20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102522 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #60 på: 27. Aug. 2012, 13:12 »
Skadet og helt ute av form.

Og med det er det ikke mye kreative angrepsfibre igjen i den troppen. Disse to kampene kommer nok til å bli en nitrist affære, uavhengig av poengsanking.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #61 på: 27. Aug. 2012, 13:18 »
Uten vår beste spiller i EM-kvaliken blir det tørt offensivt, ja. Synd, men sant.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #62 på: 27. Aug. 2012, 13:28 »
Bjørn Helge Riise :ler:

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 27. Aug. 2012, 14:51 »
Mer seriøst så er jeg ihvertfall veldig tilfreds med vrakingen av MGP og spesielt Grindheim. Grindheim er rett og slett et trist skue, og selv om MGP presterte i starten av Drillos comeback har han også dalt drastisk i kvalitet. Huseklepp-vrakinga kan også lett forsvares. Vært bleik det siste året på landslaget - og har forøvrig ikke vist stor form for klubblagene sine heller. Viktig signal Drillo sender ut her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #64 på: 27. Aug. 2012, 16:59 »
Håper Bugge, evt Hansen starter kampen mot Island. Nekter å se Jarstein i landslagstrøya igjen...!

Ellers, godt å ha Huseklepp og Grindheim ute av troppen. Fryktelig svake siste kampene. At Grindheim som sliter benk på FCK har vært med i hver eneste tropp til nå er et mysterium.
Største skuffelsen er likevel... Bjørn Helge Riise!? Ka fan?!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 27. Aug. 2012, 17:07 »
Kjente eg blei litt trist på vegne av det norske landslaget når BHR vart tatt ut... :koko:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 27. Aug. 2012, 23:36 »
Drillo MÅ jo alltid ha med en udugelig spiller i troppen. Enten det er Brenne, Grindheim eller Riise. BHR er laaaaaaangt unna god nok for landslaget, men er med pga navnet.

Hva angår keeperplassen mener jeg at Norge dessverre kun har ett reellt alternativ, og det er Rune Almenning Jarstein. Han er Norges beste keeper uansett hvordan man vrir og vender på det. Og har stått veldig solid og bra for landslaget stort sett hele tiden. HAn hadde matchvinnerredninger også mot Hellas, som verken Bugge eller Hanssen er kapable til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #67 på: 27. Aug. 2012, 23:40 »
Drillo MÅ jo alltid ha med en udugelig spiller i troppen. Enten det er Brenne, Grindheim eller Riise. BHR er laaaaaaangt unna god nok for landslaget, men er med pga navnet.

Hva angår keeperplassen mener jeg at Norge dessverre kun har ett reellt alternativ, og det er Rune Almenning Jarstein. Han er Norges beste keeper uansett hvordan man vrir og vender på det. Og har stått veldig solid og bra for landslaget stort sett hele tiden. HAn hadde matchvinnerredninger også mot Hellas, som verken Bugge eller Hanssen er kapable til.

Nei, det hadde han ikke. Jarstein har vært piss på Viking 50% av sesongen, og har alltid virket nervøs og gjort endel nesten tabber på landslaget, selv om de ikke var like grove som mot Hellas.
La nå Bugge stå da, som spiller for serielederne og de regjernde mesterne, samt spiller veldig godt. Jarstein må vite at han ikke kan holde på med disse tabbene i all evighet. La Bugge stå mot Island.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 27. Aug. 2012, 23:49 »
Og når fikk hvilken klubb du spiller for en betydning for om du skal stå på landsen eller ikke?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 27. Aug. 2012, 23:51 »
Det har betydning for de som spiller i utlandet. Melder du overgang til Premier League havner du automatisk på landslaget. Alt Tettey trengte å gjøre for å komme tilbake til landslaget, var å melde overgang til Norwich.

Personlig mener jeg Bugge er en dårligere keeper enn Jarstein. Noe mer stabil, men et langt lavere høyeste- og lavestenivå.  Norge må ha en GOD keeper, ikke bare en stabil keeper.
« Siste redigering: 27. Aug. 2012, 23:54 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #70 på: 28. Aug. 2012, 00:02 »
Og når fikk hvilken klubb du spiller for en betydning for om du skal stå på landsen eller ikke?

aldri

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 28. Aug. 2012, 00:43 »
Uten at jeg har fulgt grusomt med - men at BHR er tilbake på landslaget er vel ikke det mest sjokkerende? Fyren dominerte i TL sist han var i LSK og var god nok da, og han har vel spilt seg greit i form der? At han slet bortimot like mye som Huseklepp med å spille seg inn på utlån i Wanker skal vel ikke brukes i mot ham. Nå sier jeg for all del ikke at Riises bidrag på landslaget matcher Huseklepp sitt - men da Riise først spilte seg inn mens han enda spilte fast fotball, så var han også en grei spiller. Det er i større grad et veldig greit bevis på hvor bedriten midtbane vi har i Norge, spør du meg. Helt ærlig syns jeg det er et mye mer internasjonalt snitt over Riise blant annet teknisk enn hva en døll spiller som Grindheim gjelder. Grindheim på landslaget har irritert meg langt mer enn lillebror Riise.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 05. Sep. 2012, 16:04 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10060628

For et usedvanlig dårlig forslag. Det er nok få bedriter som så skamløst øker priser når de ser muligheten til det som rettighetsselskapene, og hvis staten går ut og sier at de skal kjøpe uansett så kan man jo tenke seg hva som vil skje...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 06. Sep. 2012, 01:30 »
Syns all norsk em/vm landslagsfotball burde gått på Nrk. Er ein skam sånn som no når em/vm kamper kan risikeres og ikkje blir vist på norsk tv i det heile tatt. Men kor realistisk det er å få til veit eg ikkje.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 06. Sep. 2012, 07:53 »
Sidan max(TV Norge) kjøpte bortekampene, så går alle dei norske kvalikk kampene på åpne tv kanaler. VM rettighetene har TV2/NRK sikret seg for to eller tre mesterskap framover. EM rettighetene er ikkje lagt ut for salg enndå.