has told Cristiano Ronaldo that playing with the knee injury could be career-threatening.@WorldCup

Går rykter om at han er ute resten av mesterskapet.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 18. Juni 2014, 20:50 »
Helt utrolig uflaks for Ronaldo som har vært stort sett totalt skadefri de siste årene..

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #478 på: 18. Juni 2014, 21:20 »
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!1
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 18. Juni 2014, 21:21 »
Tror ikke Spania klarer snu dette. Lukter Frankrike 2002 av dette. Et hardt skudd for baugen for VM-tippinga mi, men ellers syns jeg egentlig det er veldig morsomt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida