20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102534 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #90 på: 07. Sep. 2012, 22:35 »
Fantastisk pinlig, tven er av for lenge siden og dette var siste kamp jeg så med det norske landslaget på en god stund!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 07. Sep. 2012, 22:39 »
Skal innrømme at det ble langt mer interessant å se Richard Dawkins på Skavlan enn det pisset der, ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #92 på: 07. Sep. 2012, 23:23 »
Hvem oppretter tråden med "Fotball-VM 2018"?

HVIS man skal være skal forsøke å være positive her nå, så er dette KANSKJE det som skal til for at NøFF skal innse at vi ikke kan sy puter under armene på ungene våre, og vi må få la dem få lov til å konkurrere før de blir myndige (ok - litt overdrevet). Leste ett leserinnlegg i avisa her om dagen, der en kar sa at når ungene ikke fikk ett forhold til å vinne eller tape, så nektet man dem selvinnsikten som er så viktig for selvutvikling. Det vil muligens medføre større frafall av unger som ikke takler prestasjonskulturen, men på den andre siden kan vi sikkert beholde flere av enerne som slutter pga at ingen tar det seriøst nok.

Jeg synes konkurransen "Norske Talenter" setter problemet i ufrivillig fokus, ved at selv den mest elendige gnomen som stiller opp, får følelsen av at det er uflaks at han ikke gikk videre. Kan man ikke fleske til med litt saftig tilbakemelding isteden? Slik som "Stikk av ditt spøkels" eller "hvem var det som fikk deg til å tro at du kunne synge?" Hjerteløst javel, men min mening er at man kommer lengre med en ærlig tilbakemelding enn jatting

Peter

• Gjest
« Svar #93 på: 09. Sep. 2012, 00:31 »
På tide at Drillo tar hatten sin å går nå. Slutter han nå, kan han avslutte med hevet hode, for det er på høy tid at han sier nok er nok, og avslutter en fantastisk karriere nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 09. Sep. 2012, 08:42 »
Kan ikke se at noen skal kunne gjøre noe som helst bedre ut av det triste spillermaterialet vi har nå da. Skulle gjerne likt å se både Rekdal og Solbakken trene Norge, men vi har fortsatt et bedritent mannskap.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 09. Sep. 2012, 11:42 »
Jeg vil gjerne se en annen landslagssjef sjøl, og var ikke videre happy med ansettelsen i utgangpsunktet. Men det eneste problemet med dagens norske landslag er IKKE landslagssjefen. Drillo har gjort ting med det norske landslaget som ingen trodde var fysisk mulig. Og vi må ikke glemme den enorme forskjellen på 90-tallets spillermateriale, og de spillerne vi har nå. Selv en trener som Drillo er dømt til å slite med et mannskap hvor svært få av proffene spiller fast, og det store flertallet av spillerne kommer fra Tippeligaen.

Nå skal det sies at jeg ikke er videre happy med Drillos disponeringer, og mener han kunne oppnådd marginalt bedre resultater om han hadde disponert troppen annerledes. Men jeg tror ikke vi hadde kjørt over Island om jeg var trener heller, for å si det sånn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 09. Sep. 2012, 17:39 »
Er nok ikke landslagsjefen det er noe i veien med selv om jeg savner satsingen på de unge. Sånn som det er nå er jo spillerne uansett ikke gode nok. Kan det bli verre?

Noen som har lest artikkelen til Truls Dæhli i dagens VG? Der får ihvertfall John Arne Riise "passet sitt påskrevet" med overskriften: Å hylle seg selv er en vrien øvelse.
J.A. Riise etterlyser mer hyllest til seg selv etter 105 landskamper, som er en bra prestasjon, selv om det er på et landslag som er det dårligste i moderne tid. 10 år med nedgang. Truls Dæhli mener det er en slags prestasjon at han etter alle disse landskampene ikke blir ansett for å være kapteinsemne av verken Drillo eller noen andre. Hvorfor er det slik?

I Gamst Pedersen, Carew og Riise har Norge nå hatt 3 profiler som har spilt fast i sine proffklubber i en årrekke og som burde kunne løftet Norge ett par hakk nivåmessig også, men slik er det ikke og har aldri vært heller. Disse 3 vil fort gå inn i glemselen når det norske landslaget igjen begynner å prestere og EM og VM igjen blir aktuelt, uavhengig av antall landskamper og mål. Disse vil ikke bli noe savn, snarere tvert imot.
Jeg tror alle husker de såkalte slagene i Drammen (Carew vs Riise) som endte med at Carew ble sendt hjem og senere nektet å spille mer på det norske landslaget under Nils Johan Semb, blant annet omspillkampene mot Spania til EM i 2004. Siden har det bare ballet seg opp med den ene "uheldige" eller mindre gjennomtenkte episoden etter den andre, spesielt når det kommer til disse 2. Når J.A. Riise nå i tillegg går offentlig ut "griner" over at statuen i Ålesund (en klubb han har spilt 25 kamper for!!) mangler hans navn, blir dette bare enda et eks på den selvhøytideligheten som har preget det norske landslaget siden den gode gamle generasjonen som førte Norge til 2 VM og 1 EM sluttspill på 90 og begynnelsen av 2000 tallet.

Over til litt annet og Drillo sine valg. Jeg skjønner ikke hvorfor B.H. Riise spiller på bekostning av yngre og bedre spillere som Eikrem, Henriksen, Bersiha, Singh, Tettey, m.fl. dette er spillere for fremtiden som trenger den erfaringen og det "springbrettet" landslagsfotballen kan være for å komme seg til en bedre liga. Det samme kan sies om forsvaret der Wæhler (36 eller 37 år) har en høy stjerne hos Drillo, mens andre unggutter og lovende spillere blir henvist til benken eller tribunen. Vil Kjetil Wæhler være god nok når VM sparkes igang om knappe 2 år?

Jeg frykter at kravene Drillo setter for de gamle traverne (Gamst, Carew, Wæhler, Grindheim, Riise brothers, osv) ikke er like harde som for de unge. Jeg mener ikke at alt skal byttes om på med en gang, men ganske mye. Jeg savner den "spiriten" de unge kan gi og lei av å se de samme "gamle" underprestere. Jeg vil "ofre" denne kvalifiseringa for å få et godt nok lag til kvalikken til EM i 2016 istedenfor.

Enige eller uenige?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 09. Sep. 2012, 20:27 »
Spot on Frode!

Savner satsingen på unge spillere som t.d Sveits har gjordt i dei siste årene med sitt landslag.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 10. Sep. 2012, 00:17 »
Helt helt enig, Frode!
Sats UTELUKKENDE på de unge spillerne. Alle de overårige spillerne fra U21-laget bør enten helt ut, eller inn på a-landslaget. De eldste gutta bør ut av landslaget. Spillere som Rogne, Nordtveit, Eirkem, Henriksen, King og kompani bør satses knallhardt på, og vi må sørge for at vi har en trener som får ut det beste av det disse spillerne har å tilby. Det er IKKE Drillo, og få andre aktuelle norske trenere. Vi kan tape et par kvaliker på det, men vi vinner på sikt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 10. Sep. 2012, 00:25 »
Helt enig med Frode! Norge har faktisk en del unge spillere som kunne trengt et gjennombrudd på landslaget!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 10. Sep. 2012, 09:49 »
TV2 PL sender U21 laget vårt i kveld mot England....  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 10. Sep. 2012, 15:50 »
Er det noe kjentfolk på England U21 da? Alle våre unge, håpefulle engelskmenn er vel alle altfor unge for U21?

Peter

• Gjest
« Svar #102 på: 10. Sep. 2012, 15:57 »
Hvor spilles kampen? :)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 10. Sep. 2012, 17:04 »
TV2 PL sender U21 laget vårt i kveld mot England....  :)
Den går kl 20:00

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 10. Sep. 2012, 17:23 »
Hvor spilles kampen? :)
Chesterfield tror jeg.