20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 103372 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #480 på: 18. Juni 2014, 21:44 »
hahaha konge

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 18. Juni 2014, 21:44 »
Dette er så rått! Har ikke ord!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 18. Juni 2014, 21:45 »
Haha! Sikker boksing ut i farlig felt av Casillas der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #483 på: 18. Juni 2014, 21:46 »
casillas med nok en katastrofal involvering!

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #484 på: 18. Juni 2014, 21:56 »
Ole Ole Ole, Chile Chile :toon:
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #485 på: 18. Juni 2014, 22:12 »
hahaha Busquets  :lol:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 18. Juni 2014, 22:57 »
Spania er ute. Vakkert!

Sykt bra første omgang av Chile, og mer enn solide i andre. Utrolig imponerende kamp! Begynner virkelig og få sansen for det laget der.
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 18. Juni 2014, 23:07 »
Adios Spania. Kommer vel mest sannsynlig til å være VM dårligst plasserte lag før siste gruppekamp :D frustrerende lag dette Spania laget. Sko trudd dei leda 2-0 istedenfor når ein ser på framdrifta dei hadde i spelet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 18. Juni 2014, 23:14 »
Fantastiske prestasjoner av Chile!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #489 på: 18. Juni 2014, 23:47 »
Ser det skrives rundt omkring og snakkes høylytt om at denne Barcelona-spillestilen nå snart kan være død og begravd. Ingenting ville kommet fotballen mer til gode - til tross for at jeg personlig tviler på at enkelte lag vil i den nærmeste fremtid slutte å spille så possessionorientert som de gjør pdd.

Får bare håpe at Nederland klarer uavgjort eller å hanke inn en seier mot Chile, så slipper de (mest sannsynlig) den vanskeligste motstanden neste runde.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 19. Juni 2014, 00:32 »
Alt for enkel tilnærming. Det handler om å hele tiden utvikle seg. Når Del Bosque tar ut et tilnærme likt lag som sist, så sier det seg selv at det blir vanskelig. De som var verdens beste for 4 år siden er ikke det nå. Denne generasjonen er ikke like sultne, og ikke minst holde de ikke samme nivå lengre. At Xavi er langt over middagshøyden er åpenbart. Alt for temposvak. Stiller meg uforstående til hvorfor ikke Navas er med som et alternativ. Spesielt når en skal spille med Costa på topp. Noe annet som er noe spesielt er hvorfor han tviholder på Torres når en eksempelvis har en kar som Negredo.

Spania kommer nok tilbake - men en dyrkjøpt kunnskap om at en er nødt til å videreutvikle et lag hele tiden. Mye skjer på 4 år. Kommer ikke vekk fra at Spania absolutt kan være med i diskusjonen om tidenes landslag - og ikke minst at Barca kanskje hadde tidenes klubblag. Heldigvis utvikler fotballen seg hele tiden, og alt som går opp må en eller annen gang komme ned. Takk og pris. Forøvrig har Spania alltid vært langt mer kynisk enn det Barca som herja med alt og alle for noen år siden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #491 på: 19. Juni 2014, 00:44 »
Uten å komme med nok et langt innlegg om spillestil og -måter, tror jeg faktisk at den ekstreme possession-stilen Barca og Spania har stått for er litt på vei ut! Det er på tide for slike lag å tenke litt nytt. Men spesielt Barca kommer ikke til å revolusjonere sin spillestil, men heller implementere nye elementer i sin måte omspill fotball på. Over en periode på 2-3 år vil vi nok se et Barca som er mer gjennombruddshissige, og med større tempo i lengderetning enn før.
Mange har løst problemet man møter i lag som Barca, ved høyt og kollektivt bra press! 

Mener også det fra et underholdningsperspektiv vil være positivt om lag som Barcelona ikke skal kvele ihjel kamper, for så å score et par mål.
Så jeg håper virkelig at den overdrevne possession-taktikken fader litt ut, og at vi får en litt mer underholdende fotball :)

Faen så dum Alex Song er! Gratulerer!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #492 på: 19. Juni 2014, 00:48 »
Kristoffer:

Jeg skjønner Torres/Negredo-poenget ditt, men mener faktisk Torres presterer så bra på landslaget, at han forsvarer en plass der. Synes han faktisk han var god når han kom inn i dag. Vant mye i lufta :) men savner også en Navas på kant, kunne nok ha gjort en bedre jobb enn Pedro!
Ellers synes jeg det er litt rart Mata ikke får spille.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 19. Juni 2014, 01:17 »
Joda, jeg er enig, Anders. Men det Barca vi har sett de siste par sesongene spiller ikke på samme nivå som tidligere.
Så er det jo også rett som du sier, at en hele tiden må utvikle seg. Fotballen Barca spilte "i går" har da følgelig også motstandere funnet motttrekk mot, som du påpeker og som jeg såvidt også har nevnt i tidligere poster. Gjennom høyt og kollektivt lagpress.

Men syns det er et valid poeng at Barca på ingen måte spiller med så høyt tempo eller intensitet, forsåvidt heller ikke i gjennvinningsfasen, som de gjorde sitt beste. Da var de rett og slett ustoppelige. Legg da også til at enkelte spillere overhodet ikke er så gode som de en gang var. Xavi er moden for utskftning, Puyol ble gammel og skadene tok over. Pique er en skygge av det han en gang var. Samme kan sies om flere. Spillestilen, med ulike nyanser, ligger i mine allikevel fortsatt ganske langt inn i ryggmargen på Barcas identitet. Og jeg føler meg helt sikker på at de selvfølgelig i fremtiden også vil vinne både liga og CL igjen. Men om de vil bli så ekstremt dominante som de var under Guardiolas første år - det er overhodet ikke gitt. Det var helt unikt.

Så er det da også slik at Spanias offensive kvaliteter i stor grad er bygget opp rund nettopp de samme spillerne som har drevet Barca. Da er jeg enig i at det er merkelig at ikke spillere som Mata ikke benyttes mer eksempelvis. Tror nok Spania slår sterkt tilbake i fremtiden da de jo fremdeles har latterlig mye kvalitet bak disse igjen.

Er forøvrig ikke noen spillestil-militant overhodet. Var sterkt negativ til det Spania som kvalte kamper de foregående mesterskapene. Det var ekstremt, og ble veldig kjedelig. Er i motsatt retning svært negativ til tilnærmingen til Mourinho. Jeg er dog åpen på at det er mulig å inkorporere både ballbesittelse med gjennombruddskraft. Samtidig som jeg står veldig fast på at den måten Barca spilte fotball på var så ekstremt imponerende på alle mulige måter. Spilte på høy risiko, og så teknisk krevende at wow. På sitt beste var det helt utrolig imponerende hva de fikk til. Tror nettopp det at de var så dominante som ingen andre lag har vært tidligere også nødvendigvis gjør at folk fikk ekstra god grunn til å hate de. Rein logikk egentlig.
« Siste redigering: 19. Juni 2014, 01:22 av Kristoffer »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 19. Juni 2014, 01:26 »
Ubeskrivelig deilig at denne dødskjedelige possession-fotballen nå dør ut. Det å se Spania trille ball på egen halvdel når de ligger under 2-0 med fem min igjen er bare frustrerende og skammelig.